Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon M (2011) uitbreiden naar XL?  (gelezen 1041 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerben6

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2009 (hiervoor: HK Flyer 1988)
Cocoon M (2011) uitbreiden naar XL?
« Gepost op: maart 05, 2023, 02:45:44 pm »

Hallo,

Ik ben nieuw hier, in het kader van een zoektocht naar een tweedehands Holtkamper. We hebben op dit moment een Flyer uit 1987. Al van kinds af aan kampeer ik hiermee – eerst met mijn ouders en nu met mijn eigen gezin. Maar de Flyer komt nu toch wel aan zijn eind helaas, en daarom zoeken we een nieuwe vouwwagen om onze vakanties mee voort te zetten.

Ons oog is gevallen op de Cocoon, bij voorkeur de XL of de S met adventure tent. Maar ik heb nu contact met iemand over een (zeer complete) Cocoon M uit 2011. Ik loop daarbij echter tegen wat vragen aan m.b.t. de achterbouw, waar ik online nog geen eenduidig antwoord op heb kunnen vinden. Dus ik hoop dat hier iemand is die mij verder kan helpen?

1)   Kan bij elke Cocoon M de ‘M uitbouw’ uitgeritst worden? Of zit deze bij sommigen ook vast? (De huidige eigenaar weet niet precies; ik kan dit bekijken bij de bezichtiging, maar wellicht weet iemand dit hier)
2)   Als deze uitritsbaar is, is hij dan ook te vervangen door een ‘XL uitbouw’ van 140cm diep? Dan kan ik daar namelijk twee kinderen kwijt, wat wel ideaal zou zijn voor de komende jaren.
3)   Is zo’n XL uitbouw ergens los te koop? Ik zie wel een M uitbouw online, maar de XL nog niet gevonden tot nu toe.

Ik kan volgende week de Cocoon bezichtigen, maar omdat ik daar best een eindje voor moet rijden, probeer ik nu alvast uit te zoeken of dit daadwerkelijk een goede optie voor ons is. Zo niet, dan moet ik de zoektocht naar een andere Cocoon nog even voortzetten :)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gerben
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cocoon M (2011) uitbreiden naar XL?
« Reactie #1 Gepost op: maart 05, 2023, 04:26:47 pm »

Wij hadden een Cocoon XL 2014, maar de uitbouw zat vast, niet uitritsbaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

☀️Summer☀️

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Cocoon M (2011) uitbreiden naar XL?
« Reactie #2 Gepost op: maart 05, 2023, 07:24:46 pm »

Volgens mij idd wat hierboven staat en is de M aanritsbaar en zonder M is het de S.
De XL is een tent waarbij de aanbouw vastzit.
Voor de adventuretent heb je een speciale achterwand nodig, deze zit vaak bij de adventuretent als je die koopt.
Die zou je dus wel ipv de M eraan kunnen ritsen.
Je zou ook HK zelf even kunnen bellen, want tis soms best een zoektocht met al die verschillende modellen...

Succes!

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Gelogd

Gerben6

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2009 (hiervoor: HK Flyer 1988)
Re: Cocoon M (2011) uitbreiden naar XL?
« Reactie #3 Gepost op: maart 06, 2023, 11:22:54 am »

Bedankt voor de reacties Yella en Summer, dat geeft al meer duidelijkheid. Alle verschillende soorten Cocoons maken de zoektocht niet makkelijk inderdaad.

Inmiddels heb ik ook een Cocoon S incl. adventure tent gevonden die ik kan bezichtigen, dus dat lijkt sowieso de betere optie voor ons gezin. Als die er goed uitziet, gaat dat waarschijnlijk onze nieuwe HK worden  :>
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal