Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe hou je insecten uit de wagentent?  (gelezen 33353 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Geertje1

  • Gast
Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Gepost op: juli 12, 2012, 11:10:13 am »

Hallo,

Bij onze vorige vouwwagen (Alpenkreuzer) zat de wagentent vast aan de vouwwagen, daardoor kwamen er weinig insecten in de wagentent. Nu hebben we een Roadmaster Runner en daarbij zit de tent niet vast aan de wagen. Er komen nu evenveel insecten aan de binnenkant van de wagentent kruipen als in de voortent.

Herkennen jullie dit probleem en hebben jullie tips om het op te lossen?

Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2012, 11:13:42 am »

Herken dit probleem niet.
Af en toe iets vliegends, maar dan vooral wanneer ik de toegang open laat staan om de boel lekker door te laten waaien.
Maar dit mag geen naam hebben.
Overigens vind ik het aantal insecten in de voortent ook nogal meevallen. Natuurlijk, ietsje meer als in de wagentent, maar de deur staat dan ook de hele dag open.
Heb thuis meer last van vliegend spul binnen. >:(
Gelogd

Geertje1

  • Gast
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2012, 11:20:55 am »

Bij ons lopen er altijd zoveel pissebedden aan de binnenkant van de tent. Dus echt langs de zijwanden en de bovenkant. Ook spinnen komen meestal na een paar dagen. Vliegend spul heb ik ook minder last van.
Gelogd

Elisa

  • Gast
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2012, 02:20:15 pm »

Volgens mij houd je dat nooit tegen. Hoort bij kamperen in de natuur, lijkt me. Heb je thuis toch ook?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2012, 03:54:08 pm »

Ik herken dit probleem eerlijk gezegd ook niet.

Mieren kunnen nog wel eens vervelend zijn, maar dat heeft vaak met de zoete etenswaren te maken. Als je die goed oppakt dan valt dat ook wel wat mee.
Gelogd

toon240

  • Gast
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2012, 11:35:50 am »

Tegen mieren kun je van die mieren doosjes gebruiken. Helpt echt goed!
Los vliegend vee kun je goed tegen gaan met een vliegenlamp en af en toe met het electrieke tennisraket (zo`n geel ding van de Blokker met een batarij erin) in het rond zwaaien :#.
Gelogd

lindam

  • Gast
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #6 Gepost op: juli 14, 2012, 02:47:59 pm »

Ik herken dit probleem wel.   
In me voortent vind ik het niet zo erg, maar in de wagen zelf vind ik het toch minder.
Sta je voor je gaat slapen ff de kevers en spinnen te doden.

Ik zat te denken om insectenspray te spuiten onder de wagen?   Of het gaat helpen geen idee?
( heb niks bij me :?). Haha
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #7 Gepost op: juli 14, 2012, 03:40:52 pm »

Ik heb alleen een hekel aan beestjes in er rond mijn bed.
Voor de rest storen ze mij niet te veel. Alleen mieren in de kasten bij het eten grrrr.... Daarom al het eten in een goed afgesloten kast of bak.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #8 Gepost op: juli 14, 2012, 03:44:05 pm »

En of die insectenspray werkt!
Vorig jaar veel last van mieren gehad, maar met een spuitbus franse verdelger een rondje om de vw gemaakt en niks geen last meer gehad.
Gelogd

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2012, 04:11:35 pm »

 - hang voor de tent( 2 mtr) een doorgeknipte pet fles met ranja op...
 - 4 boterhamzakjes inelkaar doen, dan een flinke scheut water erin, zeer goed dicht knopen , ophangen en geen los vliegend vee meer.......
 - loof een dikke ijs uit aan je kids die dan de vliegen en dergelijk een tik op kont geeft met de vliegenmepper...............................( beter als kapot slaan )
 - genoeg wijn nuttigen en je ziet ze niet meer..................................

nog meer tips?

 :K :K :K :K :K :K :K :K
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2012, 05:05:59 pm »

Er zijn mensen die insecten eten...dus ff uitnodigen voor de BBQ
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #11 Gepost op: mei 10, 2014, 07:08:12 am »

Oud Topic, weet ik. Insecten krijg je toch altijd. Maar we hebben vooral een hekel aan muggen omdat die bijten/steken. Onze Jametic heb ik nooit iets aan gedaan, maar het hield me wel bezig. Maar voor de Cocoon heb ik nu iets gevonden denk ik, omdat deze een rechte voorwand onder de luifel heeft. De Xenos heeft/had een vliegengordijn in de aanbieding van touwtjes. Het mooie is dat die touwtjes vast zitten aan een soort van band met klittenbandjes er aan, flexibel dus. Ik denk deze zo aan de schuine stok te kunnen bevestigen die vlak boven de ingang langs gaat. De onderkant knip ik dan wel op lengte af. De meeste muggen hoop ik dan buiten te houden. Voorheen hielden we 's avonds altijd de ingang goed gesloten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Richard

  • Gast
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #12 Gepost op: mei 10, 2014, 08:57:48 am »

- hang voor de tent( 2 mtr) een doorgeknipte pet fles met ranja op...
 - 4 boterhamzakjes inelkaar doen, dan een flinke scheut water erin, zeer goed dicht knopen , ophangen en geen los vliegend vee meer.......
 - loof een dikke ijs uit aan je kids die dan de vliegen en dergelijk een tik op kont geeft met de vliegenmepper...............................( beter als kapot slaan )
 - genoeg wijn nuttigen en je ziet ze niet meer..................................

nog meer tips?

 :K :K :K :K :K :K :K :K
met je eerste tip lok je die beestjes juist naar je toe :I.
met sie laatste tip het volgend;
weet je wat ik zie als ik gezopen heb? allemaal beestjes heel veel beestjes...om me heen.
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #13 Gepost op: mei 10, 2014, 12:13:27 pm »

Bij ons lopen er altijd zoveel pissebedden aan de binnenkant van de tent. Dus echt langs de zijwanden en de bovenkant. Ook spinnen komen meestal na een paar dagen. Vliegend spul heb ik ook minder last van.

Oplossing: http://spunk.nl/blog/koken-met-insecten   :#
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #14 Gepost op: mei 10, 2014, 12:53:00 pm »

Jelle wij hebben op het tentdoek aan de deuropenig een strook strijkklittenband opgestreken. Bij Aldi/lidl of bij action heeft men vaak muggengordijn voor aan de deur in de aanbieding die voorzien is met klittenband bovenaan en magneetstroken tussen de strips zie dit vb http://www.groupdeal.nl/18-95-ipv-58-twee-magnetische-anti-insecten-horren-zonder-gereedschap-te-bevestigen-en-sluit-automatisch-door-magneetjesdup030414.html
Zo is heel de binnenruimte muggenvrij! Simpel uitvoerbaar en goedkoop.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal