Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 91 
 Gepost op: mei 14, 2024, 07:00:19 pm 
Gestart door martjeklap - Laatste bericht door martjeklap
Wij gaan vanaf juni met een Hyundai Tucson PHEV rijden en zijn erg benieuwd. Nu een Lease Skoda Enyaq EV rijdt goed met vouwwagen erachter, maar verbruik is dramatisch met klapkar erachter.

 92 
 Gepost op: mei 14, 2024, 06:16:57 pm 
Gestart door Joergarms - Laatste bericht door sanderv
Is een vouwwagen dan de beste keuze? Is de rolstoel zelf niet beter af als deze droog wordt vervoerd, bv in de tentrailer in de bak onder de tent (past dat überhaupt?) of in een kip shelter achtige constructie waar ook bv een motor in vervoerd kan worden?

 93 
 Gepost op: mei 14, 2024, 05:01:44 pm 
Gestart door martjeklap - Laatste bericht door boebels
Wij trekken onze vouwwagen met een Kia Sorento PHEV. Heerlijke trekauto, en een extra voordeel is de zelfnivellerende achtervering die zorgt dat je achterkant niet inzakt als je er een vouwwagen (met fietsen op de dissel) achterhangt. Kortom, wij zijn blij met die keuze en het verbruik is zo rond de 1:15 bij normaal rijgedrag (stekkeren even niet meegerekend).

 94 
 Gepost op: mei 14, 2024, 04:41:50 pm 
Gestart door rogierl - Laatste bericht door OhPeeCee
Dat weet ik niet. HK verandert elk jaar wel iets. Wij hebben een 2013-model met het rode stalen frame.
Dan is het bruine stukje tekst van toepassing op de de cocoon aero die jullie in bezit hebben.  Succes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

 95 
 Gepost op: mei 14, 2024, 04:01:04 pm 
Gestart door Joergarms - Laatste bericht door FriedelP
In hoeverre kan een dergelijke rolstoel en elektrische componenten tegen de weersomstandigheden onderweg? Krijgt toch stevige wind en regen te verwerken als het zo op de vouwwagen staat?
Het gewicht om het er op te heffen lijkt me inderdaad ook een issue. Meestal wegen dergelijke rolstoelen bijzonder zwaar. Krijg je dus niet zo makkelijk er op gehoffen.


Kan daarom geen aangepaste disselbak gemaakt worden in aluminum of ander lichtgewicht materiaal? Daar kan je eventueel ook stroken bij voorzien die je kan gebruiken om de rolstoel langs de zijkant in de dissel te rijden en er terug uit te halen. Zal pak eenvoudiger zijn en minder zwaar dan het op een vouwwagen heffen of op een andere constructie op de dissel om het in vast te zetten.
Beperking voor die oplossing kan zijn de breedte van de rolstoel. Ik verwacht dat dit toch rap tussen de 60 en de 70 cm is en nog de ruimte voor de kast. Dat kan dus mogelijk krap zijn om ook nog de handrem er op te hebben en voldoende draaicirkel en zal dus vree meten worden om te zien of dat kan lukken.

 96 
 Gepost op: mei 14, 2024, 03:30:27 pm 
Gestart door rogierl - Laatste bericht door ven030
Is dat in alle Cocoon Aero’s?  Wij hebben er een uit 2017 en het enige wat wij uitdrukken is de storm beugel en de diagonale gedeeltes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Dat weet ik niet. HK verandert elk jaar wel iets. Wij hebben een 2013-model met het rode stalen frame.

 97 
 Gepost op: mei 14, 2024, 03:19:35 pm 
Gestart door Joergarms - Laatste bericht door Mdroog
Misschien bij een metaal bedrijf een platforn laten maken op je dissel met bevestigingspunten om de rolstoel goed vast te zetten, dan kan je met bv aluminium werken om gewicht zo laag mogelijk te houden. Je kan op google ook platform dragers vinden waarop het kan maar dan zit je met een losse drager + een kogeladapter op de dissel en elke kg is er 1.

 98 
 Gepost op: mei 14, 2024, 02:29:48 pm 
Gestart door Hemertje - Laatste bericht door Hemertje
Goed om te weten GJT, thx

 99 
 Gepost op: mei 14, 2024, 02:20:46 pm 
Gestart door NicoKlapkar - Laatste bericht door Peter
Goedemiddag,

Is er binnen deze groep een gebruikershandleiding beschikbaar van de Itinea GL? Wij hebben onlangs deze vouwwagen over kunnen nemen via marktplaats echter was er geen handleiding mee gegeven.

Met vriendelijke groet,

Peter

 100 
 Gepost op: mei 14, 2024, 01:16:25 pm 
Gestart door Hemertje - Laatste bericht door GJT
De reden dat Holtkamper autobanden monteert is de hogere toegestane snelheid. De kargomax-achtige banden mogen max 140kmh. Aangezien je in Frankrijk 130 mag is de marge dan wat dunner (vooral als ze ouder worden). Na een aantal klachten over klapbanden is men daarom banden met voldoende loadindex en ruimere snelheidsmarge gaan gebruiken.

Tegenwoordig monteren ze (bij 14”) Vredestein T-Trac 2. 165/70 R14 81T, maar als ik de keus had zouden er weer Michelins onder gaan. Green x is niet het type overigens, volgens mij waren het Energy Savers.

Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal