Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Nooit helemaal klaar  (gelezen 15757 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Re: Nooit helemaal klaar
« Reactie #45 Gepost op: augustus 14, 2023, 12:06:10 am »

Een CCC heeft erg veel clipjes en lusjes, die gedurende het gebruik allemaal hun nut blijken te hebben. Daardoor kampeert iedereen anders met deze wagen.
Wat wij vaak doen is het tentdak opzetten en wel alle wanden erin ritsen. Afhankelijk van het weer, rollen we dan bijvoorbeeld een zij-flap op. De voorwand rollen we eigenlijk altijd op, tenzij de wind erin staat. Omdat, zeker dit jaar met toch wel veel meldingen met extreem weer, ik de tent graag overal op voorbereid wil hebben, heb ik een aantal schroef-haringen voorzien van een musketon. Zo hebben de op te rollen tentdelen wel een ankerpunt, maar kunnen we wel de tent opengooien.
Mocht het weer plotseling omslaan, hoeven we niet in alle haast (en vaak in slecht weer) haringen te slaan.
De schroefharing-met-musketon draai ik tot maaiveldhoogte erin, hierdoor blijft er weiniig gevaarlijks voor je voet over: het is wel gevoelig als je er op gaat staan, maar je haalt niet je voet open. Overigens lopen we altijd op camping-schoeisel (je weet wel, die rubberen met gaatjes :#).
Dit noem ik nou een top oplossing!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal