Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Roadmaster Ideal  (gelezen 5808 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blade

  • Gast
Roadmaster Ideal
« Gepost op: augustus 19, 2014, 04:46:32 pm »

Hallo, voor mijn slechte vertaling, ik verontschuldig me nu. Ik kom uit Duitsland en hebben onlangs een Roadmaster ideaal. Maar helaas zonder enige instructies. Heeft misschien een van je foto's of zelfs een video-opstelling? Helaas, ik kan niet het hele staven wijzen. Heeft u een overzicht van wat er beschikbaar is voor de bars en in welke hoeveelheid moet worden? Ik weet niet zeker of ze me compleet. Ik dank u voor informatie. Groeten Stefan
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2014, 06:40:46 pm »

Allereerst welkom hier.

De stokken voor de wagentent zitten in het doek van de wagentent. Als deze overeind staat, zijn er nog 4 noklatten om het dak strak te zetten.

Voor de voortent zijn 6 hoekstukken en 14 stokken nodig: 3 korte, 7 lange en 4 staanders (verstelbare stokken).
Voor de luifel zijn 3 hoekstukken en 7 stokken nodig: 5 lange en 2 staanders.

Daarnaast zijn er nog 2 storm-stokken, die je als extra steun kunt gebruiken, 1 voor de voortent en 1 voor de luifel.

Er zijn ook nog 3 korte verstelbare stokken. Deze kun je gebruiken als je de voortent opzet zonder luifel.

Gelogd

blade

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2014, 07:45:30 pm »

Dank u voor uw reactie. Nu weet ik de 4 hoeken en 2 hoek stukken ontbreken. Als je de single?
Gelogd

blade

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2014, 07:45:56 pm »

Is er een andere naam voor noklatten?
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #4 Gepost op: augustus 19, 2014, 09:20:54 pm »

Is er een andere naam voor noklatten?
Een ander woord voor noklatten weet ik niet. Het zijn stokken, die hangen op de hoogste stok en een zijstok in de wagentent. Achteraan 2 stuks en vooraan 2 stuks.
1 noklat bestaat uit 2 stokken, die in elkaar geschoven zijn.
Zonder hoekstukken, dat is lastig. Liggen deze niet in de keuken/disselbak, of onder de matrassen?
Gelogd

blade

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2014, 07:42:18 am »

Nee helaas niet. Heb gezocht op alles. Is het mogelijk om meer te kopen in Nederland?
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2014, 09:43:29 am »

Toen ik een roadmaster family s had had ik veel materiaal dubbel omdat de vorige eigenaar na stormschade een nieuwe buizenset had aangeschaft. Misschien zijn er meerdere RM eigenaren die wat op reserve hebben. Anders zou ik roadmaster in Goirle benaderen en vragen wat zij kunnen leveren en wellicht op kunnen sturen.
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #7 Gepost op: augustus 20, 2014, 10:11:35 am »

Toen ik een roadmaster family s had had ik veel materiaal dubbel omdat de vorige eigenaar na stormschade een nieuwe buizenset had aangeschaft. Misschien zijn er meerdere RM eigenaren die wat op reserve hebben. Anders zou ik roadmaster in Goirle benaderen en vragen wat zij kunnen leveren en wellicht op kunnen sturen.
Ik hoop het voor je blade, maar ik betwijfel het. Ik dacht dat de hoekstukken van toen niet exact gelijk zijn aan de hoekstukken van nu. En van een model wat sinds 1997 niet meer gemaakt wordt zijn vrij weinig onderdelen te leveren.
Aan de andere kant, kan ik misschien nog wel wat voor je betekenen. Ik heb namelijk nog een Ideal voortent + luifel, compleet met stokken en hoekstukken over. En zelfs nog noklatten.
Afgelopen vakantie heb ik zelf wel wat schade, beetje roest en kromme stokken. En ik weet nog niet precies wat daarvan vervangen moet worden.
De noklatten kun je in elk geval wel overnemen, als je wilt.
 
 
Gelogd

blade

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #8 Gepost op: augustus 20, 2014, 12:38:24 pm »

Helaas is mijn vertaling programma is niet zo goed. Had ik het goed begrijp dat ze bieden me een complete koppeling met hoeken voor de voortent?
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #9 Gepost op: augustus 20, 2014, 12:56:26 pm »

Ik denk dat Roadmaster de hoeken niet meer levert. En volgens mij zijn de hoeken van de huidige modellen niet identiek aan die van de oude modellen.
Gelogd

blade

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #10 Gepost op: augustus 20, 2014, 12:59:56 pm »

Ik heb zojuist een reactie van Roadmaster. De hoekstukken kosten 56 € het stuk en de staven voor de luifel € 360 :(
Gelogd

blade

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #11 Gepost op: augustus 20, 2014, 01:03:17 pm »

Heeft geen hoekstukken en Middenhokken voor weinig geld voor mij? :?
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #12 Gepost op: augustus 20, 2014, 05:18:15 pm »


Ik denk dat Roadmaster de hoeken niet meer levert. En volgens mij zijn de hoeken van de huidige modellen niet identiek aan die van de oude modellen.

Zo dan! Ad uit Goirle wil goed verdienen. Gaat het dan om een set of losse onderdelen?
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #13 Gepost op: augustus 20, 2014, 05:27:58 pm »

Blijkbaar. Volgens mij heb ik in hun vraag/antwoord-gastenboekje gelezen dat de stokken nog wel hetzelfde zijn. Maar de hoeken zouden op een bepaald moment aangepast zijn.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Roadmaster Ideal
« Reactie #14 Gepost op: augustus 20, 2014, 08:26:58 pm »

Misschien heeft www.swiba.nl nog iets gebruikt liggen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal