Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »   Omlaag

Auteur Topic: Franse Tolwegen  (gelezen 104542 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #210 Gepost op: augustus 18, 2014, 07:38:43 pm »

Ik heb het twee jaar geleden ook een keer gehad dat hij niet werkte. Hield hem toen nog los voor het raam en niet op zwarte rasterdeel. Nu daar geplakt en geen probleem. Soms pakt hij hem ook pas als je vlak bij de boom bent
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #211 Gepost op: augustus 18, 2014, 09:39:47 pm »

Ik heb het twee jaar geleden ook een keer gehad dat hij niet werkte. Hield hem toen nog los voor het raam en niet op zwarte rasterdeel. Nu daar geplakt en geen probleem. Soms pakt hij hem ook pas als je vlak bij de boom bent
Inderdaad verschillend wanneer de poort open gaat. Soms een piep ruim voor de poort, andere keer vlak voor de slagboom. Bij ons zit de badge rechts van de spiegel op een helder deel van het glas. Zou links moeten van de spiegel, maar ik wilde niet tegen dat ding aankijken. En werkt gewoon prima.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #212 Gepost op: augustus 18, 2014, 09:50:14 pm »

Plakt bij ons rechts naast de spiegel op het raster deel. Werkt perfect.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #213 Gepost op: augustus 18, 2014, 10:27:18 pm »

Volgens mij staat op de instructieplaatjes ook duidelijk aangegeven dat de badge naast de spiegel op het rasterdeel geplakt moet worden. En idd geen enkele keer storing gehad. Soms ging de boom al omhoog en pas bij het passeren van de slagboom een piep.
Gelogd

alkyone

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #214 Gepost op: augustus 18, 2014, 10:54:49 pm »

En volgens mij stond er in mijn beschrijving dat hij achter de spiegel moest.
In ieder geval werkte hij prima.
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #215 Gepost op: augustus 19, 2014, 06:56:37 am »

De ANWB schrijft "achter de spiegel". Maar als ik naar het plaatje kijk zou dat zijn "Vanaf de voorkant van de auto gezien". Ik had de badge vanuit de bestuurder gezien achter de spiegel.... werkte ook prima.

http://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge-frankrijk/hoe-werkt-het
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #216 Gepost op: augustus 19, 2014, 07:50:48 am »

Het maakt niet zoveel uit, je ziet de grote camera's wel hangen, volgens mij kun je hem op je gehele voorruit plakken en dan doet ie het nog. Maar naast de spiegel heb je als bestuurder er zelf weinig last van.
Gelogd
Groeten,

Erik

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #217 Gepost op: augustus 19, 2014, 08:00:37 am »

Heeft te maken met de warmtewerende laag die veel auto's hebben. Dit blokkeert deels signalen. Eerdere TOMTOM's hadden hier ook last van. Auto's met klimaatcontrole hebben vaak een dergelijk raam maar ik weet niet of dat verband er altijd is..
De warmtewerende laag zit om reden van signaaldoorlating niet rond de spiegel ter plaatse van het gespikkelde (in mijn geval) deel.
Kortom: bij auto's zonder dit glas werkt de badge achter het gehele raam. Bij auto's met een warmtewerend voorruit werkt deze het best achter het stukje wat niet warmtewerend is uitgevoerd.

Overigens: we hebben dit jaar 4300 kilometer gemaakt tijdens de vakantie... en hebben de badge vele malen geprezen! Ronduit ideaal.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #218 Gepost op: augustus 19, 2014, 08:11:43 am »

Heeft te maken met de warmtewerende laag die veel auto's hebben. Dit blokkeert deels signalen. Eerdere TOMTOM's hadden hier ook last van. Auto's met klimaatcontrole hebben vaak een dergelijk raam maar ik weet niet of dat verband er altijd is..
De warmtewerende laag zit om reden van signaaldoorlating niet rond de spiegel ter plaatse van het gespikkelde (in mijn geval) deel.
Kortom: bij auto's zonder dit glas werkt de badge achter het gehele raam. Bij auto's met een warmtewerend voorruit werkt deze het best achter het stukje wat niet warmtewerend is uitgevoerd.

Overigens: we hebben dit jaar 4300 kilometer gemaakt tijdens de vakantie... en hebben de badge vele malen geprezen! Ronduit ideaal.

Hè, hè, eindelijk iemand die even uitlegt waarom dat kastje achter het gespikkelde deel moet!

Bij ons hangt die daar ook, je hebt er ook echt geen last van, nu zit alleen de houder er nog. Wordt wel een volle boel op de vooruit, naast de Duitse milieusticker en de parkeervergunning...
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #219 Gepost op: augustus 19, 2014, 10:06:46 am »



Bij ons hangt die daar ook, je hebt er ook echt geen last van, nu zit alleen de houder er nog. Wordt wel een volle boel op de vooruit, naast de Duitse milieusticker en de parkeervergunning...

En de oosterrijkse autobahn vignet, zuignap voor tomtom, zuignap voor de mobiele telefoon, stick van de parkeerschijf.
Gelogd
Groeten,

Erik

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #220 Gepost op: augustus 19, 2014, 10:22:18 am »

Waar had je het kastje precies geplaatst? Een collega van mij had hem buiten het rastergedeelte bij de spiegel geplakt (dus gewoon op transparant stuk). Dat werkt dus niet. Even verplaatst naar donkere gedeelte bij spiegel en hij deed het...
Ik heb hem rechts van de spiegel geplaatst. Onze Ford Focus C-Max heeft geen raster rondom de spiegel alleen een smal strookje bovenin de vooruit maar dat is zeker 10cm boven de spiegel. De ruit heeft ook een warmtegevende laag dat zou misschien ook een negatieve invloed kunnen hebben, de TomTom heeft er ook vaak moeite mee om het signaal op te vangen.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #221 Gepost op: augustus 19, 2014, 04:54:53 pm »

Dan zou je hem toch op die zwarte strook bovenin moeten plakken, de plek op de zwarte strook is minder van belang, het gaat erom dat de radiogolven de transponder aan kunnen stralen.
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #222 Gepost op: augustus 19, 2014, 11:17:47 pm »

Wij hadden hem vorig jaar geplakt, maar toch weer verwijderd. Dit jaar gewoon op tijd voor het raam gehouden. Werkte ook prima. Wel goed om houden, want dat scheelt echt. Ook wij hebben trouwens de voorkeur voor de T poortjes met de 30km indicatie.
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

eptver

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #223 Gepost op: augustus 22, 2014, 11:50:18 pm »

Badge werkte ook hier perfect! Op drukke tijden via vrachtwagens doorgereden. Alle Fransen raar kijken. Opvallende auto's die ons veel eerde ingehaald hebben zie je ons later weer inhalen!
Gelogd

Palafima

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #224 Gepost op: augustus 23, 2014, 08:41:18 am »

Ben er erg tevreden over, werkt super. Bedrag wordt netjes automatisch afgeschreven van bank en je krijgt de rekening op mail.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal