Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: advies voor opzetten Malawi 2.0  (gelezen 1065 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Locksley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
advies voor opzetten Malawi 2.0
« Gepost op: mei 30, 2023, 09:36:47 am »

Beste vouwwagenliefhebbers,

Vorig jaar hebben wij na lang zoeken gekozen voor een Malawi 2.0. Dit jaar zijn we nu twee lange weekenden weg geweest. Na jaren te hebben doorgebracht in een tent is de vouwwagen voor ons echt een goede stap. Ik heb al links en rechts van info van dit forum afgehaald waarvoor dank! Erg hulpzaak. Maar bij het opzetten van de Malawi 2.0 loop ik toch tegen een 'probleem' aan. Ik krijg de basistent niet recht. Het is net of deze een beetje achterover leunt. De 1e keer heb ik het grondzeil eerst vastgezet en daarna de tent er aan vastgemaakt. De 2e keer heb ik eerst de tent er aan vastgemaakt en daarna pas het grondzeil vastgezet. Beide keren het zelfde resultaat. Tevens lijkt het of de stok achter (bij het luifeltje bij het bed) niet goed in de hoek van het doek van de tent zit. Dit krijg ik momenteel niet anders. Ik heb wat foto's meegestuurd voor de de duidelijkheid. Zowel van de basistent als de specifieke hoek maar ook van de geheel opgezette tent. Heeft iemand tips?

Groetjes Hans
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: advies voor opzetten Malawi 2.0
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2023, 10:37:50 am »

knoop je de lintjes aan de binnenkant goed vast om de buizen? en verder zou ik de stangen goed 'in het dak' duwen. Nu zitten ze een beetje ter hoogte van de zijwand.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: advies voor opzetten Malawi 2.0
« Reactie #2 Gepost op: mei 30, 2023, 11:00:54 am »

Als wij de achtertent gebruiken, gebruiken we aan de achterkant geen extra scheerlijnen. Voegt kwa stevigheid niet veel toe, terwijl je wel makkelijk het hele skelet makkelijk uit verband trekt.
Dat hij van links naar rechts structureel wat scheef staat, dat hebben wij ook (te zien aan de onderkant van het raampje links van de deur tussen wagentent en voortent, die hebben wij ook nooit echt horizontaal gekregen)
Gelogd

Locksley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: advies voor opzetten Malawi 2.0
« Reactie #3 Gepost op: mei 30, 2023, 12:25:56 pm »

Dank voor het advies en het meedenken zover. Op welk moment kan ik de lintjes het beste vastknopen? Ik doe dit nu achteraf, als de tent op spanning staat. Of kan ik dat beter daarvoor al doen?
Hoe kan ik de stangen goed in het dak duwen? Ik probeer de stang die naar achter (boven het bed richting de luifel bij het bed) wel omhoog in het dag te duwen maar die zakt dan weer terug naar beneden.
Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: advies voor opzetten Malawi 2.0
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2023, 01:26:53 pm »

Lintjes knopen tussen het uitklappen en afspannen in.
Gelogd

Locksley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: advies voor opzetten Malawi 2.0
« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2023, 10:55:45 am »

Zijn er nog meer mensen met tip/ervaringen voor het goed opzetten van de Malawi 2.0?
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: advies voor opzetten Malawi 2.0
« Reactie #6 Gepost op: juni 08, 2023, 10:15:23 pm »

Het goed opzetten van de basiswagen wordt enorm beïnvloedt door eventuele oneffenheden in de ondergrond. Wij hebben hem zelden echt strak opgezet.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: advies voor opzetten Malawi 2.0
« Reactie #7 Gepost op: juni 09, 2023, 01:47:04 pm »

Het goed opzetten van de basiswagen wordt enorm beïnvloedt door eventuele oneffenheden in de ondergrond. Wij hebben hem zelden echt strak opgezet.
Nou hebben wij al jaren een 1.0 maar inderdaad, zelfs in het vlakke Nederland is het nooit helemaal recht en dus staat ook de wagen niet 100% recht. Ik moet eerlijk zeggen dat dat ook niet eens meer het streven is. De ritsen van deuren moeten soepel kunnen sluiten en er mag met regen geen probleem zijn, dat zijn onze eisen. En dan staat ie de ene keer wat naar de bedkant en dan weer wat naar achteren.

Wij hebben ook als ervaring dat de buizen die horizontaal lopen bij het dak niet helemaal overeenkomen met het dak zelf, lijkt ook van de ondergrond en het afspannen af te hangen. Maar ik kan me ook herinneren dat er eerder discussie geweest is over de verticale palen rechts naast de ingang (of die nou recht moeten of juist schuin), daar doen wij ook altijd gewoon net wat het beste uitkomt.

Lang verhaal kort: probeer je niet ergeren aan hoe ie staat, maar geniet van dat ie staat  :P
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal