Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?  (gelezen 9602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

villeke

  • Gast
Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Gepost op: juli 14, 2012, 09:35:16 pm »

Beste Trigano-kenners, ik vraag mij af sinds wanneer de Odyssee is voorzien van een inritsbaar kuipzeil? Ik zie dat dat voor het 2012 model van toepassing is, maar zijn oudere modellen ook daarvan voorzien en zo ja sinds wanneer?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2012, 09:40:11 pm »

Onze van 2011 heeft hem ook. Ik geloof dat het vanaf 2010 erin zit.
Gelogd

villeke

  • Gast
Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Reactie #2 Gepost op: juli 15, 2012, 12:12:08 am »

Onze van 2011 heeft hem ook. Ik geloof dat het vanaf 2010 erin zit.

Zou heel goed kunnen. Heb tot nog toe geen aanwijzingen gevonden die erop duiden dat oudere odyssees ook daarvan zijn voorzien. Bevalt de wagen goed verder?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.645
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Reactie #3 Gepost op: juli 15, 2012, 09:19:54 pm »

Ons bevalt hij prima. Meer dan blij mee!

Kuipzeil is vrij gemakkelijk in te ritsen. Natuurlijk zitten er dingen in de wagen die typisch frans zijn, maar ik denk dat dat een deel van de charme is. Wij vinden de prijs-kwaliteit verhouding prima.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

villeke

  • Gast
Re: Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Reactie #4 Gepost op: juli 15, 2012, 09:33:07 pm »

Ons bevalt hij prima. Meer dan blij mee!

Kuipzeil is vrij gemakkelijk in te ritsen. Natuurlijk zitten er dingen in de wagen die typisch frans zijn, maar ik denk dat dat een deel van de charme is. Wij vinden de prijs-kwaliteit verhouding prima.

ik ben mij aan het orienteren op een snellere klapper (dus klappen als een markies zoals de Trigano odyssee, maar ook de Aart Koks). En een kuipzeil inritsbaar is een vereiste. De odyssee valt mij sinds kort op dus ik probeer dat wat meer over te weten te komen. Welke typisch franse dingen kan ik verwachten?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Reactie #5 Gepost op: juli 15, 2012, 09:47:10 pm »

Een nadeel van een inritsbaar grondzeil is als er water binnenkomt gaat het ook niet meer weg...heb je ene kleine zwembad in de voortent met alle gevolgen van dien.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Reactie #6 Gepost op: juli 15, 2012, 09:51:12 pm »

Een nadeel van een inritsbaar grondzeil is als er water binnenkomt gaat het ook niet meer weg...heb je ene kleine zwembad in de voortent met alle gevolgen van dien.

dat betekent dus voorkomen dat er water in komt  I: en dat betekent dus niet klappen op zee  :H :H

klopt natuurlijk wel maar toch verkleint dat naar mijn mening de kans dat er water in komt. Ik zal wel zien, allereerst verder genieten van de vakantie met onze RM en van de herfst/winter maar eens orienteren.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Reactie #7 Gepost op: juli 15, 2012, 09:58:28 pm »

Een nadeel van een inritsbaar grondzeil is als er water binnenkomt gaat het ook niet meer weg...heb je ene kleine zwembad in de voortent met alle gevolgen van dien.
Hoe zou dat water er dan in moeten komen? Ik kampeer al een jaar of 10 met inritsbare kuipzeilen en mijn ervaring is juist dat het water juist buiten de tent houdt, waar anderen letterlijk wegdrijven... En mocht er om wat voor reden dan ook toch wat water binnen komen, dan is dat iets wat met een simpele dweil wordt opgelost. De kans dat je die nodig bent is fors kleiner dan de kans op water binnen zonder inritsbaar kuipzeil.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Reactie #8 Gepost op: juli 15, 2012, 10:05:22 pm »

mee eens, uiteraard is niets onmogelijk, maar zoveel als mogelijk voorkomen is uiteraard veel beter dan dweilen  :# :#
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.645
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Reactie #9 Gepost op: juli 15, 2012, 10:11:54 pm »

De 'afdichting' aan de wagenzijde: als je een ondertentje hebt, is de afsluitbaarheid wat knullig. De wagenbak kan een doek voor... doe dan niets (wij hebben hem weggevouwen, stukken gemakkelijker). Ons 2011 model heeft al wel het frame van de 2012, met zwarte framebuizen. Tja, dat zwart gaat er snel vanaf, ik zie de meerwaarde niet.

De keuken zijn een paar kleinigheidjes die ik zelf beter wil en mee bezig ben (nu alleen nog de wasbak onder handen nemen). Tja, dat is ook bij Aart Kok niet alles.

Nogmaals: zeer erg tevreden. Voor deze prijs vind ik het geen probleem om hier en daar wat aan te knutselen. 
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

villeke

  • Gast
Re: Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Reactie #10 Gepost op: juli 15, 2012, 10:31:04 pm »

De 'afdichting' aan de wagenzijde: als je een ondertentje hebt, is de afsluitbaarheid wat knullig. De wagenbak kan een doek voor... doe dan niets (wij hebben hem weggevouwen, stukken gemakkelijker). Ons 2011 model heeft al wel het frame van de 2012, met zwarte framebuizen. Tja, dat zwart gaat er snel vanaf, ik zie de meerwaarde niet.

De keuken zijn een paar kleinigheidjes die ik zelf beter wil en mee bezig ben (nu alleen nog de wasbak onder handen nemen). Tja, dat is ook bij Aart Kok niet alles.

Nogmaals: zeer erg tevreden. Voor deze prijs vind ik het geen probleem om hier en daar wat aan te knutselen.

thnx, dat zijn nou net de weetjes die je alleen via gebruikerservaringen te weten komt. Wat betreft de keuken van de Aart Kok daar valt inderdaad genoeg aan te verbeteren, maar dat "hoort" ook een beetje bij de Aart Kok.
Gelogd

jamaly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Re: Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Reactie #11 Gepost op: juli 16, 2012, 07:28:54 am »

Het inritsbaar kuipgrondzeil is vanaf 2010. In dat jaar hebben wij hem gekocht, en dit werd gebracht als een van de nieuwe "innovaties" vanaf dat jaar.

Ik moet zeggen: Het bevalt erg goed! Geen water meer in de voortent.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Reactie #12 Gepost op: juli 16, 2012, 08:05:40 am »

Ik heb een oudere odyssee en gebruik een airbarrier:
http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/tenttapijt-grondzeil/airbarrier-dry-camper.html
sindsdien geen nattigheid meer in de voortent. Ben er erg tevreden over.
Gelogd

villeke

  • Gast
Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Reactie #13 Gepost op: juli 16, 2012, 08:19:52 am »

Het inritsbaar kuipgrondzeil is vanaf 2010. In dat jaar hebben wij hem gekocht, en dit werd gebracht als een van de nieuwe "innovaties" vanaf dat jaar.

Ik moet zeggen: Het bevalt erg goed! Geen water meer in de voortent.

Dank! Dat lijkt mij een meer dan overtuigend antwoord. Aangezien mijn vraag is beantwoord kan er een slotje op dit topic.  Dank allemaal.
Gelogd

triodyssee

  • Gast
Re: Odyssee met inritsbaar kuipzeil, sinds wanneer?
« Reactie #14 Gepost op: juli 16, 2012, 12:36:39 pm »

Er zijn ook odyssee's van 2009 met een inritsbaar kuipzeil.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal