Sluitingen geplaatst ivm klepperen deksel disselbak

Gestart door superkoe32, juli 03, 2022, 07:40:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jer81

Is het niet gewoon een productiefout als het zo te zien vaak voorkomt?
Wat geeft Combi Camp/Aart Kok aan?

superkoe32

Citaat van: Jer81 op mei 22, 2024, 01:48:39 PM
Is het niet gewoon een productiefout als het zo te zien vaak voorkomt?
Wat geeft Combi Camp/Aart Kok aan?

Die gaven bij ons weinig gehoor. Zou aan de luchtstroom liggen en dan vooral bij de grote station auto`s

Kevin2

Dan mogen ze dat ook wel in de folder vermelden: alleen bruikbaar met Audi Q7 en Ford F150.  ::)

Wouter168

Citaat van: superkoe32 op juni 03, 2024, 06:55:36 PM
Die gaven bij ons weinig gehoor. Zou aan de luchtstroom liggen en dan vooral bij de grote station auto`s
Lekker makkelijk van AK, dan moet dit probleem al jaren spelen. Wij hebben gelukkig een defender kist erop laten zetten, scheelde veel geld en is praktischer in te richten

bensi

Citaat van: superkoe32 op juli 04, 2022, 09:58:46 AM
Bij bol besteld:
Proplus spansluiting verstelbaar 70-81 mm, inclusief tegenstuk zilver.

Slimme oplossing, ik heb er net ook 2 besteld  WW
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

CEO

Vooral bij grote stations? Nu was onze vorige auto niet zo heel groot, maar wel best hoog (Citroën C4 Airspace). Hoewel we het laatste jaar niet meer zo hard reden, deden we dat in de eerste jaren met de CCC wel. 120 constant, inhalen tot 140 km/u. Nooit last gehad van klepperen...

Tot nu toe met onze huidige (flink lagere) auto nog maar weinig kilometers gereden. Tot nu toe ook geen geklepper.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

superkoe32

Citaat van: CEO op juni 11, 2024, 08:56:34 PM
Vooral bij grote stations? Nu was onze vorige auto niet zo heel groot, maar wel best hoog (Citroën C4 Airspace). Hoewel we het laatste jaar niet meer zo hard reden, deden we dat in de eerste jaren met de CCC wel. 120 constant, inhalen tot 140 km/u. Nooit last gehad van klepperen...

Tot nu toe met onze huidige (flink lagere) auto nog maar weinig kilometers gereden. Tot nu toe ook geen geklepper.

Hopen dan dat het zo blijft!

Wij zijn ondertussen van een Talisman naar Audi A6 overgestapt maar ook nu zie ik dat het maar goed is dat de extra sluitingen erop zitten.

CEO

So far, so good. Nu ruim 1400 kilometers met onze combi gemaakt en geen geklapper.

Zou het eraan kunnen liggen dat het rubber anders geplaatst is, als in niet bij iedere wagen op exact gelijke wijze?.

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk

If you choose not to decide, you still have made a choice!

winnieandbuzz

My two cents: hier een CCC achter een VW Sportsvan met een beetje klapperend deksel. Los van het geklapper was ik weleens vergeten het slot goed op slot te draaien. Dat was voor mij de hoofdreden om extra sluitingen te monteren. Deksel wordt nu goed tegen het rubber gedrukt en geen geklapper meer.

superkoe32

Citaat van: CEO op juni 22, 2024, 08:17:38 AM
So far, so good. Nu ruim 1400 kilometers met onze combi gemaakt en geen geklapper.

Zou het eraan kunnen liggen dat het rubber anders geplaatst is, als in niet bij iedere wagen op exact gelijke wijze?.

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk

Ik heb er wel eens naar gekeken toen we bij een show meerdere CC`s gepresenteerd zagen, ik zag toen geen verschil in de rubbers..

W!M

Naar aanleiding van dit topic heb ik direct contact opgenomen met de Vouwwagen Specialist om te vragen of ze bij onze nieuwe CCC meteen een dubbele sluiting willen monteren voordat we hem ophalen. De verkoper die we eerder spraken, raadde dit echter sterk af:

A) Als de constructie echt zo slecht zou zijn, had de fabrikant dit allang verbeterd of aangepast.
B) Je moet goed overwegen of je überhaupt in de constructie wilt boren of popnagelen.
C) Los van de functionaliteit vind ik het niet eens mooi staan, maar dat is natuurlijk een persoonlijke kwestie.

Hij kende slechts één geval waarin dit probleem zich voordeed, maar die persoon reed dan ook ruim boven de 130 km/u.
Daarom wacht ik eerst af of de klep bij mij gaat klapperen achter de Kuga.
Mocht ik het niet vertrouwen, dan kan ik altijd nog tijdelijk een spanbandje gebruiken.

En natuurlijk niet vergeten om het slot vast te draaien!

Jer81

Dus je neemt een nieuwe vouwwagen af en gaat zelf wat lopen knutselen als het niet naar realistische verwachting functioneert? Als die gaat klepperen zou ik er gewoon mee terug gaan en het onder garantie laten repareren of verbeteren.

En al die mensen met klachten hebben echt wel het slot aangedraaid hoor. Dit speelt al jaren als ik de berichten mag geloven.

Wel heel veel plezier gewenst met de nieuwe klapkar!

superkoe32

Citaat van: Jer81 op februari 17, 2025, 07:05:07 PMDus je neemt een nieuwe vouwwagen af en gaat zelf wat lopen knutselen als het niet naar realistische verwachting functioneert? Als die gaat klepperen zou ik er gewoon mee terug gaan en het onder garantie laten repareren of verbeteren.

En al die mensen met klachten hebben echt wel het slot aangedraaid hoor. Dit speelt al jaren als ik de berichten mag geloven.

Wel heel veel plezier gewenst met de nieuwe klapkar!

Wij hebben een maand na aanschaf geklaagd maar kregen geen gehoord hierover, zie eerdere bericht van mij in dit topic.
Dan ga je inderdaadn zelf maar aan de knutsel

Jer81

Citaat van: superkoe32 op februari 22, 2025, 09:10:35 AMWij hebben een maand na aanschaf geklaagd maar kregen geen gehoord hierover, zie eerdere bericht van mij in dit topic.
Dan ga je inderdaadn zelf maar aan de knutsel
Dat snap ik. Maar ik vind het voor zo'n duur product als een vouwwagen echt ongehoord dat de verkoper hier zo mee omspringt. Ik had echt wel flink kabaal gemaakt zowel in de winkel, als bij de consumentenbond als online.