Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen  (gelezen 2050 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ceasar07

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Gepost op: mei 10, 2023, 11:13:05 am »

Hallo allemaal,

Afgelopen twee weken hebben wij voor het eerst met onze nieuwe Aero in Limburg gestaan. Wat een super wagen!

Wel liepen we tegen twee zaken aan:

1. Op het tentdoek zijn diverse strepen zichtbaar waar het tentdoek een stuk lichter is dan op andere plekken. Zie de foto's. Aangezien het de eerste keer is dat het tentdoek de buitenlucht heeft gezien ben ik wel benieuwd wat dit is. Iemand enig idee? Zou het kwaad kunnen?Heb de vraag ook bij Holtkamper uit staan maar een second opinion zou fijn zijn.
2. De afvoer van het gootsteentje. We hadden hier nu direct een emmer onder staan zonder slang maar hier waren we niet tevreden over. De afvoer ligt pal naast de stroom aansluiting waardoor deze ook nat werd hier en daar. Graag zou ik een slang er op aansluiten maar er zit geen schroefdraaf oid. Zie de foto. de gouden tip leek hier te staan: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=18443.msg248060#msg248060. Helaas is deze niet meer te lezen voor mij (te oud bericht?). Iemand een oplossing voor een koppelstuk wat hier goed te gebruiken is?

alvast bedankt!

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.223
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2023, 11:26:44 am »

De strepen in het doel ken ik wel. Bij onze Cocoon zijn ze er nu zo een beetje weg, 6 jaar in gebruik. De Flyer had deze ook op het doek toen we deze voor het eerst openklapte   Lijkt erop dat het met het fabricage en invouw proces. Had het gevoel als de tent goed nat is geweest dat het minder werd.
Water en afvoer hebben we niet, zie het nut er niet van in dus niet meebesteld


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2023, 11:54:53 am »

Foto’s in genoemde topic doen het veelal niet meer. Maar laatste zin wordt genoemd dat het om een Gardena schroef aansluiting zou kunnen gaan.

Zelf heb ik kraan en afvoer niet in gebruik.
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2023, 11:59:05 am »

De strepen hadden wij ook wat bij de Aero. Verdwijnen vanzelf. Bij ons al binnen 1 seizoen.

De afvoer wordt idd standaard zo geleverd. Ik heb hier een vervangende op gezet van de Wildkamp die eindigt met schroefdraad aan de buitenzijde. Hier kan je dan zelf een Gardena afvoer opzetten of nog liever een wat grotere slangtule met wartelmoer (ook wildkamp). Ik heb dit ook zo. Op de camping schroef ik een met genoemde slangtule een stukje slang onder de keuken die de vuilwatertank in gaat.

https://www.wildkamp.nl/product/bd-tankdoorvoer-pp-2x-buitendraad/15009096 (kijk even naar de goede maat, weet ik zo niet meer.)
https://www.wildkamp.nl/product/bd-slangtule-pp-wartelmoer-1-x-25-mm-epdm-afdichting/15008966 (ook even kijken naar maat, deze doorvoer is groter dan de Gardena waardoor het vlotter weg loopt).

Dit topic kan je ook bekijken (foto's zijn voor mij iig zichtbaar): https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=25445.msg326336#msg326336
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2023, 12:05:09 pm door GJT »
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Reactie #4 Gepost op: mei 10, 2023, 12:17:32 pm »

Wat jij ziet bij je tentdoek heb ik niet.
Is misschien afhankelijk van vocht of douw?

Wij hebben allen vieze vlekken doordat we onder een stoffige boom stonden en één regenbuitje van 10 minuten hadden.
Voor de komende vakantie hoop ik op een behoorlijke regenbui en daarna veel zon zodat het gespoeld en gebleekt wordt.

Is voor jou misschien ook de oplossing?

Wat betreft afvoer: ik heb er een emmer onder staan. Dat werkt voor mij prima.

Veel plezier met de Aero!
Gelogd

Ceasar07

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
Re: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Reactie #5 Gepost op: mei 10, 2023, 12:25:24 pm »

Wat een snelle reacties, super! En fijn om te lezen dat de strepen dan hopelijk nog wel weg gaan trekken.

@GJT: dit lijkt me een mooie oplossing voor de afvoer en niet al te ingewikkeld. Binnen in de keuken is het gewoon een kwestie van de slang ontkoppelen en aankoppelen op de nieuwe afvoer? En die afdichtingsring is voldoende om het geheel waterdicht te houden?

Dank.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2023, 12:41:54 pm »

@GJT: dit lijkt me een mooie oplossing voor de afvoer en niet al te ingewikkeld. Binnen in de keuken is het gewoon een kwestie van de slang ontkoppelen en aankoppelen op de nieuwe afvoer? En die afdichtingsring is voldoende om het geheel waterdicht te houden?

Ik weet niet precies hoe ze nu de slang hebben gekoppeld. HK wisselt nog wel eens met dit soort dingen. Mocht hier een losse slangtule gebruikt zijn dan kan je deze hergebruiken. Anders kun je ook aan de binnenzijde een nieuwe tule plaatsen op basis van de slangdiameter en de buitendraadse diameter van de nieuwe doorvoer. Mijn advies is om even naar de Wildkamp (of vergelijkbaar) te rijden met je oude gedemonteerde spullen en hier even te vergelijken / passen.

De afdichtingsring van de doorvoer is zeker voldoende. Zo is het origineel ook bevestigd.

Ps. op deze wijze heb ik ook een nieuwe water - en stroom doorvoer gemaakt voor schoon water naast de afvoer. Hiermee kun je ook de pomp buiten de keuken brengen mocht je dat willen. Ik heb de schoonwatertank ook onder de keuken staan. 
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2023, 12:56:24 pm door GJT »
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2023, 12:48:15 pm »

Wat een snelle reacties, super!

Ja Ceasar, wonderen worden op dit forum direct vervuld, op het onmogelijke het je soms iets langer wachten  :#
Gelogd

Ceasar07

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
Re: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Reactie #8 Gepost op: mei 10, 2023, 12:56:03 pm »

Ik weet niet precies hoe ze nu de slang hebben gekoppeld. HK wisselt nog wel eens met dit soort dingen. Mocht hier een losse slangtule gebruikt zijn dan kan je deze hergebruiken. Anders kun je ook aan de binnenzijde een nieuwe tule plaatsen op basis van de slangdiameter en de buitendraadse diameter van de nieuwe doorvoer. Mijn advies is om even naar de Wildkamp (of vergelijkbaar) te rijden met je oude gedemonteerde spullen en hier even te vergelijken / passen.

De afdichtingsring van de doorvoer is zeker voldoende. Zo is het origineel ook bevestigd.

 WW
Gootsteen moet er wel even uit denk ik anders kom je er lastig bij?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Reactie #9 Gepost op: mei 10, 2023, 12:57:13 pm »

WW
Gootsteen moet er wel even uit denk ik anders kom je er lastig bij?

Hoeft niet persé maar weet niet hoe lenig je bent...  :#
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2023, 01:03:05 pm door GJT »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2023, 01:29:55 pm »

Over de strepen/vlekken dat komt door het impregneren en verdwijnen na enkele regenbuien.
Wij hadden dat ook op de Aero.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Reactie #11 Gepost op: mei 10, 2023, 05:05:34 pm »

Ja Ceasar, wonderen worden op dit forum direct vervuld, op het onmogelijke het je soms iets langer wachten  :#
Toveren alleen op aanvraag.
Gelogd

LaraS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2023
Re: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Reactie #12 Gepost op: mei 10, 2023, 05:49:30 pm »

Wat jij ziet bij je tentdoek heb ik niet.
Is misschien afhankelijk van vocht of douw?

Wij hebben allen vieze vlekken doordat we onder een stoffige boom stonden en één regenbuitje van 10 minuten hadden.
Voor de komende vakantie hoop ik op een behoorlijke regenbui en daarna veel zon zodat het gespoeld en gebleekt wordt.

Is voor jou misschien ook de oplossing?

Wat betreft afvoer: ik heb er een emmer onder staan. Dat werkt voor mij prima.

Veel plezier met de Aero!

Je kan de tent ook laten wassen  :P
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Reactie #13 Gepost op: mei 10, 2023, 08:28:19 pm »

Over de strepen/vlekken dat komt door het impregneren en verdwijnen na enkele regenbuien.
Wij hadden dat ook op de Aero.
Precies,  impregneer en het opvouwen van het tentdoek. Je ziet dit best vaak maar niet bij alle vouwwagen  :J
Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Strepen tentdoek en afvoer gootsteen
« Reactie #14 Gepost op: mei 10, 2023, 10:06:35 pm »

Die dop onder je afvoer kun je eraf draaien en dan heb je dus een stukje schroefdraad waar je een slangtule kunt opdraaien met een afvoerslang. Daarvoor hoef je dus niet in de keuken, kan van onderaf.

Hier heb ik het beschreven:

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=8131.msg343804#msg343804
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2023, 10:10:08 pm door Pivo »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal