Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Franse Tolwegen  (gelezen 104547 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #30 Gepost op: februari 12, 2014, 02:45:14 pm »

Eens! Ook gezien het feit dat je soms heeel lang moet wachten op iemand die een lullige aankoop met een cheque betaald.
(Doet mij altijd denken aan de Big Lebowski!)
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #31 Gepost op: februari 12, 2014, 03:13:37 pm »

Met cash betalen is net zoiets zoals het journaal in zwart/wit kijken of autorijden zonder gordels, die tijd hebben we gehad.

Mmmmm.......dan kijk ik nogal zwart/wit en rij auto zonder gordels. Ik verkeer nou eenmaal niet in de luxe positie om alles met creditkaart te betalen. Mijn vakantie is van a tot z gepland en binnen dat budget lukt me het me nog altijd elk jaar een leuke vakantie te vieren. Als ik dan een keer over de tolweg ga(dat ik meestal vermijd en erg leuk rijden is) neem ik gewoon een contant poortje. Die paar minuten wachten op een hele vakantie neem ik dan voor lief.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #32 Gepost op: februari 12, 2014, 05:09:33 pm »

Wij gebruiken altijd de creditcard, dat is makkelijk, snel en veilig.
Mmm, twee jaar terug. Foute classe van onze rekening geschreven. Hadden het aan het tolpoortje gemerkt. Onze vouwwagen was voor een caravan aan gerekend. Hebben direct op de knop gedrukt voor een betaalBewijsje en zijn doorgereden. Anders ook oponthoud voor iedereen. Er zit niemand aan het loket, idd er loopt iemand rond, je kan op een knop drukken,enz... We zijn thuisgekomen ik heb via de website van de wegbeheerder een klacht ingediend en enkele weken later hebben we ons geld teruggekregen.

We overwegen nu zo´n kastje dat is helemaal 2014.
Idd helemaal in, klopt maar ook weer een extra kost. Voor die 1x per jaar dat we naar Frankrijk rijden is het hem mij niet waard. Moesten we nu vaker gaan zou ik het misschien overwegen. Hoewel ik de grote tijdwinsten in twijfel durf trekken. Met hier en daar een uitzondering die natuurlijk telkens herhaald wordt.

Met cash betalen is net zoiets zoals het journaal in zwart/wit kijken of autorijden zonder gordels, die tijd hebben we gehad.
Dit vind ik een spijtige opmerking alsof je nergens meer cash betaalt.  Ik betaal toch nog steeds cash bij de bakker, de beenhouwer als ik mijn krantje ga halen.... Ik ben nog nooit op een camping geweest waar ik 's morgens mijn stokbroodje met mijn creditcard kon betalen. Het is vaak ook voor mensen een noodzaak of een vorm van budgetbeheer.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #33 Gepost op: februari 12, 2014, 07:45:59 pm »

Wij gebruiken altijd de creditcard, dat is makkelijk, snel en veilig.

Geen gedoe met muntjes, de kortste rijen en oplichten is er niet meer bij. We overwegen nu zo´n kastje dat is helemaal 2014.

Met cash betalen is net zoiets zoals het journaal in zwart/wit kijken of autorijden zonder gordels, die tijd hebben we gehad.

Cash is volgens ons nog steeds het beste.
Wij zijn ook met ebt bezig dus voor ons alleen maar cash en zo min mogelijk kaart.
Hierbij een link naar de site,ook leuk op vakantie.

http://nl.eurobilltracker.com/home/
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #34 Gepost op: februari 12, 2014, 08:25:52 pm »

Zit wat in. Maar naar mijn overtuiging leven ze in Frankrijk wel nog voor een belangrijk deel in de 90-er jaren , gezien het feit dat ze bij de tolwegen dus geen Maestro accepteren.
Aan de andere kant probeer in een Nederlandse supermarkt maar eens met een creditcard te betalen. Ik heb het de laatste tijd niet meer geprobeerd maar in Frankrijk doe ik dit al jaren!

Bij de tolwegen betaal ik ook met creditcard. Bevalt mij prima, mede omdat wij niet altijd naar Frankrijk gaan zie ik niet het voordeel om van zo'n kastje te gaan gebruiken.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #35 Gepost op: februari 12, 2014, 09:11:51 pm »

Cash is volgens ons nog steeds het beste.
Wij zijn ook met ebt bezig dus voor ons alleen maar cash en zo min mogelijk kaart.
Hierbij een link naar de site,ook leuk op vakantie.

http://nl.eurobilltracker.com/home/

Geinig, ga ik zeker eens doen. Voor de kinderen ook wel leuk om te zien hoe ver zo'n biljet gaat!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #36 Gepost op: februari 13, 2014, 01:15:27 am »

Cash is ook vandaag de dag nog steeds de beste methode om zorgvuldig en zuinig met je geld om te gaan, omdat je iedere cent in je handen voorbij ziet komen en het je de beste mogelijkheid geeft om te budgetteren.
Wie alles met zijn pinpas of creditcard betaalt, geeft per definitie meer geld uit dan iemand die alles met contant geld betaalt.

Dat laat onverlet dat ik in de rij bij de Albert Heijn zo nu en dan best wel eens denk van 'hallo zeg', als iemand zijn boodschappen contant tot de laatste eurocent aan het uittellen is omdat-ie zo nodig cash  gepast wil betalen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #37 Gepost op: februari 13, 2014, 06:21:56 am »

Dat laat onverlet dat ik in de rij bij de Albert Heijn zo nu en dan best wel eens denk van 'hallo zeg', als iemand zijn boodschappen contant tot de laatste eurocent aan het uittellen is omdat-ie zo nodig cash  gepast wil betalen.
Baal ik ook altijd van. Maar er zijn nog steeds mensen die niets pinnen. Vertrouwen ze niet. Heb ook zo'n collega. Ik pin bijna alles en heb zelden meer dan een tientje in mijn zak. Lekker makkelijk. En er is al eens 50 euro uit mijn tas verdwenen op het werk. Dus gewoon weinig contant mee.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #38 Gepost op: februari 13, 2014, 08:13:14 pm »

Baal ik ook altijd van. Maar er zijn nog steeds mensen die niets pinnen. Vertrouwen ze niet. Heb ook zo'n collega. Ik pin bijna alles en heb zelden meer dan een tientje in mijn zak. Lekker makkelijk. En er is al eens 50 euro uit mijn tas verdwenen op het werk. Dus gewoon weinig contant mee.

Ach ik geniet daar wel van, net als in Frankrijk als mensen cheques of tegoedbonnen uitschrijven. Dat zijn dingen die steeds meer verdwijnen en op zich is dat wel jammer. Het leven is al zo gejaagd, alles moet sneller. Als er dan een "oudje" voor me staat bij de kassa heb ik er wel begrip voor dat ze al die techniek niet begrijpen/ vertrouwen of liever controle hebben over wat ze uitgevenn  :J. Daarnaast is het ook vaak de kassiere die er een bende van maakt, want de meesten kunnen al niet eens meer terugtellen  :I

Maar ik doe ook 1x per week boodschappen en heb er dan ook alle tijd voor  KK

allemaal nostalgie die verdwijnt: muntbakken bij tolwegen, wegenkaarten, cheques
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2014, 08:16:36 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #39 Gepost op: februari 14, 2014, 05:51:22 am »

allemaal nostalgie die verdwijnt: muntbakken bij tolwegen, wegenkaarten, cheques
Ik heb er totaal geen moeite mee dat de cheques hier in NL al lang zijn verdwenen. In Frankrijk erger ik me er best wel aan soms. voor een paar lullige boodschappen een hele cheque uitschrijven. Het duurt behoorlijk lang. Hier in de Jumbo laatst een oudere vrouw die alleen spullen in haar mandje had die bijna over datum waren. Ik als goede Nederlander ging er natuurlijk achter staan omdat het de kortste rij was. MIS!! Elk product moest door de cassiere apart worden gescand en handmatig een code worden ingetoetst voor de kennelijke korting die er op zat. Ook de jongedame achter de kassa was er niet zo blij mee. En toen alles was afgerekend had ik mijn spullen eerder in de tas dan die mevrouw. Ik begrijp best dat sommige mensen weinig geld hebben en op deze manier inkopen. Maar dan is het wellicht handiger om dit niet op zaterdag te doen, maar door de week als het rustiger bij de kassa's is.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #40 Gepost op: februari 14, 2014, 10:02:54 am »

allemaal nostalgie die verdwijnt: muntbakken bij tolwegen, wegenkaarten, cheques
Muntbakken en cheques zal ik niet missen. (Wegen)kaarten maken bij ons nog steeds deel uit van de vakantie (voor)pret.
Ik was een "early adopter" als het gaat om autonavigatie (Tomtom op een PDA, +/- 18 jaar geleden met heel veel snoeren) maar kaarten gebruiken we nog steeds om de route te bekijken, het gebied rond de camping te verkennen en fietstochtjes te plannen (ondank het bezit van een Garmin edge 800 die toch vooral dient om te registreren en soms een snelle route terug te vinden).

Wegenkaarten blijven onmisbaar!
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #41 Gepost op: februari 14, 2014, 12:13:12 pm »

Dag allemaal

Al anticiperend op de komende zomer vakantie met de nog te kopen en allereerste vw zat ik een mooie route uit te stippelen...en natuurlijk zijn dan de tolwegen..in Frankrijk...

Googelend naar tarieven kwam ik op www.bipandgo.com/nl/ terecht.... lijkt makkelijk en 1 factuur achteraf... ook easy..
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet Ad

Wij hebben ook een batch van APRR. Dit gaat erg goed. De batch kun je boven aan het raam plakken, maar dat doen wij niet. We houden de batch in de hand tegen de bovenkant van het raam. Als je bij de tol poort aan komt rustig door rijden tot aan de hefboom. Als je een piepje hoort gaat de boom omhoog en kun je door rijden.
Een overzicht is zo op te vragen op de website, en ik hoor iedereen over extra kosten, echter vallen deze extreem mee.
Wij betaalden 10 euro voor de aanschaf en het verzenden ervan en in de maand wanneer je er gebruik van maakt 1,60 euro.
In ons geval betalen wij dus 3,20 euro extra per jaar (los van de eenmalige kosten).
Maar ik ga het niet teveel promoten anders word het weer te druk bij de telepeage poortjes haha!
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #42 Gepost op: februari 14, 2014, 03:17:32 pm »

De Bip&Go is binnen. Dit jaar minimaal 5 keer heen en weer over de peage naar Normandie, Vercors en Menton. Benieuwd hoe dat gaat bevallen want ik heb altijd jaloers gekeken naar de lege tolpoortjes voor de pashouders. En zeker in Zuid-Frankrijk heb je rondom Nice veel korte stukjes waar je tussen de 1 en 2 euro moet afrekenen. Zal nu makkelijker zijn hoop ik.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #43 Gepost op: februari 18, 2014, 07:16:32 am »

Niets is zo veranderlijker als een mens. Ik had geen intenties om een badge aan te schaffen. Ondanks dat ik tijdens de vakantie regelmatig gebruik maak van de tolwegen. Altijd betaald met creditcard. Maar toch nu een badge. Ik zag er niet direct de voordelen, echter familie die in Frankrijk verblijven hebben mij doen overtuigen om toch een badge te nemen. Ohja gewoon een Nederlands bankrek is afdoende
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2014, 07:19:45 am door Paulvh »
Gelogd

Daktari

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #44 Gepost op: maart 11, 2014, 11:19:14 am »

Wij hebben al jaren zon kastje. Alleen al de lol die je hebt als je langs de lange rijen autos rijdt. En natuurlijk van degenen die denken: daar heb je er weer een die het verkeerde poortje neemt... En dan gaat gewoon de slagboom open. :#

Verder scheelt het op een hele dag best veel tijd als je in drukke weekenden moet rijden ivm schoolvakanties.
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2014, 11:21:18 am door Daktari »
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal