Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk  (gelezen 24592 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #15 Gepost op: november 29, 2013, 10:08:50 am »

Wij hebben dit jaren gedaan en dat is altijd goed bevallen. Je kunt dan heerlijk snel rijden en nauwelijks oponthoud bij de peage of benzinepomp.

Onze tips:
1. Creeer voor de kinderen een soort slaapkamer idee, dus pyjama of makkelijke kleding, kussens en dekens
2. Zorg voor snoep en Koffie en/of Red Bull
3. 's Morgens zo rond een uur of 5 is de zwaarste periode, we namen rond die tijd altijd een uitgebreide stop van 1,5 tot 2 uur. Tijd voor een hazeslaapje, opfrisbeurt en ontbijt bij benzinepomp.

Als je aangekomen bent niet meteen gaan klappen, wij gingen altijd direct naar het zwembad en daarna eerste  W: of  bier op het terras.
« Laatst bewerkt op: november 29, 2013, 10:10:32 am door Spiegelbeeld »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #16 Gepost op: november 29, 2013, 12:18:20 pm »

Als je aangekomen bent niet meteen gaan klappen, wij gingen altijd direct naar het zwembad en daarna eerste  W: of  bier op het terras.

Als ik na zoveel uur rijden eerst op het terras (en als het ook nog even kan: in de zon, want daarvoor reden we naar Frankrijk) aan de  W: of  bier ga, vrees ik het ergste voor het klapresultaat daarna...  :#

Wij zetten meestal direct de basis op, zodat er geslapen en gekookt kan worden in een zonodig beschutte omgeving. Dat kost maar een paar minuten. Bevalt de camping inderdaad en willen we langer blijven dan volgen de dag(en) erna de overige delen van klappie naar behoefte.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #17 Gepost op: november 29, 2013, 01:43:56 pm »

Als ik na zoveel uur rijden eerst op het terras (en als het ook nog even kan: in de zon, want daarvoor reden we naar Frankrijk) aan de  W: of  bier ga, vrees ik het ergste voor het klapresultaat daarna...  :#

Nog een voordeel van de Cocoon, dat openklappen is zo simpel, dat levert in welke staat je ook verkeerd een goed resultaat op. Daar kan weinig aan mis gaan.

Maar een koel biertje in de zon op een terras (zucht, was het maar weer zover) is wat anders dan je volledig laten vollopen, dus meestal bleef het bij een normale hoeveelheid  :#
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #18 Gepost op: november 29, 2013, 03:00:21 pm »

Nog een voordeel van de Cocoon, dat openklappen is zo simpel,

Die competitie ga ik graag eens een keer aan... Ben er van overtuigd dat een CC n?g simpeler is, in ieder geval de basistent  I: ;)

(knuppel -> hoenderhok, we dutten een beetje in de winterslaap anders  :P )


Maar een koel biertje in de zon op een terras (zucht, was het maar weer zover) is wat anders dan je volledig laten vollopen, dus meestal bleef het bij een normale hoeveelheid  :#

Het was uiteraard ook een geintje. Maar wat ik eigenlijk bedoel: we zorgen ervoor dat de 'noodzakelijke' dingen eerst gereed zijn, daarna smaakt dat biertje des te beter en geeft het niet als we toch wat langer blijven plakken op het terras.
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #19 Gepost op: december 02, 2013, 04:59:27 pm »

Nog een tip om de files te omzeilen ; Ga eens NIET naar Frankrijk, maar b.v. Tsjechie...
Duitsland rijd heerlijk rustig en goede wegen, zowel overdag als `s nachts.
Wij deden vorig jaar over 1050 km 12 uur incl. stops!
Wat betreft het `s nachts rijden ; Ik vind het heerlijk, en ik rij alleen, de rest slaapt.
De catering is wel goed voorbereid, dus ik kan een hele tijd vooruit!
Op de camping aangekomen hebben we met z`n 2en de vouwwagen opgezet, terwijl de kids het zwembad aan het proberen waren.
Daarna 3 uurtjes slapen en ik was weer fris!
gr.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #20 Gepost op: december 02, 2013, 05:09:35 pm »

Nog een tip om de files te omzeilen ; Ga eens NIET naar Frankrijk, maar b.v. Tsjechie...
Wij deden vorig jaar over 1050 km 12 uur incl. stops.
Afgelopen 2 jaar naar Frankrijk geweest, 970km in 13 uur incl ruime stops.

Wat betreft het `s nachts rijden ; Ik vind het heerlijk, en ik rij alleen
Ik vind het ook lekker om 's nachts te rijden en ik rij ook alleen

Daarna 3 uurtjes slapen en ik was weer fris!
Op de camping aangekomen, VW opzetten en genieten ..... niet slapen, gewoon een nachtje overslaan  :P

Maar Tsjechie staat ook nog op ons lijstje, lijkt me ook  mooi.   :J
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #21 Gepost op: december 02, 2013, 08:41:18 pm »



Onze tips:
1. Creeer voor de kinderen een soort slaapkamer idee, dus pyjama of makkelijke kleding, kussens en dekens
2. Zorg voor snoep en Koffie en/of Red Bull
3. 's Morgens zo rond een uur of 5 is de zwaarste periode, we namen rond die tijd altijd een uitgebreide stop van 1,5 tot 2 uur. Tijd voor een hazeslaapje, opfrisbeurt en ontbijt bij benzinepomp.


 :off Mijn kinderen houden niet van koffie en red bull. :off

Ik rij ook graag s'nachts
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #22 Gepost op: december 02, 2013, 08:47:47 pm »

:off Mijn kinderen houden niet van koffie en red bull. :off

 :H :H
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #23 Gepost op: december 02, 2013, 10:44:54 pm »

Als je het kunt en de rest van het gezin kan slapen in de auto lijkt het me heerlijk om 's nachts te rijden. Ik denk dat ik rond vijf uur 's ochtends  in de vangrail eindig. Vroeg vertrekken (4.00 uur) heb ik wel veel gedaan en dat ging wel.  Het is blijkbaar toch erg persoonlijk.
Je zou ook van Brussel via Luxemburg en dan naar Metz/Nancy naar Dyon kunnen rijden of via Reims/Troyes. Vanaf Dyon naar Dole/Bourg en Bresse en dan naar Lyon. Lyon-Valence is dan het grootste knelpunt.




Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #24 Gepost op: december 03, 2013, 12:02:34 pm »

Voor mij nooit meer s'nachts rijden. 1 keer gedaan en reeds een keertje of 10 overdag.
Met de kleine op de achterbank gaat ook alles goed, heeft haar speeltjes en vind 2 (eigenlijk 1 1/2) dag reizen gelukkig geen enkel probleem.
Maar in de nacht rijden vind ik zelf ten eerste niks aan, en de kleine wil dan echt niet slapen en vecht tegen de slaap ipv. lekker spelen en naar buiten kijken.
Dus voor ons heerlijk overdag.

p.s. nog nooit noemenswaardige files gehad :)
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

jackodb

  • Gast
s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #25 Gepost op: december 03, 2013, 12:43:21 pm »

Afgelopen zomer hebben we de 'tussenvorm' geprobeerd. Door rond 2:00 te vertrekken.

Dat is me prima bevallen. Met zonsopgang heb je dan al min of meer bekend gebied achter de rug.
De rest van de reis was bij daglicht ook een stuk leuker.


Vanaf Tapatalk 2
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #26 Gepost op: december 08, 2013, 09:21:37 am »


Allemaal hartelijk bedankt voor jullie tips.

We zitten er nu over te denken om toch maar zaterdag middag weg te gaan en alleen even "de kop" eraf te rijden. Zo'n beetje 350 km.
We komen uit Zeeland en gaan via de Westerscheldetunnel, dan om Lille heen richting Parijs en daarna richting Reims. Je komt dan weinig knelpunten tegen. De snelweg naar Reims is meestal vrij rustig. het idee is te stoppen net voor Reims.

Dan ben je uiteindelijk een dag eerder op vakantie. De volgende dag willen we dan redelijk optijd door naar Die maar nu eens over de A39/40. Dat is niet zoveel om en schijnt ook erg rustig te rijden. Het is gewoon weer eens iets anders. Het wordt dus zoals het er voor staat niet s'nachts rijden.


Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #27 Gepost op: december 08, 2013, 10:44:43 am »

Wij gaan komende zomer ook niet 's nachts rijden zoals we de afgelopen 2 jaar deden.

We willen vrijdag 's morgens vertrekken om een uur of 9 en dan zo rond  15:00 uur een camping zoeken voor 1 nacht. Dan zaterdag morgen door rijden naar de camping in Die. De terug weg waarschijnlijk zelfs over een dag of 3 uitsmeren.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Mieke

  • Gast
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #28 Gepost op: december 08, 2013, 01:30:38 pm »

Leuke tip om te overnachten is Hauterives. Daar kan je het Palais dus facteur cheval bezoeken, echt de moeite! De camping in Hauterives is best OK te overnachten.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #29 Gepost op: december 08, 2013, 04:38:12 pm »

Leuke tip om te overnachten is Hauterives. Daar kan je het Palais dus facteur cheval bezoeken, echt de moeite! De camping in Hauterives is best OK te overnachten.
Niet voor ons Mieke, die camping ligt op maar 114 km van onze bestemming in Die
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal