Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Savanne beladen  (gelezen 2752 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Savanne beladen
« Gepost op: juli 11, 2019, 10:00:22 am »

Binnenkort staat hier een Savanne uit 2007 voor de deur. Vond het vreemd dat de bak geel is ipv wit, maar dat schijnen ze een jaar of 2 gedaan te hebben.  :?

Ik laat er een grote disselbak opzetten. (Die helaas wit is aangezien geel niet meer te verkrijgen is)
Wil ik nog elektra in de disselbak maken (voor koelkast onderweg) en doorvoer voor gas en water, maar dat komt later.

Dit is onze eerste vouwwagen en ik zit met de vraag hoe ik hem moet beladen. Kleding en etenswaar gaat in de auto maar voor de rest wil het liefst alles in de vouwwagen. En dat ook in de vouwwagen laten zodat hij ingepakt kan blijven en altijd klaar is voor vertrek.

We laten in het deksel een lattenbodem en topper leggen dus de ruimte wordt net iets kleiner.
Wat voor kratjes kan ik dan nog in de bak leggen en hoeveel? Waar laten jullie de stoelen en tafel? Nemen jullie nog zo’n opvouwbare campingkast mee? Of een gemiste toilet? En waar laten jullie die?
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Savanne beladen
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2019, 10:14:19 am »

Een gele bak? Nooit gezien!
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Savanne beladen
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2019, 10:27:26 am »

Een gele bak? Nooit gezien!

Wel bijzonder toch?

Ik kan er helaas ook niet veel over vinden, ook geen folder uit 2006 of 2007 helaas.
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2019, 10:29:38 am door Jer81 »
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Savanne beladen
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2019, 10:43:37 am »

Mooi! Kende ik inderdaad niet. Collecters item.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Savanne beladen
« Reactie #4 Gepost op: juli 11, 2019, 12:47:02 pm »

Ik denk dat ik in dit geval de disselbak in bijpassende kleur zou (laten) wrappen of spuiten.  Anders lijkt het geel zo verkleurd wit te zijn.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Savanne beladen
« Reactie #5 Gepost op: juli 11, 2019, 06:57:01 pm »

Ik denk dat ik in dit geval de disselbak in bijpassende kleur zou (laten) wrappen of spuiten.  Anders lijkt het geel zo verkleurd wit te zijn.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Goed idee. Ik kijk het even aan en als het me stoort dan demonteer ik de disselbak om hem een overeenkomstig kleurtje te geven.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Savanne beladen
« Reactie #6 Gepost op: juli 12, 2019, 07:54:08 pm »

De kleur heeft zo te zien een beetje afgeleid van de bedoeling van dit topic.  :)
Maar ik hoop dat iemand nog tips heeft over het beladen van de vouwwagen. Met name welke kratjes nou handig zijn. Vooral de hoogte is van belang heb ik begrepen. Morgen ga ik naar Obelink en hoop ik een en ander al vast te kunnen halen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Savanne beladen
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2019, 09:06:36 pm »

Onze ervaring is dat er weinig tot niets extra's in de camplet past. Dwz, tent, gastencabine, alle slaapspullen en dat wat in de keuken zit (grondzeil, tent schort, kabels, luifeldoek) gaat in de vouwwagen, de rest gaat in de auto. De camplet kan dan nét dicht.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Savanne beladen
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2019, 09:46:22 pm »

Ik zie in dit filmpje dat er toch behoorlijk wat mee kan;
https://youtu.be/w-2l9HK1jmo
Gelogd

Joos

  • Gast
Re: Savanne beladen
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2019, 10:10:14 pm »

Ik heb er het beddegoed in. de stokken en de luifel, en negen bagagebakken die ik kocht bij de xenos. Drie voor de as. aan de disselzijde. Drie midden op de as en drie die zeg maar - ingeklapt- tegen de keuken aan staan.  Hoe groot de bakken zijn?? ik schat 80 cm bij 30 cm. De bakken heb ik stickers op geplakt met categorieen: keukenspullen ( pannen, vergiet, koffiezettertje enz) Eetgerei (broodplank snijplank borden kopjes schaaltjes kuntstof glazen en dat aangevuld met levensmiddelen) kampeerassecoires zeil, anti mug, touw, elastiekjes, haring doppen(veiligheidsdopjes om niet over de haringen te struikelen, kaarsjes, enz. waspoetsaltijdhandig ( een soort poets en was-kastje) weer bak(kacheltje/ventilator, dekentje, zonnezeiltje, zonnematrasje, zonnebrand, regenjasjes, parapluutje enz) elektrischiteitsspullen kabels verlichting verdeeldoos en reserve dragen voor stroom naar diverse devices) enzovoorts. De bakken zitten nooit helemaal vol maar dat vul ik aan met levensmiddelen. Ze moeten wel netjes allemaal in het midden staan, anders kunnen we niet klappen. Maar er gaan erg veel in vind ik.
In onze auto liggen de tassen met kleding en m n man z n rolstoel en de koelkast en op de camp let hebben we een imperiaal waarop een tafel en twee stoelen gesjord worden in n zeiltje. Plek zat. De keukenkastjes zitten vol met keukenspullen en levensmiddelen, afgedekt door handdoeken om rammelen en verschuiven te voorkomen. Als levensmiddelen neem ik meestal enkel spullen mee die voor t dieet van m n man nodig zijn.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Savanne beladen
« Reactie #10 Gepost op: juli 13, 2019, 12:06:50 am »

Ik heb er het beddegoed in. de stokken en de luifel, en negen bagagebakken die ik kocht bij de xenos. Drie voor de as. aan de disselzijde. Drie midden op de as en drie die zeg maar - ingeklapt- tegen de keuken aan staan.  Hoe groot de bakken zijn?? ik schat 80 cm bij 30 cm. De bakken heb ik stickers op geplakt met categorieen: keukenspullen ( pannen, vergiet, koffiezettertje enz) Eetgerei (broodplank snijplank borden kopjes schaaltjes kuntstof glazen en dat aangevuld met levensmiddelen) kampeerassecoires zeil, anti mug, touw, elastiekjes, haring doppen(veiligheidsdopjes om niet over de haringen te struikelen, kaarsjes, enz. waspoetsaltijdhandig ( een soort poets en was-kastje) weer bak(kacheltje/ventilator, dekentje, zonnezeiltje, zonnematrasje, zonnebrand, regenjasjes, parapluutje enz) elektrischiteitsspullen kabels verlichting verdeeldoos en reserve dragen voor stroom naar diverse devices) enzovoorts. De bakken zitten nooit helemaal vol maar dat vul ik aan met levensmiddelen. Ze moeten wel netjes allemaal in het midden staan, anders kunnen we niet klappen. Maar er gaan erg veel in vind ik.
In onze auto liggen de tassen met kleding en m n man z n rolstoel en de koelkast en op de camp let hebben we een imperiaal waarop een tafel en twee stoelen gesjord worden in n zeiltje. Plek zat. De keukenkastjes zitten vol met keukenspullen en levensmiddelen, afgedekt door handdoeken om rammelen en verschuiven te voorkomen. Als levensmiddelen neem ik meestal enkel spullen mee die voor t dieet van m n man nodig zijn.
Dank je voor de informatie. 9 kratjes dus (weet je de hoogte ook misschien). Ik denk dat als ik er 6 koop ik al meer dan genoeg mee kan krijgen inclusief de ruimte in de dissel. Op ons model zit standaard een imperiaal en is er ook een bagagehoes aanwezig blijkt. De tafel en 2 stoelen kan ik dus op de bak kwijt onder die hoes. Dat scheelt al een slok op een borrel denk ik.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Savanne beladen
« Reactie #11 Gepost op: juli 13, 2019, 12:36:22 am »

Ik zie in dit filmpje dat er toch behoorlijk wat mee kan;
https://youtu.be/w-2l9HK1jmo

Dat filmpje ken ik. Ontbreken nog wel wat zaken die wij wel hebben, zoals de slaapzakken, gastencabine en luifel. Met die zaken erin moet ik al aan de deksel hangen om de sloten erop te krijgen.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Savanne beladen
« Reactie #12 Gepost op: juli 13, 2019, 12:39:38 am »

Dat filmpje ken ik. Ontbreken nog wel wat zaken die wij wel hebben, zoals de slaapzakken, gastencabine en luifel. Met die zaken erin moet ik al aan de deksel hangen om de sloten erop te krijgen.
Ja, daar ben ik dus een beetje bang voor. Vandaar dat ik me afvraag hoe hoog de kratjes het beste kunnen zijn. De kratjes in de video zijn voor mij te hoog denk ik.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Savanne beladen
« Reactie #13 Gepost op: juli 13, 2019, 10:11:26 am »

Kun je dan niet beter beginnen met flexibele weekendtassen? Dan heb je een beetje een beeld hoe bij jullie de situatie is.
Gelogd

Joos

  • Gast
Re: Savanne beladen
« Reactie #14 Gepost op: juli 13, 2019, 01:08:37 pm »

Dank je voor de informatie. 9 kratjes dus (weet je de hoogte ook misschien). Ik denk dat als ik er 6 koop ik al meer dan genoeg mee kan krijgen inclusief de ruimte in de dissel. Op ons model zit standaard een imperiaal en is er ook een bagagehoes aanwezig blijkt. De tafel en 2 stoelen kan ik dus op de bak kwijt onder die hoes. Dat scheelt al een slok op een borrel denk ik.
De kratten heb ik weer opgeborgen in de camp let en dacht dat ik ze niet meten kon. Maar de elektriciteits krat stond nog in de garage: 40 bij 30 bij 22 cm met een deksel en als je ze in elkaar doet zijn ze nestelbaar. dus nauwelijks opslagruimte. Als je ze met de deksel dicht klikt, kun je de gladde onderzijde ook als bijzettafel gebruiken Ik heb ze in n set van drie bij elkaar bij de xenos gekocht, maar volgens mij heeft de action ze ook. Wit doorschijnend plastic (handig, kan je zien wat erin zit) Een geribbelde deksel erbij en die sluit met twee zwarte clips. Ik vind ze ideaal, ook voor de grote afwas in te doen na t barbequen en als voetenbad. Alles wat er in verpakt is blijft ook lekker droog. Omdat de camp let schuin naar buiten word afgespannen kun je die ruimte ook gebruiken om de kratten gestapeld als "dressoir"op te stellen tegenover de keuken aan de andere kant van de leefruimte.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal