Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hoe oud is jouw CC? Retro: doen of niet  (gelezen 1701 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marco van der Vinne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Marco
Hoe oud is jouw CC? Retro: doen of niet
« Gepost op: maart 15, 2023, 07:14:18 pm »

Beste allemaal,
Af en toe zie ik op Marktplaats oude CC's te koop - van eind jaren '70/begin '80. En de vraagprijs is nooit een obstakel, gelukkig (m'n laatste restje koopkracht, zegmaar;) en ik ben lichtelijk verliefd geworden (op zulke CC's, voor de duidelijkheid) maar ik vraag me af:
- Zou zulk oud tentdoek nog waterdicht kunnen zijn?
- En zijn er hier leden met zulke oude CC's? En tja, een open vraag dan maar: hoe is dat?
- Deze hebben geen bagage-vak, binnen in de bak; stapel je dan het bagagerek helemaal vol?
- En waar ligt het matras op? Het lijkt gewoon een plank te zijn?
Dankjewel alvast! Hartelijk groet, Marco

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: Hoe oud is jouw CC? Retro: doen of niet
« Reactie #1 Gepost op: maart 16, 2023, 12:59:45 am »

Waterdichtheid van het doek is altijd een vraagteken. Wat betreft de vormgeving zou ik zeggen, contact de MP verkopers en maak er een leuk weekend van. Je leert er iets van en mogelijk slaat de liefde toe.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Hoe oud is jouw CC? Retro: doen of niet
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2023, 07:18:15 am »

Zonder kennis van zaken over de CCC specifiek

Doek, zal echt minder zijn, maar mogelijk nog waterdicht.
Plank waar matras op ligt was normaal in die tijd dus dat klopt zeker
Bagage, ja of in de auto mensen namen vroeger een stuk minder “zooi” mee.

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Hoe oud is jouw CC? Retro: doen of niet
« Reactie #3 Gepost op: maart 16, 2023, 08:32:53 am »

Ik heb vouwwagens uit de jaren 70 gezien die er nog prachtig uitzagen en vouwwagens van een paar jaar oud die er niet meer uitzagen.  Het is heel erg afhankelijk van hoe meen er mee omgegaan is.

Een lijst met algemene tips voor aanschaf van een tweedehands vouwwagen vind je HIER
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Hoe oud is jouw CC? Retro: doen of niet
« Reactie #4 Gepost op: maart 16, 2023, 09:57:55 pm »

Wij hebben een Combi Camp Easy. Bouwjaar weet ik niet uit mijn hoofd maar jaren 70/80.
Die vouwwagen is niet meer waterdicht. Wij namen zo’n blauw zeil mee voor eventuele regen. Zijn mooi weer kampeerders.
Wij hebben geen voortent of wat dan ook. Echt open klappen en klaar. Mijn man en ik gingen trekken met deze vouwwagen.
We maakten het bed op zodat we na het open klappen gelijk konden slapen. Het bagage rek lieten we leeg. De spullen gingen in de kofferbak van de auto. We Campersen vrij basic.
Geen stroom.
1 pitje, 1 pan en 1 koekenpan. 2 borden/ bekers en bestek. 1 spatel 1 snijplank en een wat scherper mes. Boodschappen ook weinig. Dus echt weinig spullen mee en daardoor geen problemen met inpakken. Het matras ligt bij ons inderdaad op een houten plank.
Als u meer vragen heeft, stel ze gerust!
Wij beheren zelf een caravanschuur ( schuur is van oma).
Iemand wilde deze vouwwagen naar de sloop doen en wij mochten hem hebben. Ik had nog nooit een vouwwagen van binnen gezien maar het beviel heel goed.
Aantal keer samen met mijn man mee weggeweest ( oa zuid Spanje).
Ook met 1 kind in het campingbedje. Dat was wat krap. Onze kinderen schelen 11 maanden en 2 campingbedjes ging niet. Toen een Trigano Olympe gekocht. Bevalt matig. De Easy hebben we nog steeds. Dat zegt natuurlijk wel wat 😊.
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2023, 10:25:48 pm door Linda88 »
Gelogd

Marco van der Vinne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Marco
Re: Hoe oud is jouw CC? Retro: doen of niet
« Reactie #5 Gepost op: maart 18, 2023, 11:09:13 am »

Dankjulliewel, leuk, deze reacties. En speciaal voor jou, Linda: ik ben een absolute minimalist dus v.w.b. basic camperen: dat herken ik zeker. Nog een vraag: is er bovenop het matras nog ruimte? Zou je daar nog wat platte dingen kunnen leggen? En heb je een idee hoe dik het matras is?
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Hoe oud is jouw CC? Retro: doen of niet
« Reactie #6 Gepost op: maart 19, 2023, 07:42:04 pm »

Op het matras hadden wij nog onze kussens. Ik weet niet meer hoe dik het matras is. Het is niet het originele matras. Ik denk dat er nog wel een tafeltje oid op zou passen. Op het bagage rek kunnen natuurlijk ook nog spullen. Wij deden dat niet. We wilden de auto op de handrem, open klappen en slapen. Beetje dat ☺️.
Tafeltje en stoeltjes deden we in de kofferbak van de auto.
Toen we nog geen rijbewijs hadden gingen we met de tandem kamperen. Dit was voor ons best al heel luxe.
Nu dus inmiddels een gezin met grote(re) vouwwagen. 😊

Gelogd

Marco van der Vinne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Marco
Re: Hoe oud is jouw CC? Retro: doen of niet
« Reactie #7 Gepost op: maart 22, 2023, 11:54:50 am »

Mooi, leuk hoor, en dankjewel Linda!
Gelogd

Grootje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Koala
Re: Hoe oud is jouw CC? Retro: doen of niet
« Reactie #8 Gepost op: april 11, 2023, 04:17:43 pm »

Wij zijn jaren met 2 kleine kinderen met oude CC's (Family, Plus, Easy, 404) op vakantie geweest en dat ging prima. Wij hadden een 404 die wel een bagagebak onder de matras had, zelf onder gezet, maar er zijn ook oudjes af fabriek met een bak. Daar zat ook een keukentje in de disselbak bij en een extra verdieping/bed boven het bed (voor kids, maar handiger voor bagage), dus dat was helemaal prettig. Als bonus zatten er ook nog 2 bagagebakken onder de voorkant van de vw, voor al het speelgoed, snoeren, pingpong batjes, e.d. er past trouwens een heleboel op de matras, er is veel ruimte tussen het matras en de deksel. Je moet alleen rekening houden met het ingeklapte frame, zolang daar niets onder ligt, kun je een boel spullen op het matras kwijt. Wij hadden de tafel, 4 stoelen, kussens en dekbedden er op liggen.

Voor een overzicht van de "oudjes": http://www.blueskyholdings.co.uk/combi_camp_model_summary.html
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal