Fietsendrager op het dissel

Gestart door Mabel, april 05, 2021, 10:59:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jhomburg

Beste ,

Het staat er al een tijdje op maar ik mag hopen dat je deze drager niet hebt gekocht want deze is totaal niet geschikt voor elektrische fietsen ik zou dan een thule caravan nemen of fiets op je dak maar das voor elektrische niet te doen

getiem

Citaat van: Jhomburg op mei 30, 2021, 10:18:06 AM
Beste ,

Het staat er al een tijdje op maar ik mag hopen dat je deze drager niet hebt gekocht want deze is totaal niet geschikt voor elektrische fietsen ik zou dan een thule caravan nemen of fiets op je dak maar das voor elektrische niet te doen

Oud topic, maar toch dezelfde vraag:

Deze fietsendrager van Obelink is momenteel €95 en lijkt heel veel op de Thule Caravan Light (€155 goedkoopste die ik nu zie).  Wat maakt hem volgens jou ongeschikt voor een E-Bike?  Een huidige sportieve E-bike is met batterij al onder de 25kg en zonder batterij al vlot onder de 20kg. En 20kg is ook het referentiegewicht van een fietsendrager voor gewone fietsen (per fiets).

Bij Obelink maak je er met 2 extra accesoires: de arm + riempje ongeveer de zelfde van als de Thule Caravan Smart.
Kamperen met de wouw-factor

goudse

even buiten alles om niet elke trekhaak mag meer dan 50 kg hebben.
wat de trekhaak mag hebben staat als het goed is op de papieren die bij de trekhaak zijn geleverd.

getiem

Klopt ja, maar dat is dus ook met je kogeldruk van je VW wel te regelen. Als je fietsen 50kg samen zijn en je had al wat kogeldruk, dan moet je dus achter je as compenseren met extra gewicht (maar niet meer dan je VW en/of auto als trekgewicht aankan. :)
Kamperen met de wouw-factor

sanderv

Om daarmee de gevaarlijkst denkbare combinatie te maken. Dan kun je de kogeldruk nog beter op 80 kg houden...

getiem

Je moet je kogel druk inderdaad wel in het aanbevolen gebied houden van 50-80. Liever 70 dan onder de 50.

Boven de 100 krijg je van die combinaties die bijv een stationcar lekker achterover drukken en de voorwiel aandrijving en stuur compleet nutteloos maken.
Kamperen met de wouw-factor

bernie

Idd. Als je met bv. Een Octavia station de kogeldruk te hoog hebt, dan beleef je spannende momenten qua sturen!

Jeronimo

Citaat van: getiem op juni 26, 2022, 10:45:35 AM
Je moet je kogel druk inderdaad wel in het aanbevolen gebied houden van 50-80. Liever 70 dan onder de 50.

Boven de 100 krijg je van die combinaties die bijv een stationcar lekker achterover drukken en de voorwiel aandrijving en stuur compleet nutteloos maken.

Hoge kogeldruk rijdt wel lekker maar weet wel dat deze wettelijk niet meer dan 50kg mag zijn (als je vouwwagen geen eigen kenteken heeft)
Die-hard mooi-weer-kampeerder

getiem

Citaat van: Jeronimo op juni 26, 2022, 01:57:27 PM
Hoge kogeldruk rijdt wel lekker maar weet wel dat deze wettelijk niet meer dan 50kg mag zijn (als je vouwwagen geen eigen kenteken heeft)
Klopt ja....
Kamperen met de wouw-factor

FriedelP

De wagen die ik tot eind deze week heb, heeft een nivomat vering achteraan. Vouwwagen er aan en wat gewicht in de koffer en een paar meter rijden en de vering pompt zich op zodat die weer horizontaal ligt. Zalig om met te rijden. Altijd de kogeldruk tussen de 50 en de 60 gehouden, echter dit reed toch een stuk aangenamer dan zonder de nivomat. Helaas niet meer mogelijk in de nieuwe wagen.

Ronaldh

#25
Heerlijk zo'n boogluifel! Wij hebben er een voorwand bij en wat was ik blij daarmee deze zomer in Limburg.



Sorry verkeerde topic hahahaha