Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S  (gelezen 9795 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LaraS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2023
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #15 Gepost op: april 20, 2023, 07:22:55 am »

Wij hebben het model uit 2017 met rvs frame. Maar diegene op marktplaats is qua kleurstelling anders dan die van ons. Ik denk dat hij dus eerder uit 2016 is.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #16 Gepost op: april 20, 2023, 07:25:44 am »

Wij hebben het model uit 2017 met rvs frame. Maar diegene op marktplaats is qua kleurstelling anders dan die van ons. Ik denk dat hij dus eerder uit 2016 is.

De foto’s zijn nog van internet omdat de wagen nog niet binnen is. Op de website waar hij aangeboden wordt staat bouwjaar 2017. Is het rvs frame vanaf 2017?
« Laatst bewerkt op: april 20, 2023, 07:28:18 am door nadine40 »
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.221
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #17 Gepost op: april 20, 2023, 08:58:30 am »

Wij hebben de wagen gekocht op de beurs in 2016. Geleverd in 2017. Daar zat het nieuwe frame al in en de gewijzigde voorwand (van de voorwand weet ik wel zeker dat die nieuw was) maar ik weet niet zeker van het frame. Je kan altijd vragen welke kleur en vorm het frame is. Op het forum is daar ook wel info over te vinden bij de afdelingen merken types. Staan vaak ook de brochures en de prijslijsten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #18 Gepost op: april 20, 2023, 09:26:51 am »

Verschillen van de cocoon aero tov de aero en kyte-s is ook het doek, bij de eerste versies ervan iig
Volgens mij hadden de eerste versies van de cocoon aero een soort doek met coating erop.
Ook is de bagage ruimte van de cocoon aero 1000L en van de kyte-s en aero 1500L al halen ze niet de ruimte eraf wat het opblaas systeem inneemt.
De wagenbak van de cocoon aero is op basis van de cocoon (niet de nieuwste versie van de cocoon die heeft dezelfde bak als de kyte en aero)
Ook is er volgens mij een cocoon aero mtt die dus de vaste keuken heeft zoals de cocoon mtt tevens zijn er cocoon aero's zonder keuken, zoals je ook de aero zonder keuken kan krijgen.
Sommige noemen de cocoon aero een aero maar dat klopt niet daar zit wel degelijk verschillen tussen de aero.
bij alle 3 kan je bij de keuken dus ook bij de kyte-s.
De huidige aero is dus een vervanger van de kyte-s
Als je 2ehands gaat aanschaffen moet je dus eerst zeer goed kijken welke versie je precies hebt vind dat hk nogal een rommeltje van benamingen en types had die niet duidelijk waren.

Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.221
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #19 Gepost op: april 20, 2023, 10:41:05 am »

Verschillen van de cocoon aero tov de aero en kyte-s is ook het doek, bij de eerste versies ervan iig
Volgens mij hadden de eerste versies van de cocoon aero een soort doek met coating erop.
Ook is de bagage ruimte van de cocoon aero 1000L en van de kyte-s en aero 1500L al halen ze niet de ruimte eraf wat het opblaas systeem inneemt.
De wagenbak van de cocoon aero is op basis van de cocoon (niet de nieuwste versie van de cocoon die heeft dezelfde bak als de kyte en aero)
Ook is er volgens mij een cocoon aero mtt die dus de vaste keuken heeft zoals de cocoon mtt tevens zijn er cocoon aero's zonder keuken, zoals je ook de aero zonder keuken kan krijgen.
Sommige noemen de cocoon aero een aero maar dat klopt niet daar zit wel degelijk verschillen tussen de aero.
bij alle 3 kan je bij de keuken dus ook bij de kyte-s.
De huidige aero is dus een vervanger van de kyte-s
Als je 2ehands gaat aanschaffen moet je dus eerst zeer goed kijken welke versie je precies hebt vind dat hk nogal een rommeltje van benamingen en types had die niet duidelijk waren.
De Cocoon Aero (zoals wij die hebben) heeft een tijdje samen met de Kyte en de Kyte S in de modellen reeks gestaan. Op een gegeven moment is de Kyte S en de Cocoon Aero overgegaan naar in de huidige Aero (spikehome beschrijft dit)
Doek van van onze C.Aero is een soort van hybride doek. Een mix van Egyptisch katoen met iets kunststof, dit droogt wel sneller dan wat er op de flyer lag. Wat betreft de laadbak inhoud, dat geloof ik wel. De nieuwe motor is nu ook anders weggebouwd.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #20 Gepost op: april 21, 2023, 05:17:21 pm »

Wij hebben de wagen gekocht op de beurs in 2016. Geleverd in 2017. Daar zat het nieuwe frame al in en de gewijzigde voorwand (van de voorwand weet ik wel zeker dat die nieuw was) maar ik weet niet zeker van het frame. Je kan altijd vragen welke kleur en vorm het frame is. Op het forum is daar ook wel info over te vinden bij de afdelingen merken types. Staan vaak ook de brochures en de prijslijsten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Helaas niet zoveel van de Cocoon Aero.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2023, 05:19:26 pm door nadine40 »
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #21 Gepost op: april 21, 2023, 05:22:03 pm »

Als je 2ehands gaat aanschaffen moet je dus eerst zeer goed kijken welke versie je precies hebt vind dat hk nogal een rommeltje van benamingen en types had die niet duidelijk waren.

Dat vind ik ook, daarom mijn vraag. Zag door de cocoons de aero niet meer  ::)
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #22 Gepost op: april 21, 2023, 05:26:59 pm »

Doek van van onze C.Aero is een soort van hybride doek. Een mix van Egyptisch katoen met iets kunststof, dit droogt wel sneller dan wat er op de flyer lag. Wat betreft de laadbak inhoud, dat geloof ik wel. De nieuwe motor is nu ook anders weggebouwd.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Is dat doek net zo goed ademend? En droogt dus langzamer dan puur katoen? Voor de combi camp wilden we perse geen IQ doek, dus als het daarmee vergelijkbaar is zou dat jammer zijn.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.221
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #23 Gepost op: april 22, 2023, 09:44:40 am »

Geen idee wat er op de CC ligt. Dit op de C. Aero is snel droog. Voelt anders aan dan de het 450 gr doek van de Flyer. Ventileren in de tent kan heel erg goed, je kan 5 ramen (allemaal met muggen gaas uitgevoerd, en plastic doorkijk) openzetten. Wij hebben nog geen condens aan de binnenkant van de tent gezien, maar er staat altijd wel een van de vijf ramen een stukje open. Ga langs bij HK in Utrecht en voel. Dat ten cate tentdoek is veels te duur geworden daarom vind je vaak een mix.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.221
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #24 Gepost op: april 22, 2023, 09:52:03 am »

Holtkamper ECO katoendoek
Bij tentdoek gaat vooral om sterkte, waterkolom en natuurlijk de levensduur van al deze eigenschappen. Holtkamper heeft de kwaliteit van haar tentdoek gelukkig al jaren in eigen hand. Met veel passie, duurtesten en uithoudingsvermogen, is het Holtkamper ECO Tentdoek ontwikkeld. De kwaliteit van het doek wordt regelmatig aan tests onderworpen en er wordt continu gewerkt aan innovatie van het doek.

Het Holtkamper ECO tentdoek is van een betere kwaliteit dan de bekende merken. Kijk alleen maar naar de waterkolom (hoeveel water mag er op het tentdoek staan, voordat de eerste druppel door het doek dringt): bij Holtkamper is dit maar liefst 70 centimeter! Een doorsnee katoendoek heeft al grote moeite de 45 centimeter te halen... Bij een flinke plensbui betekent dit het verschil tussen een droge tent of een nat pak.

Alle naden platsteeknaden
Zo snel als we onze vouwwagens kunnen opzetten, zo langzaam worden ze geproduceerd. We kiezen al sinds jaar en dag voor de uiterst trage maar zeer ambachtelijke "platsteeknaden". Deze naden kunnen niet loslopen zoals de veel 'snellere' "kettingsteeknaden"

 Dit is de tekst die HK gebruikt om het tentdoek te beschrijven


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #25 Gepost op: april 22, 2023, 11:18:43 am »

Super bedankt weer voor je reactie en de info!
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #26 Gepost op: april 23, 2023, 04:40:48 pm »

Misschien maar gewoon bezichtigen en proberen met uitklappen. Maar we staan op de reservelijst dus wellicht is de wagen toch al weg na de bezichtiging van de eerst gegadigden.

Helaas, voor ons, hebben de eerste mensen die een bezichtiging hadden gepland de wagen gekocht. Ik houd mp in de gaten. Het liefst een betaalbare Kyte of Aero occasion, maar de Cocoon Aero is ook een optie.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.221
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #27 Gepost op: april 23, 2023, 04:41:45 pm »

Succes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #28 Gepost op: april 23, 2023, 06:59:47 pm »

Helaas, voor ons, hebben de eerste mensen die een bezichtiging hadden gepland de wagen gekocht. Ik houd mp in de gaten. Het liefst een betaalbare Kyte of Aero occasion, maar de Cocoon Aero is ook een optie.
Je hebt de tijd mee, zag er weer verschillende nieuwe tweedehands advertenties voorbij komen.
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Cocoon Aero vs Aero vs Kyte S
« Reactie #29 Gepost op: april 23, 2023, 10:54:08 pm »

Je hebt de tijd mee, zag er weer verschillende nieuwe tweedehands advertenties voorbij komen.

Waar zag je die als ik vragen mag? Ik zoek mn op marktplaats en zie vooral andere types dan Kyte en Aero voorbij komen. Wel een paar Kytes maar die zijn dan behoorlijk oud. Ik zou het liefst een jongtimer kopen, waar de kop net vanaf is.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal