Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen Camp-let Passion  (gelezen 10525 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Camplet Concorde
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #30 Gepost op: mei 29, 2021, 11:10:01 am »

Even voorstellen. Na 10 jaar in een Camplet Concorde die in 1990 gekocht is door mijn ouders hebben we de overstap gemaakt naar een Passion uit 2019. Zoals eerder vermeld is het net wat meer werk om hem op te zetten. Gezien onze gezinssamenstelling van 3 personen lijkt het mij haalbaar om in normale omstandigheden alleen de basis op te zetten. Wel natuurlijk voorzien van de keukenluifel. Wat is dat gaaf! Doordat de keuken naar buiten kan ontstaat er meer ruimte binnen en merk ik ook dat we niet meer de voorkant maar de zijkant als in- en uitgang gebruiken. We zijn er erg blij mee. Pinksteren was dit jaar minder zonnig en het leek ons een goed idee de luifel ook op te zetten ivm een ander gezelschap. Er zaten 2 boogstangen bij en ik had al achterhaald dat de ene gebruikt wordt voor de basis. Het was een beetje passen en meten om daaraan de liggers van de luifel te monteren. Ik dacht dat de voorkant van de basis overgezet kon worden naar de luifel. Dat blijkt niet helemaal zo te zijn. De maatvoering is anders. Dat was een kleine teleurstelling. Het weekend heb ik de luifel goed in de gaten gehouden ivm de berichten over de waterzakken. Dit leek goed te gaan tot er op een gegeven moment er toch 1 is ontstaan. Na het aanpassen van de spanning op de stokken is het niet meer terug gekomen. Het komt mij voor dat het met de luifel wel nodig is dit altijd wat in de gaten te houden. Dat geeft niet echt een fijn gevoel. Ik zit te denken of er een manier is deze onzekerheid wat kleiner te maken. Ik heb al wat voorstellen gelezen met oa extra gebogen stokken. Heb daar echter nog nooit een foto van gezien. Is er iemand die een foto heeft van zijn oplossing voor dit issue? Zelf zit ik te denken aan 2 of 3 extra lichte fiberglas stokken en die op maat te maken voor net wat meer ondersteuning. Wel zit ik nog te puzzelen hoe dit op een verantwoorde manier op de buizen te monteren. Als dit gelukt is zal ik een foto posten.
Gelogd

SvD

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Camp-Let Passion
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #31 Gepost op: augustus 01, 2021, 03:50:19 pm »

Dit jaar voor het eerst met de vouwwagen op pad, voorheen altijd een tent. De Passion heb en wij alleen met de keukenluifel aangeschaft. Dit zijkant gebruiken wij ook als ingang. Het was in het begin even wennen met rijden,  maar op een gegeven moment voelde ik me er wel vertrouwd mee. We waren op ongeveer een half uur rijden van de camping in Frankrijk toen er een fluitende toon ontstond bij het rechter wiel. In de meeste gevallen als ik de bocht naar links nam. Was wel schrikken. Zag niets aan het wiel en ben dan ook rustig doorgereden naar de camping. Hopelijk op de terugweg geen last, maar dat zullen we wel merken. Ik heb de dealer al gebeld en bij terugkomst even naar laten kijken. 

Het opzetten ging niet zo gemakkelijk als met onze tent, maar na een paar keer op en afbouwen zal dit vast beter gaan.
Verder na een paar flinke regenbuien toch wel wat druppels bij de gebogen stangen aan de voorkant. Heeft dit met afspannen te maken? Zowel links als rechts problemen.

Al met al een fijne ruime wagen waar we den ik nog veel plezier mee zullen hebben.

Steven
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #32 Gepost op: augustus 01, 2021, 06:46:06 pm »

Een geluid uit een wiel tegenover liggend aan een bocht is vaak een wiellager.
Gelogd

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #33 Gepost op: augustus 02, 2021, 05:58:23 pm »

Dit jaar voor het eerst met de vouwwagen op pad, voorheen altijd een tent. De Passion heb en wij alleen met de keukenluifel aangeschaft. Dit zijkant gebruiken wij ook als ingang. Het was in het begin even wennen met rijden,  maar op een gegeven moment voelde ik me er wel vertrouwd mee. We waren op ongeveer een half uur rijden van de camping in Frankrijk toen er een fluitende toon ontstond bij het rechter wiel. In de meeste gevallen als ik de bocht naar links nam. Was wel schrikken. Zag niets aan het wiel en ben dan ook rustig doorgereden naar de camping. Hopelijk op de terugweg geen last, maar dat zullen we wel merken. Ik heb de dealer al gebeld en bij terugkomst even naar laten kijken. 

Het opzetten ging niet zo gemakkelijk als met onze tent, maar na een paar keer op en afbouwen zal dit vast beter gaan.
Verder na een paar flinke regenbuien toch wel wat druppels bij de gebogen stangen aan de voorkant. Heeft dit met afspannen te maken? Zowel links als rechts problemen.

Al met al een fijne ruime wagen waar we den ik nog veel plezier mee zullen hebben.

Steven

Misschien dat het doek nog even moet zetten, je hebt een nieuwe vouwwagen?
Gelogd

SvD

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 13
  • Merk Vouwwagen: Camp-Let Passion
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #34 Gepost op: augustus 02, 2021, 09:37:54 pm »

Misschien dat het doek nog even moet zetten, je hebt een nieuwe vouwwagen?

Klopt het is een nieuwe vouwwagen. We hadden een paar fikse buien en het druppelde wat op die plekken.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #35 Gepost op: augustus 03, 2021, 12:59:19 pm »

Klopt het is een nieuwe vouwwagen. We hadden een paar fikse buien en het druppelde wat op die plekken.

dat is normaal bij een nieuwe wagen en nieuw doek zoals men hierboven aangeeft.
Gelogd

Ernst-Jan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Camp-Let Passion
Re: Ervaringen Camp-let Passion
« Reactie #36 Gepost op: maart 23, 2023, 08:17:13 am »

Ik lees hierin best veel positieve ervaringen maar ook helaas wat negatieve. Zelf ben ik ook aan het kijken naar een Passion en ik ze dat ze in 2022 een nieuwe luifel hebben gemaakt. Zijn er mensen uit dit topic die ervaring hebben met beide luifels? (Oud vs nieuw model?)

Bron:
https://www.youtube.com/watch?v=dOBhmPZSBgA&list=PLZPjZUGVJH__3HRuGA_seLERORX7-xMR8&index=5
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal