Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk  (gelezen 24594 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk CC

  • Gast
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #45 Gepost op: juli 01, 2014, 08:50:56 am »

Wij gaan vrijdag morgen om een uur of 5 rijden. We rijden dan tot Grenoble en over nachten in een Ibis hotel. De volgende morgen de laatste 170 km, maar dat is een N weg route Napoleon dus dat is toch nog een 3 uur. Overigens wel een mooie route.
Henk
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #46 Gepost op: juli 01, 2014, 08:43:17 pm »

Wij gaan het ook compleet anders doen dit jaar..Dat gesjees voor mijn gevoel tijdens de voorgaande vakanties...Alles vlug vlug want we moeten op tijd weer op de camping aan komen..

Dit jaar gaan we zondags weg om woensdags uiteindelijk op onze uiteindelijke camping te komen in Italie (toscane)
Ik heb  2 leuke campings uitgezocht voor onderweg waar we bij camping nr 2, twee nachten blijven staan en het laatste stukje uiteindelijk nog maar 270 klm is...

Ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen :**
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #47 Gepost op: juli 01, 2014, 08:52:26 pm »

Wij gaan het ook compleet anders doen dit jaar..Dat gesjees voor mijn gevoel tijdens de voorgaande vakanties...Alles vlug vlug want we moeten op tijd weer op de camping aan komen..

Dit jaar gaan we zondags weg om woensdags uiteindelijk op onze uiteindelijke camping te komen in Italie (toscane)
Ik heb  2 leuke campings uitgezocht voor onderweg waar we bij camping nr 2, twee nachten blijven staan en het laatste stukje uiteindelijk nog maar 270 klm is...

Ben benieuwd hoe het ons gaat bevallen :**

Dat doen wij al jaren. De reis en vakantie begint bij ons als de voordeur dicht valt. Ook al rijden we maar 250 km op een dag. Nooit stress, nooit spijt van gehad.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #48 Gepost op: juli 01, 2014, 09:04:35 pm »

Dat doen wij al jaren. De reis en vakantie begint bij ons als de voordeur dicht valt. Ook al rijden we maar 250 km op een dag. Nooit stress, nooit spijt van gehad.

De voorgaande jaren hadden we eigenlijk de mogelijkheid niet echt om relaxd te zijn op moment van voordeur dicht. Vaak verhuurde de betreffende campings die we hadden uitgezocht/geboekt de kampeerplekken van zat tm zat. Op de een of andere manier viel onze geboekte  vakantie dan vaak zo, dat we donderdags de laatste werkdag hadden, vrijdags ontzettend vroeg in de auto zaten, bij de overnachting camping ook weer heel vroeg weg de volgend ochtend omdat we toch wel redelijk op tijd op plek van bestemming wilde komen...

Maar dit jaar dus anders :** :**
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #49 Gepost op: juli 01, 2014, 09:51:13 pm »

Hier ís 's nachts rijden ook slecht bevallen. Ik ben dan vervolgens een paar dagen vakantie kwijt omdat ik helemaal moet bijkomen, onze "kleine man" slaapt 's nachts niet in de auto, want het is allemaal veel te spannend in het donker, dus ook hij is dagen van slag.

Ook heel vroeg vertrekken (4 of 5 uur 's morgens) werkt niet voor mij en de kleine man; wij kunnen er allebei slecht tegen uit ons slaap gehaald te worden en slapen ook niet meer in de auto.

Dus vertrekken we op vrijdagmiddag, rijden dan tot net boven Parijs, pakken daar een budget hotelletje (42 euro met z'n drieën, incl. ontbijt), zaterdag rijden we dan tot vlak voor de camping, pakken daar weer een hotelletje (dit jaar een leuk B&B) en zondagochtend gaan we op ons gemakkie na het ontbijt richting camping (na mailcontact kregen we te horen dat we vanaf 10 uur op onze plek kunnen). Dan kunnen we voor het echt warm wordt, uitgerust en wel de vw opzetten en daarna lekker genieten van de eerste dag op de camping.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Nekaf

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce 2018
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #50 Gepost op: juli 01, 2014, 09:58:22 pm »

Als ik allemaal lees, denk we gaan op vakantie en dat begint toch als je vrij bent, toch niet als je aankomt op de camping die je op ..... Km geboekt hebt, ga lekker op vakantie en kijk ook eens wat er onderweg te zien is en rij vooral veilig voor je zelf maar zeker voor een ander! Lijkt me dat je heel wilt aankomen en niet dagen moet uitpuffen van de reis, maar als excuus gebruikt dat je zo hard hebt moeten werken!

Fijne vakantie  :o 8)
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #51 Gepost op: juli 01, 2014, 10:01:54 pm »

Wij rijden al jaren om half vijf of vijf uur weg, we staan dan om vier uur op. Ik ga gewoon rond 21 uur naar bed en heb dan nog best een normale nacht achter de rug. Ik rijd altijd het eerste stuk, vind ik lekker. Bij ons slaapt niemand in de auto, alleen mijn man soms. Verder gewoon netjes om de twee uur wisselen. We overnachten ergens tussen Macon en Lyon (denken we, maar het is de eerste keer met vouwwagen rijden, dus hoe snel het gaat weten we niet). We stoppen in ieder geval uiterlijk om een uur of vier. Rustig opzetten, zwemmen, eten en op tijd naar bed. Volgende ochtend bijtijds opstaan. Zou mooi zijn als we rond 9 uur kunnen wegrijden, maar hoe snel we zijn met inpakken weet ik nog niet. Ergens in de middag staan we dan op de camping in Valras Plage en is de vraag: strand of zwembad :>
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #52 Gepost op: juli 01, 2014, 10:22:01 pm »

Als ik allemaal lees, denk we gaan op vakantie en dat begint toch als je vrij bent, toch niet als je aankomt op de camping die je op ..... Km geboekt hebt, ga lekker op vakantie en kijk ook eens wat er onderweg te zien is en rij vooral veilig voor je zelf maar zeker voor een ander! Lijkt me dat je heel wilt aankomen en niet dagen moet uitpuffen van de reis, maar als excuus gebruikt dat je zo hard hebt moeten werken!

Fijne vakantie  :o 8)
Helemaal mee eens. Voldoende stoppen, ff voetballen, gezelligheid in de auto. De reis is ook vakantie. Maar uiteindelijk wil je wel graag aankomen voordat iedereen het zat is.
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #53 Gepost op: juli 01, 2014, 10:32:10 pm »

wij staan zondag ochtend rond 3-4 uur op en pakken dan de rest spullen in en maken een ontbijt klaar voor in de auto..Vanuit Tiel rij ik naar Spanje via Antwerpen-Parijs-Millau. Na 2 uur doen wij de eerste koffiepauze. Dan gaan de tv's aan achterin en rijden we ri Parijs. Na Parijs doen we een eetpauze. Ik heb in januari al een hotel geboekt met familiekamer in de buurt van Antrenas (1050km) vlak voor Millau. Onderweg stoppen we vaak genoeg om te spelen met de kinderen (6-9) en te eten. Ik rij helemaal zelf en neem vaak een rust pauze. Onze vakantie begint bij het opstaan sochtends en we nemen ook de tijd om van de omgeving te genieten. Soms rijden we 2 uur achtereen en soms 3 of 4...we zien wel is ons motto.. We willen geen gedoe met opzetten van de vw en hebben daarom ook een hotel genomen..lekker douchen-ontbijten en pleiten..Maandag nog 400km en daar doen we ook lekker rustig aan..alle tijd!! of we nu om 13 of 16 uur aankomen maakt ons niet uit. Sterker nog: als we aankomen ze ik helemaal alleen de vw op en de vrouw gaat met de kids de camping (interpals, platja de pals) ..na 1 1/2 uur staat alles en kunnen de laatste dingen op hun plek worden gezet en kan de vrouw de bedden opmaken.
Kort samengevat; sta op...relax rijden..genieten..en we zien wel! fijne vakantie!
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #54 Gepost op: juli 01, 2014, 10:55:37 pm »

In de nacht rijden doe ik nooit meer. Een keer geprobeerd en hadden wel pech met veel regen. De rotte wegen in België lopen in Frankrijk nog een heel eind door en straatverlichting was er wel (althans, de palen stonden er) maar het was pikdonker. Met regen en een aanhanger vond ik dat toch geen goede combi.
Gelogd
live life outdoors

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #55 Gepost op: juli 02, 2014, 06:32:01 am »

Wij hebben regelmatig 's nachts gereden. We rijden om de beurt en de ander slaapt dan wat.
De kinderen kunnen ook goed slapen in de auto. Voordeel is dat het rustiger onderweg is.
Wij kwamen dan ook niet gebroken aan op de camping. De eerste nacht vroeg naar bed en dan waren we weer in het goede ritme.
Ons is het altijd goed bevallen maar dat hangt er nogal vanaf of de kinderen kunnen slapen en je zelf er geen moeite mee hebt.
Gelogd

Norton

  • Gast
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #56 Gepost op: juli 02, 2014, 05:05:06 pm »

Wij gaan dit jaar voor het eerst 's-nachts rijden met de klapkar. Normaal gingen we 's-morgens rond 04:00 rijden en stopten we bij Lyon aan het eind van de middag. Zaterdag deden we dan nog een goeie 200 km en kwamen dan rond de middag op de camping.......dachten we. Vorig jaar liep het de vrijdag perfect, alleen de zaterdag was een ramp, 7 uur gedaan over 200 km...... Knap frustrerend......De kinderen waren het beu evenals papa.... Vandaar dat we nu vrijdagavond rond 20:00 willen gaan rijden, kunnen de kids lekker slapen en zijn we na 1050 km op een mooie tijd op de camping. Dit is iig het plan, nu maar hopen dat het ook zo loopt.....
Gelogd

Wilbert Elhorst

  • Gast
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #57 Gepost op: juli 02, 2014, 05:16:50 pm »

Wij gaan vrijdag morgen om een uur of 5 rijden. We rijden dan tot Grenoble en over nachten in een Ibis hotel. De volgende morgen de laatste 170 km, maar dat is een N weg route Napoleon dus dat is toch nog een 3 uur. Overigens wel een mooie route.
Henk

Hoi Henk,
Rijden jullie ook naar Castellane.
Vraagje, als wij op zaterdag rijden en nabij Grenoble willen overnachten hoe vroeg moeten wij dan vertrekken.

Gr Wilbert
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #58 Gepost op: juli 02, 2014, 05:18:20 pm »


Vandaar dat we nu vrijdagavond rond 20:00 willen gaan rijden, kunnen de kids lekker slapen en zijn we na 1050 km op een mooie tijd op de camping. Dit is iig het plan, nu maar hopen dat het ook zo loopt.....

Ligt er natuurlijk aan hoe hard je rijdt.(ander topic), maar kom je dan niet erg vroeg aan op de camping?
Wij vertrekken rond dezelfde tijd en rijden dus ook in de nacht. Als we lekker rustig doen zijn we de volgende ochtend rond 9.00 uur 1200 km verder in Cap d'Agde. Vorig jaar hebben we dit ook gedaan en dat is prima bevallen zowel bij ons als bij de kids. Ik vind het super relaxed rijden in de nacht!
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: s'nachts rijden naar Z-Frankrijk
« Reactie #59 Gepost op: juli 02, 2014, 10:13:07 pm »

Hoi Henk,
Rijden jullie ook naar Castellane.
Vraagje, als wij op zaterdag rijden en nabij Grenoble willen overnachten hoe vroeg moeten wij dan vertrekken.

Gr Wilbert
Hoi Wilbert,

Het ligt er ook een beetje aan waar in NL je vertrekt, wij komen uit het midden Gooi.
Wij gaan tussen 4 en5 uur weg. We doen altijd heel rustig en gaan ook niet over de A31/A6 maar over de A39. Dit is bij Dijon links aanhouden is wat rustiger. Wij rijden tot Voreppe, dit ligt tegen Grenoble en hebben dan ongeveer 1000 km afgelegd. De aankomst tijd is dan ongeveer tussen 16.00 en 17.00uur. De volgende dag gaan we dan om een uur of 8 rustig door naar Le Vernet,  dit is ongeveer 190 van af Voreppe.
Voreppe/Grenoble naar Castelanne is 231km en daar moet je toch rekenen op een uurtje of 4. Het is wel de route Napoleon, die overig goed te  doen is met een vouwwagen.Wij vinden het altijd rustig rijden op vrijdag, en weinig vrachtverkeer. Vandaar ook de A39. Dit is de 5e keer dat we deze hoek in gaan. Welke zaterdag ga je weg want je hebt ook de beruchte zwarte zaterdagen nog.
Neem wel je tijd het is vakantie!!
Goede reis.

Henk

« Laatst bewerkt op: juli 02, 2014, 10:18:46 pm door Henk CC »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal