Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S  (gelezen 9734 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Gepost op: april 19, 2023, 06:39:15 pm »

Wie kan mij het verschil uitleggen tussen de Cocoon Aero, de Aero en de Kyte S?

Ik dacht dat de Cocoon Aero altijd zonder winfpdforce was en de Aero met windforce, maar klopt dat? En dan de Kyte S, die kan zowel met als zonder windforce zijn op basis van het bouwjaar toch?
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #1 Gepost op: april 19, 2023, 06:42:37 pm »

Oudere versies kunnen ook nog windforce achteraf in gemonteerd zijn.

In het forum gedeelte met instructies zie je overigens ook van een aantal jaren de folders en prijslijsten, zodat je de verschillen deels kunt achterhalen. Oa standaard en opties.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2023, 06:47:25 pm door getiem »
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #2 Gepost op: april 19, 2023, 07:03:42 pm »

Cocoon Aero is altijd met windforce, anders het een Cocoon Modulair ( deze heeft ook een andere vorm ) De Aero is een kleine Kyte die de Cocoon Aero heeft vervangen. De Aero heeft de keuken ook buiten de tent. Wij hebben een Cocoon Aero op een MTT frame, dan moet je goed kijken wat de verschillen zijn, één verschil is de positie van de deur, de Aero naast de keuken , de C. Aero aan de zijkant. Framework binnen is ook anders dacht ik.  C.Aero heeft een storm frame wat aan een schuin opkomend gedeelte bevestigd is wat vast zit aan de wagen bak. Dit schuin opkomende stuk wordt  uitgedrukt om de voortent op te spannen, storm frame wordt daarna naar beneden uitgedrukt om alles op hoogte te krijgen.
De luifel stok heeft een vaste spanbanden, niet zoals de kyte waarbij de spanband strak gezet moet worden.
Ik denk dat er nog wel meer verschillen zijn maar die komen vanzelf wel boven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2023, 07:10:28 pm »

Wat ik dacht:

Volgens mij heeft de cocoon aero de deur altijd links zitten. De dissel kan onder de luifel zitten of aan de andere kant. En ze zijn uitgevoerd met en zonder vaste keuken.

 Bij de Kyte S zit de deur rechts. Ik dacht dat deze altijd een keuken heeft, maar niet zeker. De dissel zit niet onder de luifel.

Ik weet niet of ze tegelijk verkocht zijn. Beide kunnen met en zonder Windforce uitgevoerd zijn.

De Aero is de opvolger van beide en heeft sowieso Windforce en de deur rechts. Ze zijn er met en zonder keuken.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2023, 07:15:38 pm »

Je zou ook kunnen zoeken naar oude prijslijsten. Zeg vanaf 2015 tot aan nu. Er zijn veel wijzigingen geweest qua voorwand, zijstukken, keukens, dissel positie tov van de tent in uitgeklapte toestand. Het windforce systeem is ook sterk geëvolueerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

☀️Summer☀️

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #5 Gepost op: april 19, 2023, 07:24:42 pm »

Ter aanvulling,

Wij hebben een Cocoon Aero uit 2013/2014. Deze is niet met Windforce. Er zijn dus Aeros met en zonder Windforce, ze hebben het niet allemaal.

De keuken zit bij de Kyte S geïntegreerd in de wagen en kan je onderweg met wat moeite bij. Bij de Aero gaat dit makkelijker.

Er zijn ook Aeros met een keuken in een aluminium disselkist, vaak hebben die de dissel nog onder de luifel.
Wij hebben een met een masterclass kitchen op een MTT (multi talent trailer = extra lang, zodat de keuken achterop kan en je geen dissel in de luifel hebt).

Verder kunnen ze beide met voorwand.

Volgens mij heeft de Kyte S meer bagageruimte, maar dat weet ik niet zeker.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #6 Gepost op: april 19, 2023, 07:55:43 pm »

Cocoon Aero is altijd met windforce, anders het een Cocoon Modulair ( deze heeft ook een andere vorm ) De Aero is een kleine Kyte die de Cocoon Aero heeft vervangen. De Aero heeft de keuken ook buiten de tent. Wij hebben een Cocoon Aero op een MTT frame, dan moet je goed kijken wat de verschillen zijn, één verschil is de positie van de deur, de Aero naast de keuken , de C. Aero aan de zijkant. Framework binnen is ook anders dacht ik.  C.Aero heeft een storm frame wat aan een schuin opkomend gedeelte bevestigd is wat vast zit aan de wagen bak. Dit schuin opkomende stuk wordt  uitgedrukt om de voortent op te spannen, storm frame wordt daarna naar beneden uitgedrukt om alles op hoogte te krijgen.
De luifel stok heeft een vaste spanbanden, niet zoals de kyte waarbij de spanband strak gezet moet worden.
Ik denk dat er nog wel meer verschillen zijn maar die komen vanzelf wel boven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Dank je wel, nuttige info. Inmiddels heb ik op youtube inderdaad wat filmpjes gevonden.
We hebben een occasion Cocoon Aero gezien uit 2017 die we interessant vinden. Maar we twijfelen nog over de deur (handiger rechts), het frame en het opzetten. Op de filmpjes gaat de C Aero wel heel erg de lucht in, zit je dan niet in de problemen wanneer je bomen opje plek hebt? En heeft de C Aero dezelfde motor als de Aero (1 motor die op 6W kan)?
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #7 Gepost op: april 19, 2023, 07:57:32 pm »

Gtiem, Sbode en Summer ook bedankt voor jullie reacties!
Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #8 Gepost op: april 19, 2023, 08:16:52 pm »

:)106]

De nieuwe motor zit helaas alleen in de Aero en nieuwe Kyte.

Wij hebben een Kyte uit 2019 en daar zit nog de oude motor in (2 losse ventilatoren, 1 voor opblazen en 1 voor inklappen).
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #9 Gepost op: april 19, 2023, 08:20:53 pm »

Wat betreft het hoog komen, ik sta nooit onder bomen, hou niet van rotzooi wat er uit valt.  Op de beurs in 2022 zag ik dat ze clips vast lieten zitten, deze maak je vast als je inklapt aan de dakrand van de voortent, op het moment dat de tent op wagen ligt maakte wij ( volgens het instructie boekje) deze weer los maar dat hoeft niet. Opzetten en in klappen zonder pompen gaat net zo makkelijk, wel met 2 personen. Het frame is makkelijk, steunt niks op het grondzeil, stormframe drukt op het eind van de voortent over de hele breedte op het grondzeil  Onze C. Aero is ook uit 2017. Deze heeft 2 pompen, 1 in en 1 uit. Een zo pomp heeft een 10 amp nodig op zekering, maar op 10 amp wil bij het aanlopen van de fan de zekering nog wel eens gaan  In de MTT uitvoering kan je wat lastig bij de inzuig afdichting flap. De nieuwere versie hebben een enkele pomp die 2 kanten kan opdraaien en een frequentie regeling die de motor gecontroleerd op toeren laat komen. Op de beurs is dit uitgetest met een battery pack, zonder moeite een paar keer open dicht op de battery pack.
Deur is nooit een issue geweest, lekker ver van het bed af, niet naast de keukenblok, hou je veel ruimte onder de luifel over ( en de luifel is fantastisch groot, je blijft er droog onder tijdens de regen en de schaduw met felle zon is veel. De nieuwe Aero heeft ook de hulp paaltjes voor het vastzetten van het schort bij de wagenbak, wij moeten een haring slaan ( betekend ook dat je dus moeilijk op een stenen ondergrond kan klappen, maar het kan wel. Heb ergens op dit forum staan met foto’s hoe ik dat doe. Big foots zijn er nu vier, wij hebben er 2 onder de keuken en het neuswiel, werkt ook.
Wij zijn nog steeds zeer tevreden met de Cocoon Aero.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2023, 08:21:01 pm »

En zoals in het topic over windforce motoren al gemeld: ik bezit dus een oudere kyte met achteraf ingebouwde motor: rechts voor, buiten de bak, 1 motor van 1100W/6A motor staat op rails en draaischijf voor in/uitklappen.
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #11 Gepost op: april 19, 2023, 09:13:27 pm »

Wat betreft het hoog komen, ik sta nooit onder bomen, hou niet van rotzooi wat er uit valt.  Op de beurs in 2022 zag ik dat ze clips vast lieten zitten, deze maak je vast als je inklapt aan de dakrand van de voortent, op het moment dat de tent op wagen ligt maakte wij ( volgens het instructie boekje) deze weer los maar dat hoeft niet. Opzetten en in klappen zonder pompen gaat net zo makkelijk, wel met 2 personen. Het frame is makkelijk, steunt niks op het grondzeil, stormframe drukt op het eind van de voortent over de hele breedte op het grondzeil  Onze C. Aero is ook uit 2017. Deze heeft 2 pompen, 1 in en 1 uit. Een zo pomp heeft een 10 amp nodig op zekering, maar op 10 amp wil bij het aanlopen van de fan de zekering nog wel eens gaan  In de MTT uitvoering kan je wat lastig bij de inzuig afdichting flap. De nieuwere versie hebben een enkele pomp die 2 kanten kan opdraaien en een frequentie regeling die de motor gecontroleerd op toeren laat komen. Op de beurs is dit uitgetest met een battery pack, zonder moeite een paar keer open dicht op de battery pack.
Deur is nooit een issue geweest, lekker ver van het bed af, niet naast de keukenblok, hou je veel ruimte onder de luifel over ( en de luifel is fantastisch groot, je blijft er droog onder tijdens de regen en de schaduw met felle zon is veel. De nieuwe Aero heeft ook de hulp paaltjes voor het vastzetten van het schort bij de wagenbak, wij moeten een haring slaan ( betekend ook dat je dus moeilijk op een stenen ondergrond kan klappen, maar het kan wel. Heb ergens op dit forum staan met foto’s hoe ik dat doe. Big foots zijn er nu vier, wij hebben er 2 onder de keuken en het neuswiel, werkt ook.
Wij zijn nog steeds zeer tevreden met de Cocoon Aero.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Dank je wel wederom. De occasion die op mp staat is dus niet van jullie begrijp ik ;-)

Uitklappen handmatig moet dus met 2 pers? Ik kampeer ook wel eens alleen en als ik dan geen wf heb ivm 4/6A op de camping en ik kan niet alleen handmatig uitklappen dan heb ik er niet zoveel aan helaas.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2023, 09:24:21 pm »

Dank je wel wederom. De occasion die op mp staat is dus niet van jullie begrijp ik ;-)

Uitklappen handmatig moet dus met 2 pers? Ik kampeer ook wel eens alleen en als ik dan geen wf heb ivm 4/6A op de camping en ik kan niet alleen handmatig uitklappen dan heb ik er niet zoveel aan helaas.
Het kan echt wel alleen, maar daar moet je handigheid in krijgen. Met twee is eenvoudiger. Anders vast wel iemand die een handje helpt. Zitten hulp veren in, kracht heb je niet zo nodig, gasveren doen het werk. Laat je niet afschrikken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #13 Gepost op: april 19, 2023, 09:26:46 pm »

Het kan echt wel alleen, maar daar moet je handigheid in krijgen. Met twee is eenvoudiger. Anders vast wel iemand die een handje helpt. Zitten hulp veren in, kracht heb je niet zo nodig, gasveren doen het werk. Laat je niet afschrikken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Misschien maar gewoon bezichtigen en proberen met uitklappen. Maar we staan op de reservelijst dus wellicht is de wagen toch al weg na de bezichtiging van de eerst gegadigden.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #14 Gepost op: april 19, 2023, 09:34:10 pm »

Misschien maar gewoon bezichtigen en proberen met uitklappen. Maar we staan op de reservelijst dus wellicht is de wagen toch al weg na de bezichtiging van de eerst gegadigden.
Bekijken zou ik zeker doen, wat ook een ding is dat het frame verandert is, het rood/bruine frame met ronde buizen is vervangen door een frame van RVS met rechthoekige profielen.  Dit is gedaan om meer sterkte te genereren. Het rood bruine frame is minder sterk, en de wind kan veel druk uitoefenen op luifel en tent. En de luifel zit op het frame. Wij hebben kracht 8 a 9 ondervonden in een onweersbui in Duitsland maar dat RVS frame gaf geen krimp


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal