Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Gemiddelde snelheid met klapper  (gelezen 24070 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #30 Gepost op: december 24, 2015, 09:11:59 pm »

ons motto is binnen een kwartier aan het bier.
Dat is afkoppelen, waterpas zetten en een snoer uitrollen naar het stroompunt.
De koelbox werkt dan, dus dan kun je aan het  bier  :# :#
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

beb

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #31 Gepost op: december 24, 2015, 10:14:08 pm »

Wij rijden met 2 kids tot noord italie in 12 uur. Afgelopen jaren op een doordeweekse dag rond 0400 weg en dan rond 15:00 in noord italie. Rijden via Frankrijk en altijd net iets harder dan toegestane snelheid. Odyssee opengooien en koelkast aan, zwembroeken aan en zwemmen. Afbouwen doen we wanneer we zin hebben.
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #32 Gepost op: december 25, 2015, 07:41:28 pm »

Ik tel altijd 90/100 km gemiddeld excl. stops.
Ons doel is om 09.00u en 12.00u op de camping te zijn.

aankomsttijd-rijtijd(incl stops) is vertrektijd.

Naar (Zuid) Frankrijk is dat dus 's avonds tussen 18.00u en 22.00u.
Of 's morgens als we in de benelux zitten.

Als de kinderen wat ouder worden wil ik graag richting Rome of Kroatie maar dat is nu nog een te lange zit voor de kids.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #33 Gepost op: december 25, 2015, 08:39:06 pm »

Jeetje wat een lange dagen. Heb je dan nog voldoende puf om de wagen op te zetten? Wij doen meestal max 750km om bij een B&B uit te komen.
Nee, mij niet gezien. Ik rij alleen en we overnachten altijd ergens in een hotelletje. Na een 12-13 uur rijden is het wel welletjes.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #34 Gepost op: december 25, 2015, 09:14:56 pm »

Ik tel altijd 90/100 km gemiddeld excl. stops.
Ons doel is om 09.00u en 12.00u op de camping te zijn.

aankomsttijd-rijtijd(incl stops) is vertrektijd.

Naar (Zuid) Frankrijk is dat dus 's avonds tussen 18.00u en 22.00u.
Of 's morgens als we in de benelux zitten.

Als de kinderen wat ouder worden wil ik graag richting Rome of Kroatie maar dat is nu nog een te lange zit voor de kids.
Onze dochter is nu zes maar op de leeftijd van 2 jaar reden we al naar Italië.
Als je niet zo laat wegrijdt en op tijd stop en een tussen overnachting is het makkelijk te doen
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #35 Gepost op: december 25, 2015, 09:20:22 pm »

Misschien is het raar wat ik nu zeg . Maar ik zie hier rare afstanden en tijden dat men rijdt. Lijkt wel een wedstrijd hoe snel kunnen we op de camping staan. Voor mijn werk rij ik gemiddelde 1000 tot 1500 kilometer in de week. Tijdens mijn vakantie wil ik vakantie hebben en niet in een keer naar de camping. En of het verstandig is om zoveel te rijden. Is een tweede. Dus mijn tip geniet onderweg en al doe je er twee dagen over dan is dat maar zo. Genieten is beter dan niet aankomen of nog erger. Zat ellende gezien onderweg waar door de vakantie van vele werd verpest.
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #36 Gepost op: december 25, 2015, 09:58:46 pm »

Misschien is het raar wat ik nu zeg . Maar ik zie hier rare afstanden en tijden dat men rijdt. Lijkt wel een wedstrijd hoe snel kunnen we op de camping staan. Voor mijn werk rij ik gemiddelde 1000 tot 1500 kilometer in de week. Tijdens mijn vakantie wil ik vakantie hebben en niet in een keer naar de camping. En of het verstandig is om zoveel te rijden. Is een tweede. Dus mijn tip geniet onderweg en al doe je er twee dagen over dan is dat maar zo. Genieten is beter dan niet aankomen of nog erger. Zat ellende gezien onderweg waar door de vakantie van vele werd verpest.

 :# dat is dus 70km/uur gemiddeld................ :k
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #37 Gepost op: december 25, 2015, 11:13:05 pm »

Dus mijn tip geniet onderweg en al doe je er twee dagen over dan is dat maar zo.
Hear Hear!  Wij doen er *altijd* twee dagen over. We hebben niet voor niets een klapper. :#

De laatste keer hebben we heel relaxed de laatste zaken 's ochtends ingepakt en zijn we om 10:00 vertrokken en kwamen we om 18:00 aan op de doortrekcamping in de buurt van Langres ofwel 630 km vanuit Utrecht, dus een gemiddelde van 80 km/u.

Omdat het op de doortrekcamping 's nachts geregend had hebben we 's ochtends wat gewandeld en de tent een beetje laten drogen en zijn we pas om 12:00 vertrokken om vervolgens 480 km verder om 17:15 aan te komen, dus met een gemiddelde van net iets meer dan 90 km
Normaal vertrekken we de tweede dag vroeger, omdat we dan langer kunnen zoeken naar een goede camping. (We gaan altijd op de bonne fooi)

Ik rij alleen en we strekken netjes elke twee uur even de benen. :)
« Laatst bewerkt op: december 25, 2015, 11:31:46 pm door Frankie »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #38 Gepost op: december 25, 2015, 11:15:27 pm »

Hear Hear!  Wij doen er *altijd* twee dagen over. We hebben niet voor niets een klapper. :#

De laatste keer hebben we heel relaxed de laatste zaken 's ochtends ingepakt en zijn we om 10:00 vertrokken en kwamen we om 18:00 aan op de doortrekcamping in de buurt van Langres ofwel 630 km vanuit Utrecht, dus een gemiddelde van 80 km/u.

Omdat het op de doortrekcamping 's nachts geregend had hebben we 's ochtends wat gewandeld en de tent een beetje laten drogen en zijn we pas om 12:00 vertrokken om vervolgens 480 km verder om 17:15 aan te komen, dus met een gemiddelde van net iets meer dan 90 km
Normaal vertrekken we de tweede dag vroeger, omdat we dan langer kunnen zoeken naar een goede camping. (We gaan altijd op de bonnen fooi)

Ik rij alleen en we strekken netjes elke twee uur even de benen. :)
Dat is toch echt vakantie Frankie! !! Groot gelijk. Als we niet in Nederland blijven doen wij het ook zo.
Gelogd

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #39 Gepost op: december 26, 2015, 12:09:57 am »

Wij rijden samen best door (Frankrijk of Duitsland) 120/130km maar nooit lange dagen.
Vorig jaar in 3 keer naar Genua (boot naar Sicilië).
Lekker vroeg op de camping 10 minuten klappen en dan  W: of  bier

Wij trekken vrij veel en dan is van camping naar camping 200 / 300km vrij normaal.
Gelogd

Gait

  • Gast
Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #40 Gepost op: december 26, 2015, 12:21:12 am »

Onze ervaring is om op de heenweg vaak te stoppen, soms blijven we ergens een extra dag. Je komt dan op plekken waar je anders langs zou rijden op doorreis naar het zuiden van Frankrijk. Zo hebben we bij Luxemburg Stad geklapt, bij Dijon, bij Metz etc. Prachtige steden!
Op de terugweg gaan we wel vaak in één keer door, net alsof je dan de stal ruikt....
Gelogd

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #41 Gepost op: december 26, 2015, 12:25:33 am »

Klap eens bij Lyon, is een prachtige stad waar je best twee dagen kan rondstruinen.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #42 Gepost op: december 28, 2015, 10:13:40 am »

Voor ons is 600-700 km echt het max op een dag, en dan nog  als we van nachtboot komen (Engeland meestal bestemming), vanaf camping met inklappen minder per dag nog.

Kids inmiddels 11 (volgende zomer 12) en 15 maar meer dan 7u rijden met stops is de limiet voor hen en voor ons ook trouwens!

Ga liever halverwege nog op camping en breek zo een rit van 1000 nog op, zeker als we naar het hoge noorden gaan.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #43 Gepost op: april 14, 2016, 12:50:45 pm »

Even aanhaken  :)

Dit jaar voor het eerst gekozen om te overnachten in een hotel, nabij de oost-ring van Lyon. Lijkt me gewoon zo heerlijk om even niet de hele zooi eraf te hoeven halen, klapper overiend te trekken, zooi er een dag later weer op te gooien om vervolgens ook nog op zoek te gaan naar brood in de ochtend ::) Klinkt even heel kort door de bocht, maar ik kan me er nu al op verheugen dat we dit jaar dus niet hebben en gewoon na een lange rit met de benen op bed kunnen ploffen en we ook gewoon he-le-maal niks meer hoeven te doen :+

Eerdere jaren, wanneer we richting het zuiden gingen, overnachtten we altijd bij de municipal Macon (voor ons is dat 840 klm rijden vanuit Twente). Dit jaar moeten we dus wat verder doortuffen aangezien het hotel op 935 klm ligt.

We rijden de eerste dag op een (volgende de AWNB rode) zaterdag en moeten dan op de zondag verder afzakken richting Frejus. Mijn ervaring van voorgaande jaren kan ik helaas niet helemaal gelijk trekken op dit jaar, omdat de voorgaande jaren op vrijdag gingen rijden en zaterdag deel 2 (ook route de soleil) We hebben de voorgaande jaren flink wat files gehad met name Lyon en het traject wat volgt tot aan Avignon op de 2e reisdag.

Ik ben nu met name nieuwsgierig of het te doen is om rond een redelijke tijd in de ochtend te vertrekken (zo rond 05.00/5.30) waarbij mijn intentie is om dan voor 19.00 aan te komen bij het hotel. Ik had me zo uitgedacht dat we zaterdags dan zo rond 18.00 in Lyon aankomen en dan dus niet meer in de file hoeven aan te sluiten bij Lyon (ieder jaar hebben we daar echt nog vaak vast gestaan, ook de alternatieve route)  :# :+ Blijft natuurlijk koffiedik kijken maar hoe is jullie ervaring van het rijden op een vermoedelijke zeer drukke zaterdag in het stuk Duitsland/Luxemburg/Frankrijk-> lyon? Is mijn gedachtegang rieeel, of kan ik het op mijn buikschuiven? :**

Overigens zijn wij wel vlotte rijders mag ik gerust zeggen, manlief en ik rijden allebei en we stoppen zo iedere 4 uur even. Onze beide dochters van 6 en 8 vinden het allemaal wel prima met de DVD spelers/tablets/ninento`s waar die 2 reisdagen kwa tijd geen limiet aan zit :P
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #44 Gepost op: april 14, 2016, 01:03:54 pm »

Ik denk zelf dat je beter eerder kunt vertrekken. Ook 's nachts kan het namelijk erg druk zijn. Op de camping verhalen gehoord dat men ook 's nachts vertragingen had die wel konden oplopen naar 5 uur. Dit was dan wel rond Parijs. 
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal