Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Off road vouwwagen op basis van polynorm leger aanhanger  (gelezen 11938 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rmkeizer

  • Gast
Re: Off road vouwwagen op basis van polynorm leger aanhanger
« Reactie #15 Gepost op: juni 14, 2013, 07:35:40 pm »

Joch ik weet niet waar je woont maar misschien moeten we eens een keer brainstormen  :off
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Off road vouwwagen op basis van polynorm leger aanhanger
« Reactie #16 Gepost op: juni 15, 2013, 09:27:57 am »

@berkevelda: Kijk dat zijn tenttips waar ik mee verder kan. Ik ga een kijken hoe dat in elkaar zit. Onafhankelijk van de grond is natuurlijk het makkelijkst. Ik ga even googlen naar plaatjes ervan waarop ik kan zien hoe dat zit.

Wellicht dat je hier wat aan hebt? Staan in ieder geval wat close-up foto's bij van wat ik bedoel met de cabines.

https://picasaweb.google.com/115298677653397070556/PenninePullman#
Gelogd

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Off road vouwwagen op basis van polynorm leger aanhanger
« Reactie #17 Gepost op: juni 15, 2013, 09:54:19 am »

Wij hebben een AlpenKreuzer Parade van 2004 gehad en die heeft voor de wagentent GEEN losse stokken. Kwestie van openklappen en afspannen. Is dat wat jij bedoeld?
Je blijft dan inderdaad wel zitten met de hoogte van de wagen omdat het tentdoek doorloopt naar de grond. Nu weet ik niet of je dat ook zo wil houden, maar wat je ook nog kan doen is het tentdoek afknippen en het resterende doek aan de onderzijde van de bedplank met klitteband bevestigen. Zo heeft onze Pennine Pullman dat nu en heb je als het ware "zwevende" slaapcabine's.

Ik was van plan een bericht met dezelfde strekking te plaatsen. Twee zielen één... vouwwagen?  :H

Maar Joch11, hoe hoog is die aanhanger die jij bedoelt? Want de constructie zoals berkevelda die beschrijft, gaat uit van twee bedplanken (of eigenlijk een deksel en een bedplank) die scharnieren op de bovenkant van de vouwwagen, en dat is in geval van de Alpen Kreuzer Parade 110 cm. vanaf de grond. Wellicht kun je alsnog gewoon het tentdoek naar beneden toe afspannen, ongeacht of je daar nu slaapcabines ophangt of de ruimte voor bagage gebruikt of het helemaal niet gebruikt.

En echt, het heet geen snelklapper, maar hij staat in een kwartiertje (als je geen voortent gebruikt).
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2013, 09:56:02 am door RENVE »
Gelogd
In één klap schatrijk!

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Re: Off road vouwwagen op basis van polynorm leger aanhanger
« Reactie #18 Gepost op: juni 15, 2013, 10:51:34 am »

 :off
In mijn grijze herinnering uit dienst (33 jaar geleden met YA126 en Nekaf met polynorm aanhangers)

och wat leuk...
die heb ik ook nog gereden. (lichting 81-4)
rij-opleiding in venlo...vervolgens naar Ede.....
en dat je erbij zet...33 jaar geleden.
oeffff, we worden oud...
hahaha


 :? :? :? :? :?
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal