Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Savanne beladen  (gelezen 2749 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Savanne beladen
« Reactie #15 Gepost op: juli 13, 2019, 03:40:50 pm »

Wij hebben dezelfde camplet :). Bij ons zitten alle keukenspullen in het keukentje, vastgeklemd met theedoeken ed.
In de bak zit de luifel de stokken, een tarp, 4 stoelen, 2 krukjes, een bezem, een tafel en na de eerste keer klappen ook de slaapzakken.

Op de vouwwagen 2 stoffen dakkoffers. Op de dissel een koelkastje.
Veel plezier ermee  8)
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Savanne beladen
« Reactie #16 Gepost op: juli 20, 2019, 10:07:05 am »

Wij hebben dezelfde camplet :). Bij ons zitten alle keukenspullen in het keukentje, vastgeklemd met theedoeken ed.
In de bak zit de luifel de stokken, een tarp, 4 stoelen, 2 krukjes, een bezem, een tafel en na de eerste keer klappen ook de slaapzakken.

Op de vouwwagen 2 stoffen dakkoffers. Op de dissel een koelkastje.
Veel plezier ermee  8)
Dank je.
Mijn idee tot noch toe is om in de disselbak de wc en koelbox en wat gereedschap en haringen neer te leggen. Bovenop de wagen de tafel, kast en 2 stoelen. In de keuken de keukenspullen. En in wat kratten de overige spullen op het rechter bed waar ook de luifel en het grondzeil ligt (als dat schoon is).

Kleding, voedsel en beddengoed dan in de auto. Ik denk dat je beddengoed niet een half jaar of langer in de wagen kan laten liggen. Klopt dat?

Het linker bed gaan we zelf gebruiken dus de kratten kunnen op het rechter bed blijven liggen op de camping.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Savanne beladen
« Reactie #17 Gepost op: augustus 18, 2019, 05:37:32 pm »

Dank je.
Mijn idee tot noch toe is om in de disselbak de wc en koelbox en wat gereedschap en haringen neer te leggen. Bovenop de wagen de tafel, kast en 2 stoelen. In de keuken de keukenspullen. En in wat kratten de overige spullen op het rechter bed waar ook de luifel en het grondzeil ligt (als dat schoon is).

Kleding, voedsel en beddengoed dan in de auto. Ik denk dat je beddengoed niet een half jaar of langer in de wagen kan laten liggen. Klopt dat?

Het linker bed gaan we zelf gebruiken dus de kratten kunnen op het rechter bed blijven liggen op de camping.
Inmiddels het eerste weekend achter de rug. Helaas nat in moeten klappen en in de haast het kraantje afgebroken (net nieuwe besteld). En de vouwwagen staat nu ergens in de kapschuur te drogen. Bij het openvouwen ook vergeten om de stang naar buiten te doen, geen zichtbare schade maar gaat net iets stroever nu. Maar eens naar laten kijken bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt. Verder geen hinder van ondervonden.

Qua inpakken was het even nadenken wat voor ons nou makkelijk was. Uiteindelijk blijk je toch best wel behoorlijk wat kwijt te kunnen in de keuken en de grote disselbak. Daardoor liggen er in de wagenbak nu enkel de luifel, de optionele stokken, en de 2 stuks matras van de linker bak. Tafel, ondervloer, campingkast en stoelen liggen bovenop de wagen met het afdekzeil erover. Past ook netjes.

Al met al de eerste keer met opzetten en inrichten een dik uur bezig geweest. Er stond nog aardig wat wind en de Drentse ondergrond (dun laagje met eronder los zand) vond mijn haringen niet heel leuk. Afbreken duurde wat langer ivm het weer en omdat we alles voor het eerst een plekje moesten geven.

De eerste test ging dus prima ondanks wat schoonheidsfoutjes. De vouwwagen is iig prima waterdicht zo bleek tijdens de lange en heftige regenbuien.
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2019, 05:39:18 pm door Jer81 »
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Savanne beladen
« Reactie #18 Gepost op: augustus 18, 2019, 05:43:53 pm »

De keuken zwaar inpakken kan, maar met oog op het scharnier zou ik dat wel met beleid doen.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Savanne beladen
« Reactie #19 Gepost op: augustus 18, 2019, 05:54:23 pm »

De keuken zwaar inpakken kan, maar met oog op het scharnier zou ik dat wel met beleid doen.
Dank voor de tip. Er zitten echter geen zware spullen in, die zitten in de disselbak.
Van de verkopende dealer heb ik als tip meegekregen de keuken ook altijd gelijk op het steunpootje te zetten. Om te voorkomen dat het scharnier krom trekt. Dat doe ik dus netjes.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Savanne beladen
« Reactie #20 Gepost op: augustus 18, 2019, 05:57:11 pm »

Wij ondersteunen hem altijd of laten hem op de bak rusten tot het pootje eruit staat.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Savanne beladen
« Reactie #21 Gepost op: augustus 18, 2019, 05:57:47 pm »

Ik doe alles zelf aan de kar, maar dat scharnier zou ik niet graag stuk hebben.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Savanne beladen
« Reactie #22 Gepost op: januari 12, 2020, 01:09:09 pm »

Wij hebben sinds vorig jaar een Concorde.

Ik heb in de bak:
4 vouwkratjes met allerlei spulletjes.
De gastencabine.
De Living luifel.
de paar stangen (dak, staander en de garderobestang).
een grote campingkast in tas.
Een op maat gemaakt grondzeil.
De slaapzakken.
Een tupperware wasemmer.

We hebben wel een heel grote disselbak waar veel in kan.
En een flex dakkoffer met:
2 grote stoelen.
2 kleine klapstoelen.
de tafel.
2 viskrukjes.
een inklapbaar opstapje.



Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal