Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Lekkage rits boogluifel  (gelezen 1374 keer)

Peanudt

• Klapperraar
  • **
  • Geslacht: Man
  • Merk: kampeermiddel : Nog geen
Lekkage rits boogluifel
« Gepost op: mei 18, 2024, 07:56:13 am »

We hebben de boogluifel aan de voortent gedaan en er komt wat water via de ritsen naar binnen.
Gaat via de rits, over de driehoekige flap van de voortent en land dan precies in de voortent als de deuren opgerold zijn.

De flap die over de rits hoort te vallen krult naar achteren. Kan deze niet plat krijgen. Iemand een tip?

Van de zijkant:

Waar het water naar binnen komt tussen boogluifel en flap van de voortent:

« Laatst bewerkt op: mei 18, 2024, 08:18:16 am door Peanudt »

CEO

• Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Lekkage rits boogluifel
« Reactie #1 Gepost op: mei 18, 2024, 10:35:05 am »

Ritsen lekken, dus er moet iets overheen liggen. Als je aangeeft dat de flap niet blijft liggen, lijkt het me dat je dat probleem moet proberen op te lossen.

Weet je zeker dat het via de rits komt? Tussen de adapter en het tentdak kan ook water doorkomen lijkt me.

Ik zou de tent proberen iets strakker te zetten in de breedte, daarna de adapter strakzetten. Daarmee maak je de kans op lekkage tussen de adapter en het tentdak kleiner, maar ook komt de flap waarschijnljk strakker te zitten.

Met opruimen opletten dat de flap niet raar gevouwen wordt: dan zal hij van nature wellicht iets beter vallen.

Voor de échte deskundige denk ik dat je even moet googlen op Klaar Toet Combi Camp. Die lijkt echt alles te weten.

Succes!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Peanudt

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Nog geen
Re: Lekkage rits boogluifel
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2024, 09:39:34 am »

Lijkt een combinatie van vocht en wind dat de flap omhoog krult. Gisteren na een paar uurtjes zon was de flap al wat naar beneden gekomen.
Spannen heeft niet gewerkt helaas. Denk dat ik er een randje klittenband op laat zetten.

Theu

• Klap gek
Lekkage rits boogluifel
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2024, 09:37:28 pm »

Je kan ook kijken of je hem met een strijkbout weer in het goede model kan strijken.
Klittenband vind ik meteen weer zo definitief en daarnaast lijkt mij dat weer lastiger met losmaken van de luifel.
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2024, 09:41:20 pm door Theu »
Pagina's: 1   Omhoog

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal