detail foto's trailerhitch

Gestart door gateman, maart 25, 2014, 01:51:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

Dan wil hij dat dus niet, keuzes keuzes keuzes

balboa


Hemertje

#92
Dag Balboa,

dank voor je uitgebreide en duidelijke foto's, en complimenten, het ziet er netjes uit!

Welk type staal en dikte heb je toegepast?
Heb je het nabewerkt met verf of eventueel verzinkt?

FriedelP

Ziet er inderdaad goed uit en vooral erg praktisch.

Echter doet het me wel een andere vraag opwerpen. Moet de wagen dan een keuring krijgen voordat het gebruikt mag worden? Ik weet dat auto's die een trekhaak hebben in België ook als ze splinternieuw zijn, naar de keuring moeten voor die trekhaak. Indien deze gekeurd zou worden voor een gewicht boven de 750 kg, moet de keuring elk jaar opnieuw terwijl je met een nieuwe wagen anders pas na 4 jaar naar de keuring moet. Keur je hem voor een gewicht onder de 750 kg hoeft een tweede keuring ook pas na 4 jaar.

Daarom dat ik me afvraag of een aanhangwagen ook gekeurd dient te worden als je daar dergelijke opstelling op doet?

Wat geeft dat met de kogeldruk? Denk dat het zo wel wat oefening zal vragen om voldoende kogeldruk bij de auto te hebben in plaats van teveel?


Theu

Hier in NL is er een type goedkeuring voor de trekhaak afgegeven. Er volgt dus geen extra keuring. Bij de Apk word er wel naar de staat en de montage gekeken als het goed is.
Zo'n trailerhitch mag je volgens mij zo monteren.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

balboa

Citaat van: Hemertje op mei 05, 2019, 10:12:32 AM
Dag Balboa,

dank voor je uitgebreide en duidelijke foto's, en complimenten, het ziet er netjes uit!

Welk type staal en dikte heb je toegepast?
Heb je het nabewerkt met verf of eventueel verzinkt?

Weet het niet helemaal zeker, maar geloof UNP 65. Nadat we de trailerhitch klaar hadden heb ik hem laten verzinken. Al met al een aardig gewicht.

dennisgo

Ik had vandaag nog contact met Holtkamper ivm een Trailerhitch, prijs was 895 incl installeren, eisen waren wel dat je een keuken op de dissel moest hebben en geen e-bikes.  Zijn er ook mensen die een Trailerhitch gebruiken voor e-bikes en geen keuken hebben.

Alex

Als je de trailerhitch wilt gebruiken zul je gewicht op je kogel moeten hebben.
Dus je zult gewicht op je dissel moeten maken.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

dennisgo

Contragewicht lijkt me inderdaad wel logisch, maar elektrische fietsen waarvan je de accu eraf haalt moet toch wel kunnen.?

Alex

Ligt er natuurlijk aan hoe zwaar ze dan zijn.
Ze mogen niet boven de voorgeschreven kogeldruk komen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

gateman

Even off topic...........grappig.......ik ben dit topic 8 jaar geleden gestart. Nadat we de Astro verkocht hadden 2 caravans en een camper gehad. Nu toch weer terug bij een vouwwagen en een Astro gekocht  :H Het bloed kruipt.........

martijn82

Citaat van: gateman op mei 20, 2022, 09:54:54 PM
Even off topic...........grappig.......ik ben dit topic 8 jaar geleden gestart. Nadat we de Astro verkocht hadden 2 caravans en een camper gehad. Nu toch weer terug bij een vouwwagen en een Astro gekocht  :H Het bloed kruipt.........
Klopt toch wat ze zeggen eens een vouwwagen altijd een vouwwagen

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk


dennisgo

Hoe lang hebben jullie die 2 U of L-profielen gemaakt die aan de vouwwagen worden bevestigd.

Yella

Ik heb 8 jaar geleden ook zelf zoiets gemaakt voor achter onze Cocoon. Alleen niet als trailerhitch maar als een drager waarop ik een grote Alutec kist van 400 liter had gemonteerd.  Die kist kon er snel af en worden vervangen door een Fiamma dissel fietsendrager. Overigens had ik de constructie niet van U profiel gemaakt, maar van hoek profiel van 4 of 5 mm. De maker zegt zelf al dat de constructie erg zwaar is. Ik had dus gewoon in principe eenzelfde soort frame gemaakt, maar dan langer omdat er een kist op moest. En de constructie was sterk genoeg. Had wel bouten gebruikt met een grotere breeksterkte en bij de vakhandel gehaald. Wij hadden de keuken voor op. Maar moesten heel erg op het gewicht letten. en de Cocoon was gevoeliger geworden voor slingeren. 130 km/uur was niet meer haalbaar. Maar bij 100 km/uur was er niets aan de hand.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

dennisgo

Is er iemand die de maten van zijn hitch trailer op wil meten, mijn cocoon staat in de staling, dus kan er moeilijk bij.