Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Eerste maal klappen  (gelezen 4980 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sweron

  • Gast
Eerste maal klappen
« Gepost op: mei 21, 2014, 04:03:09 pm »

Ons eerste weekend met onze family S zit erop.

Pff.. We hebben er wel 4 uren over gedaan om hem volledig op te zetten en in te richten. Maar ja dit zal wel minderen met de jaren zeker  :)
Vooral het waterpas zetten heeft nogal wat geduurd. En vooral die wielen van de grond krijgen, dat is toch niet simpel hoor. Ik lees hier altijd maar volledig plat draaien van de dissel  en achterste poten eruit en daarna opdraaien en voorste poten eruit en hopla gedaan. Maar dat is toch niet zo hoor… Hebben nog een hulpstuk gebruikt ( een krik) om de poten nog wat hoger te krijgen.
Ok eens dat gedaan en volledig pas gezet, begonnen met de tent. Alles zeer voorzichtig zodat we niets stuk maken, dus ja dat neemt natuurlijk wat meer tijd in beslag.
Dan hadden we ook het probleem dat de plankzijde lager hing dan de bakzijde. Hier zijn we al uit dat we met de haringen moeten beginnen aan de bakzijde en deze genoeg naar beneden trekken. Dat zal dan voor de volgende keer zijn.

Toen kwamen we aan de luifel , wij blij  : :> MAAAAAR toen we de zijwanden erin gingen ritsen, stelden we vast dat deze niet pasten. De rits die aan de luifel zat was dikker dan die aan de luifelzijwand. Verdorie toch, wel goed dat we dit eerst als proef gedaan hebben want we zouden daar mooi staan op vakantie. Wij gaan namelijk naar Kroatie en zouden alleen de luifel zetten met zijwanden en geen voortent.

Onmiddellijk een mailtje gestuurd naar AD in goirle.

Hij gaat dit oplossen door er een nieuwe rits in te zetten. Wel even wachten want zijn echtgenote is onlangs overleden en nu moet hij de stikwerken uitbesteden.

De luifel hebben wij ondertussen al binnengebracht en normaal zouden we ze volgende week al terug hebben. Wel balen natuurlijk dat we steeds zo ver moeten rijden maar ja niets aan te doen.

We hebben ook heerlijk geslapen op onze froli die wij erin geplaatst hebben :J We hebben wel 1 matras eruit moeten laten anders kregen we de bak niet toe. Maar ja dat geeft niet.

Het afbreken ging tamelijk vlot en dit hebben we gedaan op 3 uur tijd, maar alles inbegrepen( alles inpakken, valies maken, keuken enz…)

Maar wat een zee van ruimte dat we nu hebben. Nog een maand wachten en dan zijn we ermee weg naar kroatie  :>

Ook dank aan alle hulp via dit forum dit is echt een super forum :K

Ik zal eens proberen wat foto's van onze klapper erbij te zetten.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Eerste maal klappen
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2014, 04:27:22 pm »

De eerste keer alles goed opzetten neemt altijd veel meer tijd in beslag, maar na een paar keer gaat het zeker al een stuk sneller.

Mooi strak gezet hoor! Jammer van de luifel zijwanden, maar beter nu erachter komen dan in je vakantie.

Lang leve het forum!!  WW  Het heeft mij ook heel veel tips opgeleverd.  :J
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Eerste maal klappen
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2014, 04:32:43 pm »

Waarom wil je de wielen van de grond af krijgen?
Dit hoeft niet percee hoor.
Als de grond erg schuin is kan er idd een wiel van de grond zijn.
Hij staat wel mooi strak.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2014, 04:36:36 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Qwaqa

  • Gast
Re: Eerste maal klappen
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2014, 04:35:02 pm »

Waarom wil je de wielen van de grond af krijgen?
Volgens mij is dat wel het idee bij een RM.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.974
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Eerste maal klappen
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2014, 04:37:07 pm »

Volgens mij is dat wel het idee bij een RM.
ok , heb geen ervaring met RM
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Eerste maal klappen
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2014, 09:04:51 pm »

Kijk, als de wielen volledig van de grond zijn staat de vouwwagen met zijn gewicht volledig op de uitvalpoten. Dan is hij erg stabiel. Loopt de ondergrond schuin af, dan kan het zijn dat 1 van de wielen de grond nog raakt. dat is niet erg en het kan soms gewoon niet anders. Voor de juiste hoogte heb ik een waterpas bij van 1 meter, op 90 cm heb ik een markering gemaakt. Die hoogte hou ik aan bij het stellen (ik meet dan tot aan de rubbers van de wagenbak). Heb  je ook al geprobeerd om de uitvalpoten eerst diagonaal te stellen, de wagenbak gaat dan namelijk vanzelf waterpas staan en hoef je de andere 2 nog maar te laten vallen. Veel plezier in Kroatië! Onze eerste Roadmaster vakantie was ook in Kroatië: Lanterna Camp na die vakantie wisten we dat we de juiste wagen hadden gekocht :K
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Eerste maal klappen
« Reactie #6 Gepost op: mei 21, 2014, 09:14:50 pm »

Kijk, als de wielen volledig van de grond zijn staat de vouwwagen met zijn gewicht volledig op de uitvalpoten. Dan is hij erg stabiel. Loopt de ondergrond schuin af, dan kan het zijn dat 1 van de wielen de grond nog raakt. dat is niet erg en het kan soms gewoon niet anders. Voor de juiste hoogte heb ik een waterpas bij van 1 meter, op 90 cm heb ik een markering gemaakt. Die hoogte hou ik aan bij het stellen (ik meet dan tot aan de rubbers van de wagenbak). Heb  je ook al geprobeerd om de uitvalpoten eerst diagonaal te stellen, de wagenbak gaat dan namelijk vanzelf waterpas staan en hoef je de andere 2 nog maar te laten vallen. Veel plezier in Kroatië! Onze eerste Roadmaster vakantie was ook in Kroatië: Lanterna Camp na die vakantie wisten we dat we de juiste wagen hadden gekocht :K

WW WW WW
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
Re: Eerste maal klappen
« Reactie #7 Gepost op: mei 21, 2014, 09:21:15 pm »

het lijkt wel een huis, zo strak! mooi hoor!
Gelogd
Adventure Awaits

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 217
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re: Eerste maal klappen
« Reactie #8 Gepost op: mei 21, 2014, 09:37:58 pm »

Hou rekening met je keukenuitbouw, wij willen deze ook wel eens te "waterpas" zetten en dan blijft er water op staan, beetje schuin en je hebt nergens last van.

Veel plezier in Kroatië!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Eerste maal klappen
« Reactie #9 Gepost op: mei 21, 2014, 10:06:55 pm »

Wow wat staat die strak, knap gedaan hoor voor de eerste keer.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Eerste maal klappen
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2014, 10:14:15 pm »

Ziet er idd strak uit.
Tip: zorg dat de disselkant iets hoger staat als de keukenkant )beetje maar) slaapt lekkerder hoofd ligt wat hoger als de voeten.
Als de bak dan waterpas staat dan uitklappen en meteen de tweede slaapplaats waterpas zetten, dan pas doek naar beneden.
Maar als je toch bij Ad bent vraagt dan ff om een demo. Of Bel eerst even wanneer een demonstatie is gepland (meestal in weekend) kun je gaan kijken beter oplosiing is er niet , tenzij je een demo van mij wilt op het klapweekend. I:
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Eerste maal klappen
« Reactie #11 Gepost op: mei 23, 2014, 08:59:16 pm »

Super hoor. 
De 2e keer gaat sneller. Je bent in het begin te voorzichtig dan ken ik ook. Naarmate je meer ervaring opdoet met het opzetten ben je ook minder bang iets verkeert te doen.

Schok wel even dat Sandra is overleden, wist wel dat ze ernstig ziek was.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal