Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Jouw vouwwagen geschiedenis.  (gelezen 21969 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #30 Gepost op: augustus 06, 2019, 08:37:36 am »

Tot een jaar of 6 geleden altijd naar hotels geweest. Soms binnen Europa, meestal erbuiten. Ook een keer Eurocamp sta-caravans gehad maar dat vonden we niet zo'n succes.

Door rugklachten zijn we vaker binnen Europa gebleven. Vliegen met lage onderrug klachten is geen feest. Na een rondreis door Italie en Zwitserland toch maar eens gaan denken aan alternatieven, gezien de prijzen van mooie hotels in Europa nogal fors zijn. Tot absurd duur.
Eerst een Eriba Feeling caravan gekocht en daar een jaartje of 4 veel plezier van gehad, maar eigenlijk wilden we iets waar we makkelijker ergens mee konden parkeren, beter op de weg lag, makkelijker over een pas te sleuren was. Dat werd dus een vouwwagen. Na een wat lange aanloop vorig jaar een nieuwe HK Kyte gekocht. Dat is dus onze eerste en tot nu toe enige vouwwagen.
Gelogd

marijnhak

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 162
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #31 Gepost op: augustus 20, 2020, 09:37:30 pm »

Altijd gekampeerd, maar altijd met een tent of als kind mee met de oude camper door Europa. Nadat we getrouwd waren 2 verre vliegreizen naar Zuid-Afrika, maar het kamperen begon weer te lonken . Nu we kinderen hebben past niet alles meer in de auto, dus een bagagewagen of een vouwwagen?

Via een oud-collega kon ik in 2015 een oude vouwwagen (Trigano Odyssee uit 1997) overnemen. 2 zomervakanties verder was de conclusie: dit is de juiste manier van kamperen voor ons, alleen had de Trigano onvoldoende ruimte voor ons.

Met een beperkt budget op zoek naar een vouwwagen met 2 bedden en 2 ondertenten: het werd een Raclet Jasmin. Dit jaar zou de 7e (Hemelvaart) en 8e (zomervakantie) vakantie worden,mmer deze vouwwagen, maar het opzetten kost ons heel veel tijd. Vooral de constructie onder ondertenten droog te houden door extra onderzeilen te plaatsen, de voortent opbouwen / afbreken en het stap voor stap inpakken van de bagage is best tijdrovend.

Kortom: toch liever en snelklapper, maar dan wel met voldoende ruimte. Een 2e hands Campooz was onze conclusie met Ugly Betty en camping voortent. Sparen tot begin 2021 en dan Marktplaats op om een mooi exemplaar te kopen.

Toen vond ik via dit forum het merk Buite Lewe. We hebben er nu een in bestelling staan met een ruime slaapcabine voor de kinderen en een voortent anex luifel. Snel op te zetten, ruim én de bagage kan onder in de bagagekar. Hopelijk de beste mix van alle ervaringen en wensen tot nu toe en hopelijk volgend jaar lekker er mee op vakantie![

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2020, 10:07:17 pm door marijnhak »
Gelogd
Buite Lewe, Buiten Leven
Oost West, klapt best

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.174
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #32 Gepost op: augustus 20, 2020, 09:45:50 pm »

Altijd gekampeerd, maar altijd met een tent of als kind mee met de oude camper door Europa. Nadat we getrouwd waren 2 verre vliegreizen naar Zuid-Afrika, maar het kamperen begon weer te lonken . Nu we kinderen hebben past niet alles meer in de auto, dus een bagagewagen of een vouwwagen?

Via een oud-collega kon ik in 2015 een oude vouwwagen (Trigano Odyssee uit 1997) overnemen. 2 zomervakanties verder was de conclusie: dit is de juiste manier van kamperen voor ons, alleen had de Trigano onvoldoende ruimte voor ons.

Met een beperkt budget op zoek naar een vouwwagen met 2 bedden en 2 ondertenten: het werd een Raclet Jasmin. Dit jaar zou de 7e (Hemelvaart) en 8e (zomervakantie) worden, maar het opzetten kost ons heel veel tijd. Vooral de constructie onder ondertenten droog te houden door het extra onderzeilen, de voortent opbouwen / afbreken en het stap voor stap inpakken van de bagage is best tijdrovend.

Kortom: toch een snelklapoer, maar dan wel met voldoende ruimte. Een 2e hands Campooz was onze conclusie met Ugly Betty en camping voortent. Sparen tot begin 2021 en dan Marktplaats op.

Toen vond ik via dit forum het merk Buite Lewe. We hebben er nu een in bestelling staan met een ruime slaapcabine voor de kinderen en een voortent anex luifel. Snel op te zetten, ruim én de bagage kan onder in de bagagekar. Hopelijk de beste mix van alle ervaringen en wensen tot nu toe en hopelijk volgend jaar lekker er mee op vakantie!

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Kijk hier is het forum ook voor.
Al zoekende ineens een andere weg inslaan en dan bij een ander merk uitkomen dan je in eerste instantie in je hoofd had.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #33 Gepost op: augustus 20, 2020, 10:32:16 pm »

Na allerhande kampeer middelen geleend te hebben, in verschillende seizoenen, hebben we voor ons zelf een lijstje kunnen maken wat we zelf wouden, moest een Holtkamper Utopia worden, dus die gekocht, in onze ogen nog altijd de mooiste, misschien wel de beste tent. Eni ik had niet veel principes, maar met kar achter auto op vakantie was geen optie!

Vervolgens kwam er een nieuwe auto, een fiat panda, en jawel! Daar paste de tent met overige bagage niet in.... :P dus noodgedwongen, een principe laten varen, en met een bagage aanhanger op stap.

Dus na 1 jaar tent maar ingeruild op een cocoon, als je dan toch met een kar moet rijden.
De cocoon gaat alweer 15 jaar mee, en uit beetje nostalgie, en om de cocoon schoon versleten is, vorig jaar als nog weer een Utopia er bij gekocht. Kunnen we ondertussen bedenken wat we met de cocoon willen.

En, deze regel snel lezen, is volledig not done, we hebben voor hobby nog wen kip caravan uit 1966.
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #34 Gepost op: augustus 20, 2020, 11:38:24 pm »

Sinds ons trouwen in mei 2014 helpen wij de oma van mijn man met de caravanschuur. Gelukkig staan er in die schuur niet alleen maar caravans maar ook een aantal vouwwagens. Op een gegeven moment belde een vouwwagen eigenaar dat bijzijn vouwwagen wilde afvoeren want de vouwwagen was op. Mijn man had gezegd dat wij hem wel wilden hebben. Op die manier zijn wij aan onze eerste vouwwagen gekomen. Een Combi Camp Easy. Hij was echt helemaal leeg en er zat niets bij. Geen voortent geen luifel geen matras of wat dan ook. Ding achter onze auto gehangen en mee naar huis. Opzetten was zeer simpel. Klep open en klaar! Hij zat helemaal onder het weer en van binnen uit zag ik door het dak de sterren. Er zaten dus duidelijk gaten in en was echt niet meer waterdicht. Met een bouw zeil in onze oudere auto ( Renault Megane eerste generatie op lpg met ruim 4 ton op de teller) zijn we er 2 keer mee naar Spanje geweest. Tot aan Gibraltar toe.  Heerlijk! ( waren korte vakanties van 6 dagen). Maar wat hebben we genoten! En wat ontzettend makkelijk opzetten.  Eigenlijk is het geen eens opzetten. Maar toen werd in oktober 2017 onze zoon geboren. In juli 2018 met een zoon van 7.5 maanden en ik inmiddels bijna 6 maanden zwanger concludeerde ik dat het onmogelijk was om nog met die vouwwagen te kamperen. In 2019 hebben we een Trigano Olympe gekocht. Ik houd erg veel van ruimte. ( beetje last van wat claustrofobie denk ik). We wilden een snelklapper. Dit forum kende ik nog niet niet. Mijn man kwam als voorbeeld met een Odyssee. Dat vond ik echt veel te klein. Maar ik kende niet meer merken dan Trigano. Vandaar op de Olympe uit gekomen. Helaas vinden wij dat hij de naam snelklapper niet mag dragen. Het opzetten duurt ons echt te lang. Voor kinderen van 2 en 1 heb je toch veel spullen nodig en het opzetten wordt met 2 van die ontdekkende kleintjes niet makkelijker op. Ook vinden we het maar een gammel systeem. Geen idee dus hoe lang wij het uit houden met deze vouwwagen. We zouden graag iets willen wat wel echt snel staat maar met liever nog wat meer ruimte. We trekken graag.
Gelogd

bosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: zoekend naar ....
  • na 10jaar vw-loos, weer op zoek naar een vw
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #35 Gepost op: augustus 21, 2020, 01:00:37 pm »

sinds 2005 kamperen wij met toen 2 kinderen (2 en 4 jaar)
op de ANWB kampeerdagen verliefd geworden op zo'n mooie ruime Jamet Arizona met alles erop en er aan.
Deze hebben we na 7 jaar verkocht in toen een Jametic Outdoor aangeschaft. Klapte veeeeel sneller, alleen wij waren niet geheel tevreden met dat naar voren aflopende dak en de regen die dan tussen de tent en luifel doorkomt (en soms ook door openstaande raampjes/deur.)
De Jametic na 2 seizoenen verkocht voor een mooi bedrag (hoger als de aanschaf, maar exact met alle extra investeringen eruit)

toen zijn wij (nu 7jaar geleden) over gegaan op tentkamperen met bagagewagen, handig; tent op zolder, wagen heel het jaar te gebruiken.
De tent is een Bardani Villagrande 320 echt een beauty en zeer snel opgezet met maar 4 boogstokken die je inritst,
en nu? nu kriebelt het weer, een andere tent? of toch een andere beauty? ja wij kijken nu naar een Campooz Lazy Jack*.........


Gelogd

Camplet-WTB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 133
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
  • Camp-Let Passion
Re: Jouw vouwwagen geschiedenis.
« Reactie #36 Gepost op: augustus 21, 2020, 11:26:31 pm »

Als kind met mijn ouders mee geweest in de een Travelsleeper (Spanje en Frankrijk) en later met een Florida Camper (ook een vouwwagen). Super trots waren we eind jaren 80 op die vouwwagen. Leuke vakanties in gehad naar midden Frankrijk.

Zelf met mijn vriendin jarenlang gevaren met een motorboot (en de nodige buitenlandse vakanties), maar nu voor het eerst in onze vouwwagen. Een positief neveneffect van de Corona crisis. Ipv de geplande droomreis plotseling geswitcht naar een paar weken Nederland met de Camplet Classic North. Een super aankoop; we zijn er helemaal weg van  :>
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal