Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg  (gelezen 47602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #60 Gepost op: juni 02, 2012, 12:39:06 am »

Dat mag volgens mij wel hoor Frankie, MITS de vouwwagen niet zichtbaar is vanaf de openbare weg. Dat was namelijk ook het probleem met die vriend-met-camper, waar ik het over had. Die camper was bijna niet zichtbaar vanaf de openbare weg, alleen kwam de boven kant ca 30-40cm boven de schutting uit, waardoor het dak vanaf de zijstraat te zien was.

Als je vanaf de openbare weg de camper/caravan/vouwwagen/aanhangen kunt zien, dan verstoor je dus  (kennelijk) de openbare ruimte en dien je je aan de 3-dagen-regel te houden.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #61 Gepost op: juni 02, 2012, 01:06:18 am »

Als je vanaf de openbare weg de camper/caravan/vouwwagen/aanhangen kunt zien, dan verstoor je dus  (kennelijk) de openbare ruimte en dien je je aan de 3-dagen-regel te houden.
Maar het punt is nou juist dat dergelijke zaken per gemeente verschillen op basis van de regels in de APV.
En om het nog ingewikkelder te maken, wordt een deel van de toepasselijke verboden ook nog eens geregeld in het bestemmingsplan, waarin vaak staat dat gronden die de functie 'tuin' hebben, niet gebruikt mogen  worden voor de plaatsing van een  kampeermiddel dat gebruikt kan worden om te overnachten. Een cara :ca en een tent voldoen daar wel aan. Een ingeklapte vouwwagen echter niet.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #62 Gepost op: juni 02, 2012, 07:57:34 am »

Dit zijn dus van die regeltjes die landelijk recht moeten worden getrokken. Alle gemeentes gelijk, dan weet iedereen waar die aan toe is.
Gelogd

Boes

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #63 Gepost op: juni 02, 2012, 09:18:17 am »

inderdaad.  :J :J
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #64 Gepost op: juni 02, 2012, 09:57:13 am »

Dit zijn dus van die regeltjes die landelijk recht moeten worden getrokken.
Ik denk dat dat om goede redenen niet haalbaar, noch wenselijk is. Mensen zullen er altijd, n.m.m. terecht op bijven wijzen dat het stallen van een twee-assige cara :ca in een voortuintje van vijf meter diep in hartje Den Haag nu eenmaal een andere impact op de omgeving heeft dan het stallen van een vouwwagen bij een vrijstaand huis in Huis ter Heide met 5 bunder bosgrond eromheen. Bestemmingsplannen en APV's zijn om die reden juist niet gelijk. Omdat gemeenten en wijken in die gemeenten niet gelijk zijn.

Ik wijs ter vergelijking op de zondagsopening van winkels. Ook dat zijn zaken die gemeenten graag individueel beslissen. En dat ligt -weliswaar om andere redenen- in Amsterdam ook iets anders dan in Veenendaal.
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2012, 10:00:03 am door Frankie »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #65 Gepost op: juni 02, 2012, 10:34:05 pm »

Als je vanaf de openbare weg de camper/caravan/vouwwagen/aanhangen kunt zien, dan verstoor je dus  (kennelijk) de openbare ruimte en dien je je aan de 3-dagen-regel te houden.

wat een idioterie; welke ambtenaar heeft dit nou weer bedacht.
Gelukkig staat in de plaatseijke verordening vor Apeldoorn alleen dat je langs de openbare weg niet langer als 72 uur mag stallen. Op eigen terrein mag je dus wel zichtbaar staan. pfff :> :>

Sterkte aan diegene die wel zo'n opmerking krijgen van hun gemeente-ambtenaar
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #66 Gepost op: juni 03, 2012, 09:26:30 am »

Ik ben nu met een duurtest bezig. De kar staat nu 7d voor de deur en nog geen politie aan de deur ;)

(nog geen tijd gehad/gemaakt om het ding weg te brengen)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #67 Gepost op: juni 03, 2012, 10:35:04 pm »

Haha ben benieuwd hoelang het duurt idd :# :#

Ik vroeg me eigenlijk net af of er hier al mensen zijn die wel eens een bekeuring gekregen hebben of waarvan de wagen weggesleept is? Ik heb het namelijk nog nooit gehoord van iemand, de regels zijn dan meestal wel scherp maar worden ze ook zo scherp gecontroleerd vraag ik me af?
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

muis

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #68 Gepost op: juni 03, 2012, 11:16:10 pm »

Wij hebben op de vorige vouwwagen idd een brief gehad van de gemeente, we kregen een bepaalde tijd om hem te verwijderen en anders deden ze dat wel voor ons :J Dat komt meestal nav een telefoontje van een buurtbewoner. eerder in dit topic heb ik onze vrolijke buur al eens benoemd omdat we met de huidige wagen een brief per post kregen (zonder naam afzender)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #69 Gepost op: juni 03, 2012, 11:54:01 pm »

Dat komt meestal nav een telefoontje van een buurtbewoner.
Ik heb zelf ooit eens zo'n belletje gepleegd. En dan niet zozeer omdat het aanhangertje waar het om ging me stoorde, maar omdat het ding eerst aan een steunpaal van een boom en later aan een verkeersbord vastgemaakt was.

Nou zal ook dat niemand op zichzelf een goede reden vinden om te bellen, tenzij ik erbij vermeld dat de plaatselijke hangjeugd er plezier in bleek te scheppen met het betreffende aanhangertje aan de haal te gaan en niet te beroerd bleek daarvoor eerst die steunpaal en later een heel verkeersbord door wrikken uit de grond te trekken.

En toen vond ik toch echt dat het aanhangertje beter niet meer als uitnodigend object van vandalisme aan gemeentelijk eigendom moest worden vastgemaakt.

En losleggen met een disselslot of wielklem was ook geen optie geweest. De jeugd hier is niet te beroerd om in het weekeind 's nachts met hun dronken koppen met z'n vieren of zessen zo'n aanhanger op te tillen en een paar honderd meter verder in een sloot te laten glijden.

Ik zeg er wel bij dat ik geen idee had van wie het ding was, want dan had ik gewoon even bij de eigenaar aangebeld en de zaak uitgelegd.
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2012, 11:55:43 pm door Frankie »
Gelogd

primera

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #70 Gepost op: juni 04, 2012, 09:13:23 am »

Ik heb wel eens de politie aan de deur gehad ervoor.
En alleen maar omdat het vast zat aan een hekje wat van de gemeente was.

Ik vroeg ook hoelang het voor de deur mocht staan.
Ze zei 7 dagen. Maar als hij verplaats is dan kon je weer vanaf 7 dagen tellen.
Gezien ze niet konden bewijzen dat deze de hele tijd op dezelfde plek stond.

Dus als ik de aanhanger toen 1 uurtje weg was. Kon ik hem gewoon weer terug zetten op de plaats.
Gelogd

koososkam

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #71 Gepost op: augustus 15, 2012, 09:14:58 pm »

bij ons is de regel 3 dagen op de openbare weg dus verzetten heeft geen zin
en ze halen hem weg dat is zeker al enkele malen gebeurt in de straat
en laten we wel wezen ik ben toch zeker niet in een woonwagen park gaan wonen
soms staan er 7 in de straat
dat is me  toch net te veel van het goede
Gelogd

L4a

  • Gast
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #72 Gepost op: augustus 15, 2012, 09:35:47 pm »

Omdat wij noodgedwongen tussen de aankoop een paar weken geleden en onze vakantie volgende week de vouwwagen bij ons achter moeten parkeren heb ik de onderwerpen erover hier maar eens gelezen. Ik lees duidelijk dat er over het algemeen de '3 dagen op de openbare weg' regel wordt aan gehouden en er vele verhalen gaan over waarschuwingen of zelfs wegslepen.
Ik weet niet precies hoe het bij ons in de gemeente is, maar wat ik bijzonder vind is dat bij ons ergens achter in de straat zo lang ik weet een bagage aanhangwagen staat die inmiddels één aan het worden is met de natuur en verderop in de wijk zelfs een Walker vouwwagen waarvan het dekzeil inmiddels dermate verrot is dat iedereen kan zien dat het eigenlijk een wagenbak zonder enige inhoud is  :N Mij stoort het verders niet echt, heb er dus ook weinig behoefte aan om de moeite te nemen om de gemeente te bellen  :X

Hier wordt er dus duidelijk niét aan die 3 dagen regel gehouden (als die er al zou zijn) en nu tijdens deze vakantie is er nog meer bewijs als in de vele cara... die weken lang langs de weg geparkeerd staan.
Ons natuurlijk al helemaal prima, aangezien wij dus nu ook zo'n 4 weken onze klapper op de parkeerplaats achterlaten  ;)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #73 Gepost op: augustus 15, 2012, 10:13:09 pm »

Maar los van dat het wel of niet mag en hoe lang het mag, is er toch geen bijzondere reden om je klapper tussen aankoop en vakantie vier weken op straat te laten slapen? Wij hebben de klapper nog geen dag na aankoop doorgeschoven naar de stalling. Ik moet er niet aan denken dat er 's nachts een dronken lolbroek voor de grap een mes door het dekzeil jast.
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2012, 10:15:52 pm door Frankie »
Gelogd

nellie5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk: kampeermiddel : conway cambridge
Re: discussie: hoe lang mag je een vouwwagen voor je deur zetten op de openbare weg
« Reactie #74 Gepost op: augustus 15, 2012, 11:16:48 pm »

Bij ons in waalwijk mag het officeel ook maar 3 dagen maar we hebben een goede buurt ze zeggen nooit niks als hij soms wat langer staat.
Meestal is die weg na een paar dagen maar soms komt er wat tussen en staat hij wat langer.
En we hebben ook niet echt veel parkeerplaats dus het zijn gewoon geen zeikers hier in de straat. :#
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal