Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Jouw vouwwagen geschiedenis.  (gelezen 21961 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.172
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Gepost op: november 03, 2013, 09:02:28 pm »

Ben zelf druk bezig met het kopen van een andere vouwwagen en zat een te denken wat heb ik zelf eigenlijk allemaal gehad.
Nu lijkt me dit wel een leuke topic om eens te kijken wat de anderen allemaal hebben gehad.
Graag met een verhaal en foto's natuurlijk.


Onze eerste kennismaking was met onze  alpen creuzer select.


Blijft gewoon een geweldige wagen en met zijn bouwjaar 1988 nog in top conditie.
Als ik de plek had gehad was hij zeker niet weg gegaan.





Veel plezier van gehad maar het begint te kriebelen en we willen dis verder weg.
Er moet een snel klapper komen.


En nu bijna 10 jaar verder zijn opzoek naar een nog snellere variant want we willen nog verder Europa in.




« Laatst bewerkt op: juni 12, 2016, 03:18:50 pm door KenJo »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

  • Gast
Re: Jou vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #1 Gepost op: november 03, 2013, 09:29:58 pm »

Sorry, eerst naar de verkeerde plek verplaatst, leuk om die foto's te zien :J ik zal ook eens kijken naar de oude foto's :J
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Jou vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #2 Gepost op: november 03, 2013, 10:44:35 pm »

Afkomstig uit een vouwwagenfamilie in 2002 voor 1 euro een oude Walker van mijn ouders overgenomen.

Na een paar jaar geweldige kampeerervaring in najaar 2004 een nieuwe roadmaster Family S aangeschaft. Wat een ruimte!
Heerlijke vakanties met onze 3 op dat moment nog kleine kinderen.

Als voormalig rugzaktoerist begint het in 2010 te kriebelen. Vouwwagen te koop gezet om een snelklapper te kopen. De koper zegt nog een nachtje te willen slapen, wij slapen die nacht niet. 's Ochtends vroeg snel gebeld dat de koop niet door gaat.

In 2012 na de zomervakantie toch de knoop doorgehakt en de vouwwagen nog geen 24 uur na het plaatsen van de advertentie verkocht ... aan dezelfde koper als in 2010  ::). Kort daarop onze HK Cocoon XL MTT gekocht. Heerlijke snelklapper
« Laatst bewerkt op: november 04, 2013, 10:20:56 pm door rvesan »
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Jou vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #3 Gepost op: november 03, 2013, 11:14:25 pm »

In 2006 een jaartje met een oude AK uit, ik denk uit 1980, geprobeerd of het iets voor ons was zo'n vouwwagen. En dat beviel eigenlijk best.
In 2007 en snellere klapper  aangeschaft, een Cobra  Vitesse.



2 jaar veel lol mee gehad maar toen begon de tent toch wel erg te lekken. Impregneren hielp ook niet echt meer, dus weg ermee.

Toen een aantal jaren niet meer geklapperd. Maar ja, het blijft toch kriebelen.

Dus uiteindelijk is de Smitveld er gekomen.



En na 3 jaar Smitveld is er dus nu een Combi Camp Venezia.



En nu (2019) een Camp-let Concorde met pachtige Living-luifel.

« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2019, 09:31:28 am door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Hills

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 18
  • Merk Vouwwagen: Camp-let Apollo
Re: Jou vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #4 Gepost op: juni 08, 2016, 12:39:29 pm »

Ik heb niet een hele grote geschiedenis met (diverse) vouwwagens.
Maar ik heb 18 jaar met een Camp-Let GT gekampeerd (van mijn ouders) en nu zelf met een Camp-Let Apollo.
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Jou vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2016, 01:14:52 pm »

Idd een leuk idee

Vroeger toen heb ik met mijn ouders nooit gekampeerd mijn vader was meer van het huisje huren (bammer) wel met scouting gekampeerd 12 jaar lang daarna tijdelijk op laag pitje en tegenwoordig volop

Als het maar ff mooi weer is dan pak ik de wagen en ga samen met familie  (die dan gaan volleyballen naar een dag kamping.
Ik zet de joffie en ben met de klapper bezig en zij werken zich in het zweet.

Wij zijn nog niet zo lang bezig met klappen we begonnen 3 jaar geleden met een roadmaster ideal deze kregen we in onze schoot geworpen van mij schoonzusje na een jaar klappen zijn we overgegaan op een alpenkreuzer parade royale met panoramatent en daar klappen we nu nog steeds mee alleen willen we nu naar een klapper met lattenbodems.
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2016, 01:32:11 pm door vic36shorty »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Jou vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #6 Gepost op: juni 08, 2016, 06:41:54 pm »

Wij zijn pas bezig met onze eerste vouwwagen. Een Roadmaster family s. Daarvoor met een tent gekampeerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Jou vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #7 Gepost op: juni 08, 2016, 07:17:44 pm »

Dit topic ben ik ook nog niet eerder tegen gekomen...
Na jaren met een tent achterop de motor door Europa te hebben gereden gingen we toen de kinderen kwamen kamperen met de vouwwagen van mijn schoonouders. Dat was een Conway Cambridge XL. Die hadden mijn schoonouders overgenomen van de broer van mijn schoonvader. Deze was nog in prima staat maar wel veel werk. Hij was gekocht zodat de dochters met hun man op vakantie konden. Zoals wellicht bekend hier zag ik meteen allemaal mogelijkheden en verbeterpunten. Jammer genoeg overleed de Conway doordat het grondzeil met het dauw er nog in op de voortent werd gelegd. Op dat moment waren wij eigenlijk al een beetje begonnen met het rond kijken naar een eigen klappert. Dat is onze huidige Raclet Safari geworden. Een hele fijne wagen waar we al 5 jaar met veel plezier mee op vakantie gaan. Deze heeft ook de nodige modificaties moeten ondergaan. Gewoon omdat ik vind dat het beter of makkelijker kan.
Wat hebben wij gemodificeerd aan onze Raclet Safari

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http%3A%2F%2Fwww%2Evouwwagenclub%2Einfo%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D11917&share_tid=11917&share_fid=83140&share_type=t
Ondertussen zijn wij toe aan een nieuw kampeermiddel. Gewoon omdat de manier van kamperen veranderd naarmate de kinderen ouder worden. Met de Raclet gaan we deze zomer nog op vakantie en gaat ondertussen in de verkoop. Dus als er geïnteresseerde zijn dan horen wij dat graag.
« Laatst bewerkt op: juni 08, 2016, 07:36:57 pm door Theu »
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Jou vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #8 Gepost op: juni 08, 2016, 08:06:23 pm »

Ons verhaal is bijna gelijk aan het verhaal van Alex.

In 1986 hebben wij, na veel vouwwagens te hebben gezien, een Alpenkreuzer Select gekocht. Destijds denk ik de eerste " snelklapper". Wij zijn 25 jaar met veel plezier met deze wagen op vakantie geweest. De wagen was nog in een prima staat, maar wij vonden het opvouwen van de tent en het dichtklappen van de wagen toch wel zwaar worden, doordat mijn vrouw wat lichamelijke problemen kreeg.

En dus op zoek gegaan naar een wagen, die veel lijkt op de Alpenkreuzer Select, maar dan wel makkelijker op te zetten is. Na heel veel zoeken en rondkijken liepen we toevallig tegen de Tago Settler aan, die aan al onze wensen voldoet. En nu gaan we al weer 5 jaar met veel plezier met deze wagen op stap, volgende week voor de zesde keer.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.172
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Jou vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #9 Gepost op: juni 08, 2016, 09:23:25 pm »

Nou wij zijn ook alweer een paar vouwwagen verder.
Eerst een jamet louisiana een jamer jametic en nu een holtkamper .
Maar wat vind ik het nog jammer van de ak
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Jou vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #10 Gepost op: juni 08, 2016, 09:41:44 pm »

Nostalgie!

Begonnen met een AK Super GT genaamd 'flash'. Die was van mijn ouders, zeker 10 jaar een hoop lol van (en mee) gehad. Daarna gingen mijn ouders aan de caradinges, wij bleven in tentjes liggen uiteraard!

Daarna eigen kampeerspullen gekocht, te beginnen met een grote koepeltent (zonder kuipzeil), die na een modderige vakantie in Duitsland werd omgeruild voor een nieuwe tunneltent (verrassend genoeg MET kuipzeil!). Die heeft 5 jaar dienst gedaan naar volle tevredenheid, maar de wens voor meer luxe en gemak heeft geleid tot de aanschaf van onze CC Flexi!

 


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Jou vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #11 Gepost op: juni 09, 2016, 01:12:06 pm »

Hier ons verhaal. Als ik eens tijd vindt voeg ik nog een paar foto's toe.

Zelf ben ik met mijn ouders heel veel jaren gaan kamperen met een vouwwagen. Ze hadden eerst eentje tweedehands gekocht maar weet niet meer welke dat was. Vervolgens hebben ze een nieuwe gekocht, een imrocar. Was een caravan verkoper uit waregem die een eigen vouwwagen ontworpen had en deze ook verkocht. Ondertussen bestaat dat al lang niet meer en we hebben nooooit op vakantie iemand anders met die vouwwagen tegen gekomen! Leek er op dat wij de enige zijn geweest met die wagen ;-). In ieder geval was dat een zeer ruime klapper voor die tijd en ook erg praktisch voor een gezin met 3 kinderen. Je zal van die wagen geen foto's op het internet vinden en dit was lang pre digitaal tijdperk dus ik heb er ook niet direct foto's van die ik hier kan plaatsen.

Als we dan zijn gaan samenwonden hebben we met ons twee ook heel wat jaren gekampeerd, met kleine tentjes. Dan kwamen de kinderen en mijn vrouw zag het niet direct zitten om met kleine kinderen te gaan kamperen. Kortom een aantal jaren appartementjes gehuurd. Echter dat is heel wat minder vakantie dan kamperen. Vrouw overtuigd dat met een vouwwagen en kinderen het heel anders kamperen was. Dus gingen we dat eens uitproberen. Ook omdat mijn schoonvader zeer ziek was en we dus meer flexibiliteit nodig hadden om snel naar huis te kunnen komen.
We hebben ons dan een zoveelste hands raclet cortina aangeschaft en zijn daar een 3 tal jaren mee weg geweest! Was geweldig voor iedereen en zeker voor de kinderen! Voor hen was het echt een verademing zo op reis gaan en zoveel vriendjes te kunnen maken op campings!

Daar het zo goed mee viel, dit jaar geïnvesteerd in een nieuwe wagen en dat is een raclet Safari geworden.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Jou vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #12 Gepost op: juni 09, 2016, 11:44:43 pm »

Eerst met mijn ouders mee met de Conway Contiki DL uit 1988.
Daarna een tijdje niet geklapt om vervolgens met de Combi-Camp Easy op vakantie te gaan die we van mijn ouders hebben gekregen omdat ze een caravan gekocht hadden.
In 2005 een nieuwe klapper gekocht, een Gerjak-Tago Settler.
In 2009 onze voorlopig laatste klapper gekocht, een Zambezi River Lodge.
Morgen gaan we in Hoogeveen ons nieuwe kampeermiddel ophalen, een caravan.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Jou vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #13 Gepost op: juni 11, 2016, 04:10:26 pm »

Wij zijn begonnen met een hele oude Alpen Kreuzer twee geweldige jaren mee gekampeerd.
Toen kamperen voor Esther ook goed bevallen is hebben we besloten voor een jongere klapper te gaan.

Hoog op ons verlanglijstje stond de Roadmaster.
 
We hebben in 2011 een gereviseerde wagen bij Ad aangeschaft de wagen is uit 2000 en het doek uit 2011.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Jou vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #14 Gepost op: juni 11, 2016, 08:45:43 pm »

Voor ons was het eerst de Cabanon Neptune, een balzaal van een vouwwagen. Drie jaar naar tevredenheid mee gekampeerd - zeker met de kids heel klein was de ruimte erg fijn.
Maar met dat de kids al een klein beetje groter werden - voor onze kampeerstijl toch op zoek gegaan naar een snelklapper.
Dat is de Zambezi geworden en die bevalt ons prima! Mag nog zeker wat jaartjes mee!
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal