Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Franse Tolwegen  (gelezen 104539 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #15 Gepost op: februari 08, 2014, 10:43:07 pm »

Ik heb vorig jaar op de peage van Lyon naar Clermont Ferrand gemerkt dat deze onbemand is, en geen automaat in de gauwigheid gezien voor contante betaling.  Dus misschien handig een creditcard bij de hand te houden. Ik heb ook begrepen dat er niet bij alle tolwegen de mogelijkheid bestaat om contant te betalen.
toch kan er bij enkele onbemande tolpoorten met briefgeld worden betaald in een automaat.
weet zo niet welk pictogram boven de tolpoort staat, is me vaak overkomen.
gebruiken visa en mastercard, geen problemen.

en zoals gezegd, de rijen vallen best mee. een klein kwartier en er kan weer gereden worden,
hoort ook bij de vakantie (kijken hoe anderen gestrest raken bij het wachten, hihihi)
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #16 Gepost op: februari 08, 2014, 10:59:18 pm »

toch kan er bij enkele onbemande tolpoorten met briefgeld worden betaald in een automaat.
weet zo niet welk pictogram boven de tolpoort staat, is me vaak overkomen.
gebruiken visa en mastercard, geen problemen.

en zoals gezegd, de rijen vallen best mee. een klein kwartier en er kan weer gereden worden,
hoort ook bij de vakantie (kijken hoe anderen gestrest raken bij het wachten, hihihi)
nou dan ben ik met mijn creditcard rits,rats zo snel geweest dat ik geen betaalautomaatje heb gezien  ::). Maar voor de geintresseerden dit is de site waar alle info over de t-peage te vinden is. https://www.bipandgo.com/nl/souscription
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2014, 11:04:32 pm door Paulvh »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #17 Gepost op: februari 08, 2014, 11:17:16 pm »

Moet je bij gebruik van je credit card ook een pincode afgeven? En van welke poortjes kun je dan gebruik maken? Bemande of ook onbemande? Ofwel: sta ik dan in dezelfde rij als de cash-betalers? Tot nu toe altijd cash betaald.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #18 Gepost op: februari 08, 2014, 11:25:30 pm »

De manier van betalen staat allemaal boven de poortjes. Bij creditcard zie je een bankpas, bij contant zie je brief en muntgeld en bij zo'n T-pas staat er een T boven.
Tot nu toe heb ik bij elke tolweg contant kunnen betalen. Het nadeel van contant......sommige automaten staan zo hoog dat ik er niet bij kan.  :# Veel onbemande tolpoortjes doe je contant geld in een bakje en papiergeld in een automaat die je wisselgeld terug geeft.
Vind ik zelf toch wel zo prettig.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #19 Gepost op: februari 08, 2014, 11:30:47 pm »

Moet je bij gebruik van je credit card ook een pincode afgeven? En van welke poortjes kun je dan gebruik maken? Bemande of ook onbemande? Ofwel: sta ik dan in dezelfde rij als de cash-betalers? Tot nu toe altijd cash betaald.
Voor het gebruik van de creditcard is geen pincode nodig.
Dus peage kaartje erin en dan de creditcard.
Meer info:
http://nl.rendezvousenfrance.com/infosredac/betalen-bij-de-tolpoortjes
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2014, 11:36:07 pm door Paulvh »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #20 Gepost op: februari 09, 2014, 08:39:02 am »

Moet je bij gebruik van je credit card ook een pincode afgeven? En van welke poortjes kun je dan gebruik maken? Bemande of ook onbemande? Ofwel: sta ik dan in dezelfde rij als de cash-betalers? Tot nu toe altijd cash betaald.

In de topic landeninformatie - Frankrijk staat ook die uitleg over de gebruikte tolsymbolen. Hier is de link naar de topic: http://forum.vouwwagenclub.eu/index.php?topic=13002.0
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

MHarst

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2010
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #21 Gepost op: februari 11, 2014, 09:13:52 am »

Wij hebben vorig jaar via de site www.bipandgo.com/nl zo'n badge aangeschaft. Kosten eenmalig € 18,00. Daarna 1,60 per maand als je er die maand gebruik van maakt. Koppeling gewoon aan nederlandse bankrekening.

Het werkt echt fantastisch, geen wachtrijen, gewoon doorrijden tot slagboom en na een korte piep kun je door. Via email netjes een factuur en betalen middels automatische incasso.

Echt een aanrader! (het eerste tolpoortje is wel spannend, je weet niet of het werkt!!)
Gelogd

vdirk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #22 Gepost op: februari 11, 2014, 12:18:06 pm »

Afgelopen jaar gewoon met de creditcard, beviel mij prima. Geen extra aanschafkosten, altijd inzicht in je kosten (mits er Wi-Fi is uiteraard) en daarnaast inderdaad, geen lange wachtrijen!
Gelogd
To klap or not to klap, that is not a question!

bianca.warmerdam

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #23 Gepost op: februari 11, 2014, 01:44:53 pm »

Wij hebben het afgelopen jaar ook met een creditcard betaald. Ging prima en pincode niet nodig.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #24 Gepost op: februari 11, 2014, 04:27:20 pm »

Wij hebben vorig jaar via de site www.bipandgo.com/nl zo'n badge aangeschaft. Kosten eenmalig € 18,00. Daarna 1,60 per maand als je er die maand gebruik van maakt. Koppeling gewoon aan nederlandse bankrekening.

Het werkt echt fantastisch, geen wachtrijen, gewoon doorrijden tot slagboom en na een korte piep kun je door. Via email netjes een factuur en betalen middels automatische incasso.

Echt een aanrader! (het eerste tolpoortje is wel spannend, je weet niet of het werkt!!)

Hier idem. Super handig!
Op een drukke dag kan het je zomaar een uur schelen. Voor de een maakt dat niet uit, voor de ander zonde van de tijd. Ikzelf breng die tijd liever met een biertje of in het zwembad door... De keuze om op te willen schieten maak ik al door voor de Peage in plaats van de Route National te kiezen.

Eerste keer inderdaad spannend (maar dat geldt voor elke "eerste keer")
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #25 Gepost op: februari 11, 2014, 07:18:48 pm »

Hier ook 1, via aprr.fr besteld en ook gekoppeld aan m'n creditcard. Kosten zijn volgens mij hetzelfde als bipandgo, heb een tientje betaald bij aanschaf en 1,60 extra per maand dat je hem gebruikt.
Afgelopen wintersport weer eventjes getest, je hebt een paar minuten tijdwinst tov bijvoorbeeld de creditcard. Naarmate het drukker wordt neemt dat tijdsvoordeel toe, totdat er een file voor de tolhokjes staat, want dan kun je dus aansluiten in de rij. Wat op zich wel jammer is, want de telepeage poortjes stromen dan nog wel gewoon door.
Gewoon lekker op een rustige dag rijden en betalen met wat je het handigst lijkt  :J
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #26 Gepost op: februari 11, 2014, 08:44:34 pm »

De manier van betalen staat allemaal boven de poortjes. Bij creditcard zie je een bankpas, bij contant zie je brief en muntgeld en bij zo'n T-pas staat er een T boven.
Tot nu toe heb ik bij elke tolweg contant kunnen betalen. Het nadeel van contant......sommige automaten staan zo hoog dat ik er niet bij kan.  :# Veel onbemande tolpoortjes doe je contant geld in een bakje en papiergeld in een automaat die je wisselgeld terug geeft.
Vind ik zelf toch wel zo prettig.
ook bij de borden voor contant geld kan je met credit card betalen. (Alleen hopen dat je geen fransman voor je hebt die een cheque uit gaat schrijven dat zou een leuk ander draadje zijn). Ik verbaas me iedere keer weer over het kudde gedrag voor die tolpoorten.
ik zoek altijd de kortste rij, contant geld, credit card of vrachtwagen en ben altijd vrij vlot door.
Heb vorig jaar ook over zo`n tolkastje nagedacht, maar gezien het feit we waarschijnlijk niet ieder jaar naar of door Fr gaan vond ik het zelf niet waard.
Gelogd
live life outdoors

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #27 Gepost op: februari 12, 2014, 12:40:33 pm »

Wij gebruiken altijd de creditcard, dat is makkelijk, snel en veilig.

Geen gedoe met muntjes, de kortste rijen en oplichten is er niet meer bij. We overwegen nu zo´n kastje dat is helemaal 2014.

Met cash betalen is net zoiets zoals het journaal in zwart/wit kijken of autorijden zonder gordels, die tijd hebben we gehad.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #28 Gepost op: februari 12, 2014, 01:12:17 pm »

Afgelopen wintersport weer eventjes getest, je hebt een paar minuten tijdwinst tov bijvoorbeeld de creditcard. Naarmate het drukker wordt neemt dat tijdsvoordeel toe, totdat er een file voor de tolhokjes staat, want dan kun je dus aansluiten in de rij. Wat op zich wel jammer is, want de telepeage poortjes stromen dan nog wel gewoon door.
Gewoon lekker op een rustige dag rijden en betalen met wat je het handigst lijkt  :J

Huh, volgens mij kun je toch gewoon door de Telepéage poortjes met het apparaatje?
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #29 Gepost op: februari 12, 2014, 01:24:47 pm »

Met cash betalen is net zoiets zoals het journaal in zwart/wit kijken of autorijden zonder gordels, die tijd hebben we gehad.
Zit wat in. Maar naar mijn overtuiging leven ze in Frankrijk wel nog voor een belangrijk deel in de 90-er jaren , gezien het feit dat ze bij de tolwegen dus geen Maestro accepteren.
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal