Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Het mechanisch aanpassen is geen probleem. Een brug is niet nodig en zelfs niet eens perse handig. En tweekoloms wel, een vierkoloms niet. Ik heb een nieuw subframe onder m'n vouwwagen gelast, dat ging prima met twee assteunen links en rechts achter onder het frame en een extra steun onder de dissel. Zo'n as is nog vrij zwaar, dus het is handig als je die er gewoon onderuit kunt rollen. Alles is gebout, dus goed te vervangen.
Ik ben nog eens teruggegaan naar het 1e bericht. Als ik dat terug lees vraag ik mij af of je niet veel goedkoper uit bent als je een dakkoffer koopt. Waar je ook rekening mee kunt houden is dat de wagen een overgewicht van 10% mag hebben, dus eigenlijk 825 kg mag wegen.Verder is het zo dat je onderweg bij een controle altijd achter de auto wordt gewogen, dus ook daarbij zit je binnen de regels. Als je dan nog iets speelt met de kogeldruk ( b.v. fietsen iets verder naar voren zetten, waardoor de kogeldruk toeneemt en het gewicht op de as vermindert) kunnen er zelfs nog fietsen ( geen e-bikes !) mee.
Denk dat je idd gelijk hebt dat het beter "op de grond/laag" kunt doen.Wel is het denk(!) ik zo dat er uit moet worden gekeken voor de "integriteit" van het frame. Daarmee bedoel ik dat voorkomen moet worden dat het frame gaat torderen als de as er onder vandaan is. Voor mijn gevoel brengt de as namelijk veel stevigheid in de breedte van het frame.Volgens de Al-Ko catalogus weegt een 1000kg as zo'n 40-45kg, wat ik persoonlijk nog wel mee vind vallen. Het is geen kattenpas, maar ook weer geen 100kg+
De vraag gesteld omdat je met andere et waardes denk ik geen centimeters wint. Maar er zijn geen zwaardere assen met dezelfde maten als de huidige?
Ik bedoel niet om FB te gebruiken om HK onder druk te zetten (lijkt mij sowieso onnodig en onverstandig), maar je zou wel middels FB mensen kunnen vinden die een Kyte Offroad hebben.
Of Net als de auto's van tegenwoordig geen reservewiel meer.Spuitbusje en klaar.Verstuurd vanaf mijn CPH1941 met Tapatalk