Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: CombiCamp Flexi Tent en trailer 2017 met boogluifel  (gelezen 1470 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nfmaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
  • Combi-Camp Flexi T&T 2017
CombiCamp Flexi Tent en trailer 2017 met boogluifel
« Gepost op: mei 16, 2018, 09:54:41 am »

Ondanks dat ik in reactie op het bericht van Theus dit ook al gepost heb hier even een aparte voor de wijzigingen die ik ga doen aan onze T&T.
grt
Nand
Gelogd

nfmaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
  • Combi-Camp Flexi T&T 2017
Re: CombiCamp Flexi Tent en trailer 2017 met boogluifel
« Reactie #1 Gepost op: mei 16, 2018, 10:07:59 am »

Zoals gezegd hadden wij last van tocht tussen bedden door de voortent in. Het waaide nogal op ons uitje naar Slagharen de slechte week van de meivakantie.
Waar we de tocht al meteen opmerkten ging het ook nog redelijk hard waaien en vond de luifel het nodig om uit de grond te komen en over het dak heen te klappen. Gelukkig geen schade alleen wat viezigheid.
Ik vond het sowieso al raar dat er helemaal geen "luier" omheen zat zoals in de foto's te zien is. Ik had toch zeker iets bescherming gemaakt als bouwer of eigenlijk de oplossing zoals ik hem nu gemaakt heb aangezien dat niet een moeilijk toe te passen optie is.
Ik heb nu een stuk bisonyl gekocht en 2 ritsen van vier meter en een hoop tentgaren.
De pees rondom die de boventent aan de wagen vastzet ( met die rits rondom, de 2 stukken ) daar heb ik op elke pees een rits extra genaaid aan de buitenkant.
Daarna het bisonyl als een stuk rondom aan de 2 ritsen genaaid, op dezelfde overlappend manier aan de voorkant waar de ritsen van de boventent ook elkaar overlappen.
Dit bisonyl moet ik nog even op de juiste lengte maken als ik hem een keer even goed kan opzetten ergens hier. Dan komt er nog een naad in met aan de binnenkant een aantal haringelastieken zodat hij met grondpennen een beetje vastgezet kan worden. zie de eerste foto's van hoe het was.
Gelogd

nfmaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi T&T 2017
  • Combi-Camp Flexi T&T 2017
Re: CombiCamp Flexi Tent en trailer 2017 met boogluifel
« Reactie #2 Gepost op: mei 16, 2018, 10:15:35 am »

Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan. Splitten moeten er nog in bij de dissel en alles nog netjes op lengte maken met haring elastieken aan de binnenkant
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal