Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon  (gelezen 37755 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ilona

  • Gast
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #60 Gepost op: december 20, 2015, 10:26:50 pm »

Terugblik op ons eerste jaar met de galleon, en vouwwagen!

Zoals eerder vermeld hebben wij de vw in mei aangeschaft. We zijn er in totaal in 2015 3 x mee weggeweest. 2 keer Nederland en naar de Franse Alpen. Daarmee gelijk het eerste pluspunt al te pakken. Met de tent gingen we zeker niet in het voorjaar of najaar kamperen. (te veel gedoe, koud 's nachts etc).

Wij vinden het kamperen met de galleon echt comforabel en daarmee ook precies wat onze verwachting was. Niet meer slapen op de grond, heerlijk! Wel hebben wij ook, zoals meerdere mensen hebben gedaan lees ik hier, een topmatras aangeschaft 7cm. Slaapt perfect. We klappen deze niet mee, maar leggen deze boven op. Omdat we het afdekzeil hebben laten vergroten is dit geen probleem. We leggen het matras op de achterbank tijdens het opzetten van de vw. Om nog even bij het slaapgedeelte te blijven, we hebben gaten geboord in het hout waar de matrassen op liggen. Het doel hiervan is ventilatie.
@Carrie, misschien zou dit het 'vocht' probleem van jullie oplossen.
@Ronald, ook wij hebben ervaren dat het slaapgedeelte wel eens los van de grond staat. Iets voor 2016 om er achter te komen hoe dit voorkomen kan worden?? Tips zijn natuurlijk van harte welkom.

Sowieso kan je door kratjes in het middenpad te gebruiken al veel opbergen. Doordat we het zeil hebben laten vergroten kan er ook nog het nodige bovenop worden gelegd. Tafel, stoelen, kussens, slaapzakken etc. We spannen wel 2 spanbanden over het zeil zodat alles goed stevig vast zit.
In de auto zitten de kinderen nu voor het eerst comfortabel op de achterbank en is er nog genoeg ruimte voor de hondenbench met hond in de kofferbak. In de dissel doen we de koelbox die fijn koelt onderweg.

Qua opzetten meerdere varianten geprobeerd, zoals in filmpje wordt getoond ziet er snel en makkelijk uit maar werkte niet voor ons. Het is ons de eerste x gelukt om zo de tent op te zetten. De tweede keer stonden we echt te klunzen waar de stof nu ook maar weer door de stok gestoken moest worden en welke was de eerste boog en welke de 2e etc... Tot nu toe de beste ervaring met de volgorde; kuipzeil vastritsen aan de slaapgedeelte, vastzetten met haringen. Tentdoek aan slaapgedeelte vastritsen en boven op het slaapgedeelte leggen. Tentframe met de stokken opbouwen, vervolgens tentdoek erover heen trekken en vastritsten aan het kuipzeil. Daarna de luifel eraan ritsen. Qua tijd gaat dit echt vlot en het is ook relaxed omdat wij de logica zien van wat we aan het doen zijn...
@poldertoerist de achterste stokken aan de oogjes bevestigd die aan de stangen van de wagenbak zitten, Het doek mooi strak nu.
Het is ook fijn dat de verdere afwerking later kan gebeuren, de tent staat inprincipe gelijk al mooi stevig. Na een lange reis is dat best fijn (wetende dat er geen slecht weer op komst is natuurlijk)
Wij hebben de stokken voorzien van kleurtjes en dat werkt prettig voor ons met het opzetten.

Wat ook goed is bevallen is overnachten op de heen en terugreis. We hebben beide keren alleen het slaapgedeelte uitgeklapt. Ook de laatste nacht op de camping het zo gedaan. We waren op die manier vlot en vroeg weg. Het grote nadeel hiervan was echter dat de keuken buiten staat en daarmee, jaaaaa daar komt'ie, de stroomstekker aan de keuken vochtig was geworden. Uiteindelijk komt het wel goed met de verlichting maar het is echt rot dat je weg wilt en de verlichting het niet naar behoren doet.
@poldertoerist, ik las een hele handige tip van jou over de keuken ingeklapt en de overige spullen zoals tafel en stoelen tegen de wagen te zetten en het bedgedeelte er over heen te klappen. Naast het feit dat je alles zo droog hebt weggewerkt voor een 1 overnachting, helpt dit ook voor het elektriciteitsprobleem of moeten we toch de stekker vervangen?

Zoals in het begin al aangegeven hebben we het kamperen als heel comfortabel ervaren. En zijn echt blij met deze aanschaf. Onze tunneltent had ook een ruime voortent om met slecht weer of een koudere avond ruim binnen te zitten met tafel. De galleon heeft dit ook, en het lichte doek en de grote ramen geeft een fijn en ruimtelijk gevoel daarbij. Ook de ruime luifel die helemaal naar beneden loopt was echt een voorwaarde voor ons, ook dit was aanwezig bij onze vorige tent. Het kan soms het verschil maken om tot tien uur of twaalf uur 's avonds buiten te kunnen zitten met het hele gezin. Ik kan in de vouwwagen ook meer organiseren dan in de tent. Bij ikea keukenhaken gekocht om aan het buizenframe te hangen, jassen, tassen, hondenriem etc prima opgelost zo.

Tot slot nog even, de hoeken van het kuipzeil hebben we extra laten stikken, dat was gelijmd maar in ons geval liet dit al wat los.
Onze tafel achtergelaten deze zomer, @poldertoerist handig om ook een tafel in de bak te kunnen zetten, gaan we bij onze nieuwe aanschaf dus rekening mee houden.
@westlander, handschoenen nemen we in 2016 ook maar mee, je weet idd maar nooit hoe heet de stokken bij het afbreken zullen zijn...

In het algemeen ben ik nog wel benieuwd wat de ervaringen zijn betreft het waterpas stellen in de breedte, plankjes voor onder de wielen of toch keggen?





Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.359
Re: (mijn) ervaringen met de Trigano Galleon
« Reactie #61 Gepost op: augustus 10, 2016, 12:12:23 pm »

4 jaar in bezit en 5 zomers gekampeerd.. kan dat? ja dat kan dit is het 5 kampeerseizoen met de Galleon... en het laatste..
Aan alles komt een einde dus ook aan "mijn" ervaringen met de Trigano Galleon. Niet omdat ik ontevreden ben, in het geheel niet. Afgelopen zomer heb ik weer genoten van de (pak)ruimte en de leefruimte, het opzetgemak, de lichte tent en de luxe uitstraling van de wagen. Ook tijdens de paar dagen met heftige regen hield de wagen zich  kranig.

Maar dit was het eerste jaar dat ik op vakanite ging met mijn nieuwe partner, en ook het eerste jaar dat de vakantie invulling iets anders werd en de plannen voor vakanties in de toekomst ook iets andere vormen aannemen dan tot nu toe (reisafstand 1 dag, kampement opslaan en lekker al die tijd blijven staan en campings met automatisch grote plaatsen naar welcht wat zuidelijker, met mogelijk iets kleinere plekken en evt. extra overnachting)  o.k. een overnachting zat er nu soms ook wel in en dat ging met alleen de wagentent ook prima. Al miste ik op die momenten wel een luifeltje. zeker afgelopen vakantie waarbij we 1 keer motregen en 1 keer hele serieuze regen hadden. ik pak zo in dat je wel in de wagentent kunt zitten, maar beetje behelpen is het wel zeker omdat je direct met je natte rommel in je tent stapt.  Het witte doek vind ik nog steeds mooi, maar met afbreken in de regen van de hele tent wat ik op de terugweg had wil ik wel dat alles schoon blijft.

En dat heeft ons doen besluiten om voor een iets kleinere wagen te kiezen die zich vooral makkelijker op laat ruimen. Een snelinklapper dus :-) 

De Galleon hebben we ingeruild en krijgen een prima prijs. als ik uitreken wat de wagen per kampeerweek gekost heeft incl. onderhoud kom ik op 150 euro... prima dus!

Eerlijk is eerlijk. het gaat me wel een beetje aan het hart want ik vind de Galleon nog steeds de mooiste wagen op de markt zeker in deze kleurstelling.. 






@ilona, ik zag je vragen nu pas. de keuken staat mooi droog en ik had geen last van vocht in de stekker. wat je nog zou kunnen doen is 'm even inpakken met een boterhamzakje, met een elastiekje ofzo. wat ik gedaan heb toen ik afgelopen zomer de avond voor vertrek de voortent al weggehaald had is de keuken onder de hoes van de fietsen http://www.vrijbuiter.nl/caravanaccessoires/fietsendrager/vrijbuiter-outdoor-fietshoes/  stond ie ook mooi droog!


« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2016, 12:17:00 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal