Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe hou je insecten uit de wagentent?  (gelezen 33351 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #15 Gepost op: mei 10, 2014, 01:44:09 pm »

Beestjes horen erbij, ik herken het wel. Vorig jaar super torren in de tent gehad. Dacht dat die beesten alleen in warme landen waren, maar dit was gewoon in Drenthe. Vond ik iets minder.  Afhankelijk van waar we staan heb ik natuurlijk ook andere beestjes in de tent. Behalve zo'n vies vliegenplakding heb ik ook zo'n wespenval, maar pas 1 keer gebruikt. Als ik die gebruik hang ik die in een boom achter de klapper.

In deze tent zijn wel veel grotere gaten waar de buizen doorheen gaan. Daarvoor wil ik goedkope hor van de action kopen en die op maat knippen zodat dat gat bedekt is.

Verder in de avond de tent zoveel mogelijk dicht houden. En zolang ze maar niet in de slaapcabine zitten vind ik het niet zo heel erg.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #16 Gepost op: mei 10, 2014, 03:55:15 pm »

Jelle wij hebben op het tentdoek aan de deuropenig een strook strijkklittenband opgestreken. Bij Aldi/lidl of bij action heeft men vaak muggengordijn voor aan de deur in de aanbieding die voorzien is met klittenband bovenaan en magneetstroken tussen de strips zie dit vb http://www.groupdeal.nl/18-95-ipv-58-twee-magnetische-anti-insecten-horren-zonder-gereedschap-te-bevestigen-en-sluit-automatisch-door-magneetjesdup030414.html
Zo is heel de binnenruimte muggenvrij! Simpel uitvoerbaar en goedkoop.
Dank voor de tip, maar wil eigenlijk niets plakken of strijken op het doek van de nieuwe Cocoon. Ik heb het  draadjesding al even getest op een losse tentstok. Ik klit het ding vast op de stok en blijft prima zitten. Ik denk dat dit redelijk afdoende zal zijn. En voor 5,99 euro heel betaalbaar en de moeite van het proberen waard. En het zijn allemaal hangende losse touwtjes die voortdurend bewegen. Ik denk dat je r ook makkelijker doorheen loopt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #17 Gepost op: mei 10, 2014, 04:28:33 pm »

Wat foto's bij het draadjesgordijn, wat duidelijker. Het prinicpe erachter is dat de draadjes voortdurend wat bewegen in de wind en de vliegende insecten daardoor buiten blijven.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #18 Gepost op: mei 10, 2014, 04:29:35 pm »

Logisch dat je niets opje mooie nieuwe Cocoon wilt plakken / strijken. Ik heb het ook met de goedkope horgordijnen van de Action gedaan, 2 doosjes gekocht voor een euro  of 3 per stuk, 3 van de 4 stroken gebruikt, 2 aan elkaar getaped, dus 1 doorgang gemaakt die met magneten sluit.
Ik heb er nog een extra rij klittenband aan geplakt zodat ik de stroken om de horizontale buis boven de deur kan maken en vastmaken met de 2 rijen klittenband die dan aan elkaar komen om de buis.
Heel goedkope oplossing en het werkt prima.   :)

Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #19 Gepost op: mei 10, 2014, 04:34:04 pm »

Logisch dat je niets opje mooie nieuwe Cocoon wilt plakken / strijken. Ik heb het ook met de goedkope horgordijnen van de Action gedaan, 2 doosjes gekocht voor een euro  of 3 per stuk, 3 van de 4 stroken gebruikt, 2 aan elkaar getaped, dus 1 doorgang gemaakt die met magneten sluit.
Ik heb er nog een extra rij klittenband aan geplakt zodat ik de stroken om de horizontale buis boven de deur kan maken en vastmaken met de 2 rijen klittenband die dan aan elkaar komen om de buis.
Heel goedkope oplossing en het werkt prima.   :)


Was dus ook mijn idee, maar dan met het draadjesgordijn. Natuurlijk heb je ook nog de overbekende "kattestaarten" vliegengordijnen en de mooie oubollige gekleurde strookjes van pakweg 30/40 jaar terug.
Wellicht dat er langs de zijkant nog eens een mug naar binnen zou kunnen vliegen, maar zien we dan wel weer.
Toch wel leuk dat er diverse creatieve oplossingen worden bedacht en voor weinig geld.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #20 Gepost op: mei 10, 2014, 05:25:53 pm »

Een Kyte in de Windforce uitvoering is wellicht het ultieme antimuggenmiddel.
Gewoon die windforce op een laag pitje laten draaien. Heb je permanent iets overdruk. Komen die muggen vast niet tegenin.   :#
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #21 Gepost op: mei 10, 2014, 05:26:33 pm »

Een Kyte in de Windforce uitvoering is wellicht het ultieme antimuggenmiddel.
Gewoon die windforce op een laag pitje laten draaien. Heb je permanent iets overdruk. Komen die muggen vast niet tegenin.   :#
  :H  :H
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #22 Gepost op: mei 10, 2014, 06:49:02 pm »

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #23 Gepost op: mei 10, 2014, 06:59:25 pm »

Ja bord voor de tent is handig zeg
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #24 Gepost op: mei 10, 2014, 07:05:30 pm »

Ik betwijfel of het werk maar nooit geschoten is altijd mis.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #25 Gepost op: mei 10, 2014, 07:13:33 pm »

 :H :H
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #26 Gepost op: mei 10, 2014, 08:24:47 pm »

Dank voor de tip, maar wil eigenlijk niets plakken of strijken op het doek van de nieuwe Cocoon. Ik heb het  draadjesding al even getest op een losse tentstok. Ik klit het ding vast op de stok en blijft prima zitten. Ik denk dat dit redelijk afdoende zal zijn. En voor 5,99 euro heel betaalbaar en de moeite van het proberen waard. En het zijn allemaal hangende losse touwtjes die voortdurend bewegen. Ik denk dat je r ook makkelijker doorheen loopt.
Snap ik. De onze is wat ouder, ben er dan misschien wat minder zuinig op.
Ik heb eerst iets uitgetest met lintjes maar vond het niet efficiƫnt genoeg (er kropen nog te veel rare dingen binnen). Daarom naar het materiaal van Ben overgestapt maar door de schuine buizen aan de ingang lukte de bevestiging niet perfect. Dus daarom was ik aangewezen op het strijken. Ik vind niet dat dit een nadeel is bij de verkoop. Als je een Karsten tent ziet is de hordeur ook gelijkaardig aangebracht
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #27 Gepost op: mei 10, 2014, 08:56:42 pm »

Snap ik. De onze is wat ouder, ben er dan misschien wat minder zuinig op.
Ik heb eerst iets uitgetest met lintjes maar vond het niet efficiƫnt genoeg (er kropen nog te veel rare dingen binnen). Daarom naar het materiaal van Ben overgestapt maar door de schuine buizen aan de ingang lukte de bevestiging niet perfect. Dus daarom was ik aangewezen op het strijken. Ik vind niet dat dit een nadeel is bij de verkoop. Als je een Karsten tent ziet is de hordeur ook gelijkaardig aangebracht
We zullen zien. werkt het niet, probeer ik volgend jaar wat anders. Het is jammer dat HK niet zelf een passende oplossing hiervoor heeft zoals sommige andere merken. Overigens vind ik horren met een rits ook niks, moet je nog telkens een rits openmaken. Ik wil er zo doorheen kunnen lopen. En het gaat me alleen maar om muggen buiten te houden omdat die bijten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #28 Gepost op: mei 10, 2014, 11:11:01 pm »

Snap het ook niet van HK. Iets met ritsen is idd niks, zou bij mij constant los hangen dus doel missen.  Die magneten doen wel goed hun werk :J. Klikken telkens toe als je er door loopt.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Hoe hou je insecten uit de wagentent?
« Reactie #29 Gepost op: mei 11, 2014, 10:02:23 am »

onder de luifel en in de tent maakt ons niet veel uit, zo lang de slaaptent maar vrij blijft van insecten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal