Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Tentdoek ellende  (gelezen 5912 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #30 Gepost op: mei 17, 2023, 06:11:19 pm »

Gebruik is ook beetje afhankelijk van hoeveel werk het is en waar we op dat moment staan; we houden van rondtrekken, dus mag zeker niet teveel tijd kosten allemaal. De tip die ik ergens las over een schoen, die je aan een lijn van het overdak bindt en over het tentdak gooit vond ik wel grappig :)3]
Gelogd
🌿 Annelies 🌿

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #31 Gepost op: mei 18, 2023, 01:09:45 pm »

Hier even een foto van onze kyte. Afgelopen zomer ook onder de boom (lijsterbes met rijpe bessen en dus rood en groen en vogelpoep)

Dit is het resultaat na vegen en 3 dagen zon.

Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #32 Gepost op: mei 18, 2023, 01:10:04 pm »

Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #33 Gepost op: mei 18, 2023, 07:03:58 pm »

Hier even een foto van onze kyte. Afgelopen zomer ook onder de boom (lijsterbes met rijpe bessen en dus rood en groen en vogelpoep)

Dit is het resultaat na vegen en 3 dagen zon.



Wow! Dat heeft een mens hoop!
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #34 Gepost op: mei 18, 2023, 08:29:13 pm »

Wow! Dat heeft een mens hoop!
En ach, het doek is 12 jaar oud, dat mag wat geleefder zijn.

Overigens, de achtergrond over bleken in de zon (bleekveldenā€¦)

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/05/10/hoe-kan-het-dat-bleekmiddel-overal-de-kleur-uit-doet-verdwijnen-a4164294
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

Telly

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #35 Gepost op: mei 19, 2023, 11:19:13 am »

Herkenbaar. In ons eerste weekendje weg met gloednieuwe Kyte onder paar dennenbomen gestaan en toen werd het voor het eerst warm dat jaar. Allemaal harsplekken op het doek. Hars dat allemaal viezigheid aantrok en vasthield, met als resultaat een doek dat uitzag als beschimmeld.
Ik heb wel de harsdruppels eraf geschraapt met een mesje en de hars die in het doek getrokken was zo goed als mogelijk in keukenpapier laten trekken, ook door het keukenpapier in ingeklapte toestand mee in te klappen.
Ik kon me wel voor mijn kop slaan, want met 35jr+ kampeerervaring had ik daar aan moeten denken.
Inmiddels zijn we een paar jaar verder en constateer ik dat de hars verdwenen is (verpulverd) en de vlekken zijn door water en zon grotendeels verbleekt. Maar daar is dan weer reguliere vuiligheid voor in de plaats gekomen.
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #36 Gepost op: mei 31, 2023, 10:51:41 pm »

Een kennis van mij heeft dit met haar Flyer gedaan,  binnen is alles droog gebleven  :J het resultaat was verbluffend  O0
En hoe heeft ze dit gedaan? Alleen met de hogedrukspuit??
Gelogd
Johan ZRL 2020

muis

  • Gast
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #37 Gepost op: juni 01, 2023, 01:19:55 am »

Ja alleen maar de hogedrukspuit :J :J
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Tentdoek ellende
« Reactie #38 Gepost op: juli 15, 2023, 10:55:22 pm »

Ben zelf best trots op onze Holtkamper. En netjes houden hoort er natuurlijk bij.

Naar mijn mening is het dak ervoor om te gebruiken. Voor het dichtklappen halen we even de bezem erover en evt. naden aan de randen met een zachte handborstel zo schoon mogelijk maken.

Holtkamper adviseerde geen schoonmaakmiddelen of impregneermiddel te gebruiken, daarmee gaat de werking achteruit. Hoe minder je aan het doek zit, hoe langer het meegaat en waterdicht blijft. Elk jaar bleken de vlekken in het zonnetje weg. Ga je toch met reinigingsmiddelen aan de slag: hars lost op in alcohol, of het goed is voor katoen weet ik niet.

Met de hogedrukreiniger schoonmaken  ::) lijkt me een heel slecht idee. Het stof etcetera zal zeker wegblazen, net als een hoop katoenvezel. Dat het na het schoonmaken niet lekt spreekt voor de kwaliteit van de gebruikte stof, m.i. niet zozeer over dat het goed is voor je doek.

 :off Leuk om te lezen dat iedereen zo bezig is met zijn of haar mooie vouwwagen!
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2023, 12:33:16 am door RickB »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal