Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Tentdoek ellende  (gelezen 5905 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Tentdoek ellende
« Gepost op: mei 13, 2023, 02:16:39 pm »

e eerste keer met onze Kyte weg. Fantastische wagen maar ons dak lijkt geruineerd  :cry:

We staan onder een boom en er kwam een bui met flinke wind waardoor er veel ellende uit de boom kwam en ons tentdoek totaal verkleurde. Op de fb groep al gehoord dat we er niks aan kunnen doen en moeten hopen op flinke regen en zon de volgende keren.

We zijn er echt heel verdrietig van.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 929
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2023, 02:20:05 pm »

Wat zonde. Maar er is denk ik wel hoop dat bij een flinke regenbui en flink wat zon het grootste deel zichzelf oplost. Ik zou dus zeker overwegen om hem bij huis eens op te zetten als er een flinke bui voorspelt wordt.

Maar blijft ontzettend balen. Sterkte.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.264
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2023, 02:51:09 pm »

Het zal een poosje duren want hij is wel erg smerig en kan me voorstellen dat je hiervan schrikt met een net nieuwe wagen.
Maar goed afborstelen en afspoelen en de zon doet de rest.
Kwam er ook ooit achter dat ik te dicht bij kersenbomen stond en toen er een paar duiven overkwamen vliegen hadden wij mooie roze vlekken.
Maar onderschat het bleek vermogen van het holtkamper doek niet.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.218
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Tentdoek ellende
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2023, 02:57:39 pm »

Flinke bui kan je ook nabootsen natuurlijk dmv een tuinsproeier op spray. Eerst al het droge vuile eraf borstelen, geen schrobber, maar een zachte borstel, list dat in ieder niet meer op. Na nat in de volle zon goed drogen zon bleekt het doek (helaas, dus krijg wat kleurverschil tussen dak en zijpanelen die nooit in de zon komen. Succes.

( dit is een van de redenen dat de wagen nooit onder een boom staat)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 929
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2023, 02:59:42 pm »

Flinke bui kan je ook nabootsen natuurlijk dmv een tuinsproeier op spray. Eerst al het droge vuile eraf borstelen, geen schrobber, maar een zachte borstel, list dat in ieder niet meer op. Na nat in de volle zon goed drogen zon bleekt het doek (helaas, dus krijg wat kleurverschil tussen dak en zijpanelen die nooit in de zon komen. Succes.

( dit is een van de redenen dat de wagen nooit onder een boom staat)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Weet niet zeker of dat verstandig is ivm kalk in het leidingwater.
Zelf sta ik ook liever niet onder bomen ondanks dat ik dol ben op schaduw. Maar soms heb je geen keuze op een camping.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.218
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #5 Gepost op: mei 13, 2023, 03:01:20 pm »

Iemand vinden die een ontharder hebben op de waterleiding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #6 Gepost op: mei 13, 2023, 03:06:12 pm »

Ik had je bericht op facebook gezien. Wij hebben ook ooit zoiets gehad maar wees gerust, je dak is niet geruïneerd nog. Als ik de vlekken zo zie dan denk ik dat deze er wél uitgaan.

Sindsdien probeer ik het altijd zo snel mogelijk weg te spoelen als het doek nog nat is. Iedereen verklaart me maar voor gek maar ik houd mn tent graag netjes. Ook ga ik niet meer direct onder bomen staan.
Als je het schoon regenen wil versnellen is het een optie om met de hogedrukspuit op gepaste afstand het dak af te spuitentrap erbij is wel handig. Je moet dan wel ergens een stroom en water aansluiting hebben. Op een dag als dit is hij dan in een paar uur weer droog. Je zult zien dat het echte een stuk schoner is dan. Je moet wel hel wat regen en zon hebben om dit effect te evenaren. Er zullen velen zijn die roepen; niet aan zitten, wordt vanzelf schoon, maar wees niet te bang, het doek kan dat echt hebben zolang je het niet te dicht bij doet. HK adviseert dit zelfs. Geen vuilfrees gebruiken!

Out of de box: Wellicht kan je Piet van camping de Distel vragen of hij een hogedrukspuit heeft die jullie kunnen gebruiken tijdens het klapweekend. We krijgen zon zat. Nadeel is dat je de wagen even moet verplaatsen in de buurt van een kraan. Maar hulp is altijd wel aanwezig.
« Laatst bewerkt op: mei 13, 2023, 03:11:40 pm door GJT »
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.013
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #7 Gepost op: mei 13, 2023, 10:10:46 pm »

Oh, dit hebben we zo vaak gehad. We letten eerlijk gezegd niet zo heel erg op, trekken rond met een oudere wagen. Maar zodra het opnieuw nat wordt en goed in de zon staat, bleekt er inderdaad veel uit. Met een zachte veger en schoon water kun je eea bijborstelen. Vooral geen zeep of shampoo gebruiken, in elk geval niet als je niet opnieuw wil impregneren. Onze tent was er na 20 jaar wel heel erg aan toe, zowel smerig als lek. Toen hebben we hem bewust wel met ultramar shampoo eerst schoon en volledig lek gemaakt en vervolgens met ultramar weer opnieuw geïmpregneerd. Zelfs die oude doek met zeker 55 en misschien wel 100 weken ervaring werd toen weer als nieuw. Niet te snel wanhopen.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #8 Gepost op: mei 13, 2023, 10:53:27 pm »

Ik had je bericht op facebook gezien. Wij hebben ook ooit zoiets gehad maar wees gerust, je dak is niet geruïneerd nog. Als ik de vlekken zo zie dan denk ik dat deze er wél uitgaan.

Sindsdien probeer ik het altijd zo snel mogelijk weg te spoelen als het doek nog nat is. Iedereen verklaart me maar voor gek maar ik houd mn tent graag netjes. Ook ga ik niet meer direct onder bomen staan.
Als je het schoon regenen wil versnellen is het een optie om met de hogedrukspuit op gepaste afstand het dak af te spuitentrap erbij is wel handig. Je moet dan wel ergens een stroom en water aansluiting hebben. Op een dag als dit is hij dan in een paar uur weer droog. Je zult zien dat het echte een stuk schoner is dan. Je moet wel hel wat regen en zon hebben om dit effect te evenaren. Er zullen velen zijn die roepen; niet aan zitten, wordt vanzelf schoon, maar wees niet te bang, het doek kan dat echt hebben zolang je het niet te dicht bij doet. HK adviseert dit zelfs. Geen vuilfrees gebruiken!

Out of de box: Wellicht kan je Piet van camping de Distel vragen of hij een hogedrukspuit heeft die jullie kunnen gebruiken tijdens het klapweekend. We krijgen zon zat. Nadeel is dat je de wagen even moet verplaatsen in de buurt van een kraan. Maar hulp is altijd wel aanwezig.

Ja dank je wel voor je reacties! Ik weet niet of ik een hoge druk spuit aandurf, maar met een tuinslang zou wel moeten kunnen misschien komend weekend. Zal eens contact met de beheerder opnemen. Dank voor die tip ook dus.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #9 Gepost op: mei 13, 2023, 10:54:50 pm »

Wat fijn al die reacties, en ook het vertrouwen dat het deels wel goed komt waarschijnlijk. We gaan het zien en hopen op heel veel blekende zonuren  :)
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #10 Gepost op: mei 14, 2023, 08:09:27 am »

Dat met die hogedrukspuit had ik op Facebook ook aangeven. Met een huis-, tuin- en keukenapparaat lukt dat echt prima. Jammer dat ik dat filmpje van Holtkamper niet meer terug kan vinden. Die gaan daarop echt stevig te keer en zou je zien dat je niet bang hoeft te zijn. Gewoon een brede straal en op gepaste afstand beginnen. Je hebt er snel genoeg gevoel bij. Je zult versteld staan van het resultaat.


Ter zijde: ik vraag mij of waar de meeste van jullie dan kamperen, ik kan maar zelden tot nooit kiezen om niet onder een boom te staan. Van de andere kant, ik ben zuinig op onze wagen, maar nieuw blijft ie toch niet.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2023, 09:41:29 am door C5CCV »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #11 Gepost op: mei 14, 2023, 09:07:44 am »

Op de fb pagina van de Vouwwagenzaak staat ook een filmpje. Verder heb je vooral water en geduld nodig :J
Gelogd

fam smits 2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: holtkamper spacer
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #12 Gepost op: mei 14, 2023, 09:35:36 am »

ja dat is balen
wij hebben een oude spacer
we hebben een jaar gehad dat hij grijs van stof/ zand was en toen we thuis kwamen met de stofzuiger bezig geweest dat gaf een verbluffend resultaat 
misschien een tip
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #13 Gepost op: mei 14, 2023, 11:07:53 am »

Wij spoelden altijd na de vakantie simpel met de waterslang het ergste vuil er af. Verder was het een gebruiksvoorwerp. Wat wordt gebruikt en dus slijt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #14 Gepost op: mei 14, 2023, 11:19:25 am »

Het is altijd zonde als er zo iets gebeurt met je nieuwe spullen waar je zelf erg zuinig mee bent. Vergelijk het eerste krasje op de nieuwe auto. Maar inderdaad, het is en blijft een gebruiksobject, en je ontkomt er niet aan. Niet druk over maken, en doorgaan.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal