Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Wiebelende pannen  (gelezen 2628 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wezenveld

  • Gast
Wiebelende pannen
« Gepost op: juli 13, 2012, 10:13:13 am »

Wij zijn nu een paar jaar in het bezit van een Trigano Chantilly. Zo langzamerhand leren we hem steeds beter kennen :J.

Een piepklein minpuntje, waar ik niet echt lang over nadenk zodra ik er bij weg loopt, is/blijft het volgende: op het keukenblok ligt boven de gaspitten het draadrekje waar je je pannetjes op kunt zetten. Dat is nou precies mijn probleem(pje)  ::)
Ik heb nog nergens anders op het forum iemand hier over gehoord. Wellicht ben ik een zeurpiet, maar iedere keer als ik moet koken stoort het me toch. Dat rekje namelijk heeft een lange verbindlijn die van links naar rechts loopt en precies dwars over het midden van de pitten. Daardoor staan de pannen niet stabiel. Ik vind het eigenlijk doodeng.
Hoe krijg ik een stabiele kooksituatie?

Wie weet/ heeft hier een oplossing voor? :?
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2012, 10:45:10 am door wezenveld »
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Wiebelende pannen
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2012, 10:31:17 am »

Ik heb geen idee hoe je gasvuur eruit ziet, maar is een vlamverdeler geen optie? Google maar eens met dat woord onder Afbeeldingen, dan begrijp je wel wat ik bedoel.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Wiebelende pannen
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2012, 10:40:37 am »

Grotere pannen. Wij gebruiken geen kampeerpannen, maar normale pannen (met sandwichbodem). Die wiebelen niet, nou ja, bijna niet: het steelpannetje is te klein en wiebelt een beetje.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Mieke

  • Gast
Re: Wiebelende pannen
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2012, 04:29:43 pm »

Kijk eens dat je die stang geen wring kan geven zodat hij iets naar beneden buigt. Misschien wiebelt het dan niet meer. Staat je boel goed waterpas? Dat kan ook wiebelen tot gevolg hebben. Zwaardere potten is idd misschien ook een optie
Gelogd

wezenveld

  • Gast
Re: Wiebelende pannen
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2012, 05:56:55 pm »

Heeft even geduurd, dit is het beste voorbeeld van een vergelijkbaar draadrooster dat ik van internet kon plukken. Zoals je ziet ligt de breedte draad van het rooster iets boven de hoogte van de anderen waardoor de pannen in feite op een soort richeltje staan. Een vlamverdeler zou daar ook op liggen te wiebelen. Misschien moet het rooster er gewoon uit en moeten we een ander soort pannendrager op de kop zien te tikken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wiebelende pannen
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2012, 07:16:28 am »

Bij onze Jametic ook zo, maar storen we ons niet zo aan. Is gewoon de constructie. Pan iets uit het midden zetten, staat deze iets schuin, maar geen probleem.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

wezenveld

  • Gast
Re: Wiebelende pannen
« Reactie #6 Gepost op: juli 14, 2012, 10:38:23 am »

Bedankt allemaal voor het meedenken.
Mod: kan op slot. :zw
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal