Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: overnachting frankrijk  (gelezen 9179 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fam_mol

  • Gast
overnachting frankrijk
« Gepost op: februari 02, 2013, 04:38:12 pm »

hallo allemaal

we zijn op zoek naar een hotel voor onderweg naar de camping.
ongeveer op de hoogte van orleans
en dan ook nog een hotel met een bewaakte of af gesloten parkeerplaats.
hoop dat iemand een tip heeft

gr janette
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: overnachting frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: februari 02, 2013, 08:10:26 pm »

http://www.frankrijkonderweg.nl/campings/campings.aspx

Even Orleans intikken en de kaart past zich aan.

afhankelijk van de route na Orleans (a10 bordeaux of a71/20 limoges zijn er voldoende plekjes te vinden.

Zelf vind ik een b&b of hotel niet de moeite gezien de prijs. Als wij voor 200,00-250,00 een week camperen met z'n 4-en ga ik geen 150,00 uitgeven aan een hotel.
Voor goedkopere alternatieven hou ik me dan ook aanbevolen.
Gelogd
live life outdoors

fam-gulikers

  • Gast
Re: overnachting frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2013, 08:30:41 pm »

Hallo,

wij hebben vorig jaar ook een overnachting gepakt in Orleans. Wij hadden een Etap hotel geboekt, Etap Orleans nord saran. Zij hebben een groot afgesloten parkeerterrein, er stond zelfs een caravan geparkeerd. Wij hebben voor 1nacht met 3personen en ontbijt 60euro betaald, wel buiten het hoogseizoen, juni.  Zeker de moeite waard, eenvoudig maar wel goed schoon en centraal gelegen, je rijdt zo weer de snelweg op richting zuiden.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: overnachting frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: februari 03, 2013, 01:02:50 am »

hallo allemaal

we zijn op zoek naar een hotel voor onderweg naar de camping.
ongeveer op de hoogte van orleans
en dan ook nog een hotel met een bewaakte of af gesloten parkeerplaats.
hoop dat iemand een tip heeft

gr janette

???
Ieder zijn ding, maar eh....
het kamperen met een klapper maakt het juist leuk om te klappen....niet om te parkeren ...
of zie ik het verkeerd...'

ik zou zeggen, rij door tot een mooie camping iets weg van de snelweg, vaak ook nog mooie lokaties...
laat je verrassen.. en maak gebruik van je klapper
maak het niet te moeilijk en ervaar dat het reizen ook bij de vakantie is.

neen, ik heb geen andere suggesties dan je klapper te gebruiken op een mooie camping in een mooie omgeving... :#
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: overnachting frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: februari 03, 2013, 08:30:22 am »

Wij hebben een paar jaar geleden een boekje gekocht bij de ANWB. daarin staan allerlei overnachtings mogelijkheden in de buurt van de snelweg. Compleet met prijzen en tel. nummers. dat hebben we al een aantal malen gebruikt in Duitsland vanuit Hongarije. En dan zaten we meestal rond de 60 tot 75 Euro. Met 3 personen. Vind ik nog reuze meevallen. Lekker douchen, ontbijten en zonder drukte weer op pad. Kamperen vinden wij heel erg leuk, maar onderweg liever niet de boel opzetten. Een afgesloten parkeerplaats zal erg lastig zijn. Wij doen wel het disselslot er op. En de keuken van de Jametic zit vast met 2 slotjes. En als iemand meent dat ie je spullen nodig heeft, dan hou je die toch niet tegen. En zal wel een beetje meevallen. 2 jaar geleden auto op drukke parkeerplaats gezet voor kopje koffie in wegrestaurant. Bij terugkomst bij de auto bleek de achterklep nog wagenwijd open te staan. Alles zat er gelukkig nog in, zelfs de fotocamera die in het zicht stond.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Palafima

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
Re: overnachting frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: februari 03, 2013, 08:58:45 am »

Nemen elk jaar een Premiere Classe hotel. Voor nog geen 45? voor een nacht.Goed en veilig parkeren, inchecken via automaat dus 24 uur per dag en topkamers voor dat geld!
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: overnachting frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: februari 03, 2013, 07:06:01 pm »

Gewoon ff google gebruiken. Zij hebben afgelopen jaar ook een B&B gedaan in de buurt van Dijon en betaald 58 euro voor z'n drietjes met ontbijt erbij.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: overnachting frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: februari 04, 2013, 07:04:46 pm »

Ben het met Retteketed eens. De heen- en terugreis is ook vakantie!  :J
Gelogd

fam_mol

  • Gast
Re: overnachting frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: februari 06, 2013, 09:37:48 am »

ik weet ook dat het vakantie is maar wij hebben een roadmaster en als wij de tent op zetten ligt de bak in het midden vol met spullen daar kan ik dan niet staan dus willen wij een hotel overnachting.
en heb vaak genoeg mee gemaakt met me ouders dat je dan een regenbui krijgt moet je een nate tent in pakken.
maar iedereem bedankt voor de reacties
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: overnachting frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: februari 06, 2013, 10:07:01 am »

op zich is een natte tent inpakken niet erg wanneer je hem 's avonds weer opzet.

Afgelopen zomer hadden wij de pech na 3 weken mooi weer dat het de laatste ochtend omsloeg. Heb je nog zo'n snelle klapper lukt he te toch niet om hem tussen de druppels door dicht te klappen.
Maar goed te weten dat er ook meer betaalbare overnachtings mogelijkheden zijn.
Gelogd
live life outdoors

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: overnachting frankrijk
« Reactie #10 Gepost op: februari 06, 2013, 02:15:25 pm »

Heel Frankrijk staat vol met overnachtingshotels in alle prijs- en kwaliteitsklassen. Zo'n beetje iedere stad langs de peage heeft wel een gebied met een stel hotels, benzinepomp en supermarchee. Wij gaven, als een keuze mogelijk was, de voorkeur aan een B&B hotel. Die hebben een goede prijs/kwaliteits verhouding.

Maarrrrrr sinds een paar jaar hebben we een snelklapper en dan overnachten we heerlijk op een camping. Ook dan is het motto binnen een kwartier een het bier!

Nat inklappen is ook geen probleem, wel natuurlijk binnen 24 uur alsnog luchten.
Gelogd

Dennis Janine

  • Gast
Re: overnachting frankrijk
« Reactie #11 Gepost op: februari 06, 2013, 09:15:46 pm »

Twee jaar geleden voor het eerst met de klapkar weg geweest, en met een overnachting alleen slaap gedeelte opgezet op een overnachtings camping. Volgende ochtend wakker met regen, dus nat moeten inpakken. Ergste was de kleding in de bakken ook allemaal nat.
Vorig jaar zaggen we een pop up tentje in de aanbieding bij Aldi hiervan hebben we er twee gekocht en hebben deze vorig jaar op een overnachtings camping neergezet.
En dit gaan we dit jaar weer doen, makelijk op te ruimen en als het nat is het jammer maar dan wel zo droog,

Dennis
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: overnachting frankrijk
« Reactie #12 Gepost op: februari 06, 2013, 09:29:29 pm »

eind van de reisdag rond een uur of 4. van de snelweg af.
een toevallig dorp in rijden en de eerste beste camping nemen.
bevalt goed.
dan snel de klappper opzetten (10 minuten??) een  bier of een rosé  W: daarna de cobb aansteken.
de meegebrachte (diepvries)pizza bakken :K
of een restaurantje zoeken.
smorgen broodjes halen bij de bakker (meteen sfeer proeven) en een uur of 10 verder rijden.

oef....kan haast niet wachten tot we weer gaan :J :J :J
Gelogd

faba

  • Gast
Re: overnachting frankrijk
« Reactie #13 Gepost op: februari 18, 2013, 08:50:09 pm »

Hallo,

wij hebben vorig jaar ook een overnachting gepakt in Orleans. Wij hadden een Etap hotel geboekt, Etap Orleans nord saran. Zij hebben een groot afgesloten parkeerterrein, er stond zelfs een caravan geparkeerd. Wij hebben voor 1nacht met 3personen en ontbijt 60euro betaald, wel buiten het hoogseizoen, juni.  Zeker de moeite waard, eenvoudig maar wel goed schoon en centraal gelegen, je rijdt zo weer de snelweg op richting zuiden.

Laatst ontdekt dat "etap" overgekocht is door ibis. Wij hebben onderweg naar onze skivakantie een formule1 hotel aangedaan. Lekker geslapen, nette kamertje. Sanitair was plusminus okee. Goed voor een bezoek aan het toilet maarreh, douchen  :ca heb ik toch pas 's avonds gedaan in het appartement
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: overnachting frankrijk
« Reactie #14 Gepost op: maart 06, 2013, 10:50:46 pm »

Wij hebben de wagen ook vol met spullen, ook bovenop, en willen daarom ook niet klappen voor een overnachting. Voor een overnachting wil ik zo weinig mogelijk gedoe, en 's ochtends zo snel mogelijk weer weg.
Zo'n formule 1 hotel is heel relaxed en kost niet veel. Ik vind ze meestal wel goed schoon. Het enige is dat de kamers wel eens muf ruiken.
Tja, daar kan ik me wel overheen zetten voor een nachtje. Wij sliepen vorig jaar met 2 volwassenen en 2 kleintjes op 1 kamer, daar maken ze geen probleem van. 1 kind op het bovenbed en 1 op een matje op de grond.
Vaak gaat 's nachts het hek van het parkeeterrein dicht. Maar niet altijd. Aan de andere kant, hoeveel waardevolle spullen kunnen ze meenemen?
Ik doe het disselslot erop, de fietsen op slot en met een kabel vast en dan geloof ik het wel.
Dit jaar doen we het weer zo.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal