Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Is dit rieel?  (gelezen 22256 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arja

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 46
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL 2003
Re: Is dit rieel?
« Reactie #15 Gepost op: juni 13, 2016, 07:25:45 pm »

Mijn Frankrijkervaring met de auto ligt al weer wat jaartjes terug, maar we hebben altijd op zwarte zaterdag gereden via route du soleil. Wij vertrokken vaak rond 12 uur 's nachts en dan vanaf Lyon fijn de file in tot haast aan de Middellandse Zee kust. Voor ons werkte dat toen op zich goed. 1x zijn we een dag eerder vertrokken en hadden we een hotel geboekt bij Lyon. De volgende dag op tijd op en per direct vanaf het hotel aangesloten in de zwaarste file die we tot dan toe hadden meegemaakt. Wat een vergissing. Uiteindelijk waren we rond dezelfde tijd op onze plek van bestemming als we al die jaren daarvoor ook waren, maar ditmaal met 2 dagen reizen! Voor ons absoluut niet voor herhaling vatbaar dus.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar het lijkt erop dat de file vanaf Lyon al heel vroeg start en hoe verder de dag vordert, hoe minder deze dan wordt... Ons voornemen was dan ook om voortaan gewoon op zwarte zaterdag te gaan rijden zoals we gewend waren, of een dag eerder vertrekken met een overnachting al zo dicht mogelijk op de plek van bestemming.

Ik wens jullie alvast een goede keus en fijne vakantie toe en stel je er gewoon op in dat het een reis met vertraging wordt, dan valt het altijd mee
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Is dit rieel?
« Reactie #16 Gepost op: juni 13, 2016, 09:41:52 pm »

Arja, dat lijkt me inderdaad vreselijk, zo lang in de file staan!! :o

Onze Garmin heeft traffic info, mocht het de spuigaten uitlopen kunnen we op de 2e reisdag (zondag) altijd nog de a48 kiezen om vervolgens via de a51/e712/a51 naar Aix Provence te rijden...
En inderdaad, gewoon instellen op een hele lange reis, dan valt alles mee :+

Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Is dit rieel?
« Reactie #17 Gepost op: juni 13, 2016, 09:43:32 pm »

Tja, er gaan veel wegen naar het zuiden. Mij lijkt jullie route zo gek nog niet.Je hebt in Duitsland op zaterdag ook veel kans op file.  Clermont- Ferrand is een prachtige weg en rijdt heel fijn door op zondag maar best om als je naar de cote wilt. Ik raad je wel aan om vanaf Dyon via Bourg-en- Bresse (A39-A40) naar Lyon te rijden, die weg is normaliter erg rustig en amper om.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Is dit rieel?
« Reactie #18 Gepost op: juni 13, 2016, 09:47:26 pm »

weep, dank je voor de tip!
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Is dit rieel?
« Reactie #19 Gepost op: juni 13, 2016, 10:03:39 pm »

Wij doen de Clermont-Ferrand variant. Ook een mooie route en geen tol meer vanaf Clermont-Ferrand. Wij hebben als overnachtingscamping bij Camping Le Clos Auroy geboekt, in Orcet, net voorbij Clermont.
4 jaar geleden met een tent daar gestaan en ik kan je melden "Een prima camping ook voor meer dan een nacht".
Gelogd

DWF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 2010
Re: Is dit rieel?
« Reactie #20 Gepost op: juni 14, 2016, 01:06:23 pm »

Telepeage is inderdaad geweldig, gewoon met 30 per uur door het poortje en weer door! Kost iets van 10Euro per jaar geloof ik.
Wij reden enkele jaren geleden ook op zwarte (in ieder geval donkerrode) zaterdag. Tot Dijon (A31) eigenlijk niets aan de hand, daar de A31 verlaten en filevrij via de A39/A40/A42/A432 verder richting Lyon. Groot voordeel is dat je zo het tolpoort knooppunt bij Villefranche omzeilt en nauwelijks hoeft om te rijden. Hou onderweg ook de berichten in de gaten. Zodra er iets gebeurt op de route staat er een dikke file en ben je het bokje.

Wij gebruiken ook de télépéage en dat werkt inderdaad goed.
Het enige waar je eventueel wel last van hebt is de file die ontstaat een paar kilometer voor de péage.  Eens op het deel voor de betaalpoorten gaat het uiteraard sneller.
Het is echter geen garantie om probleemloos door de péage te gaan als er file is... spijtig genoeg
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Is dit rieel?
« Reactie #21 Gepost op: juni 14, 2016, 01:11:33 pm »

Via CF rijden vind ik toch wel iets teveel van het goede... Is inderdaad een prachtige route, maar wel heel veel om.

2e reisdag zal ook nog wel erg druk zijn, als alternatief maar de a48-a51-e712 in achterhoofd houden....

Telepeage is een goed idee, ga me er nog eens in verdiepen.
Gelogd

MHarst

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2010
Re: Is dit rieel?
« Reactie #22 Gepost op: juni 14, 2016, 03:32:36 pm »

Zwarte zaterdag zou ik echt vermijden. Wij hebben twee jaar geleden op zwarte zaterdag (2 aug) gereden vanaf een klein plaatsje net boven Lyon tot aan Aix en provence. Bij elkaar ongeveer 350 km. We zijn om 8.00 uur vertrokken en kwamen om 19.30 uur aan. Tot Lyon ging het goed en daarna was het alleen maar file rijden. Zelfs binnendoor over de route nationaal geprobeerd, ook dit stond helemaal vast. Wij rijden nooit meer op zwarte zaterdag, dan maar een dagje later aankomen.


Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Is dit rieel?
« Reactie #23 Gepost op: juni 14, 2016, 03:36:10 pm »

Mharst,  wij rijden zaterdag in het noordelijke deel van Frankrijk waar het hopelijk mee gaat vallen.  Zondags rijden we verder naar de cote. .

Wel ontzettend frustrerend dan zolang in de file staan. ...
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Is dit rieel?
« Reactie #24 Gepost op: juni 28, 2016, 06:40:08 pm »

Hebben er nog forumleden onlangs in Duitsland gereden over de 31-3-1-B51 bitburg?

Hie zit het met de wegwerkzaamheden op die route? valt het mee? Op de website van de ANWB zou er geen wegwerkzaamheden moeten zijn, maar dat betwijfel ik eigenlijk  :P
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Is dit rieel?
« Reactie #25 Gepost op: juni 28, 2016, 07:56:30 pm »

Ik zou even op de Duitse variant van "van A naar Beter" kijken. Zal vast wel bestaan.
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Is dit rieel?
« Reactie #26 Gepost op: juni 28, 2016, 09:25:36 pm »

Vanuit Zuid Oost Drenthe ook de door jou voorgestelde route jaren gereden en ook op zwarte zaterdag. Nooit last gehad van zwarte zaterdag. Wij kwamen vaak tot aan Bougneville of Dijon. De 2e dag reden we dan door naar de Ardeche, drome of Provence. Ook reden we dwars door Lyon heen. De rondweg stond dan vaak vast.
Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: Is dit rieel?
« Reactie #27 Gepost op: juni 28, 2016, 11:55:19 pm »

Wij rijden al jaren in de nacht van zaterdag op zondag weg. Voordeel: geen file, (bijna) geen vrachtverkeer, niet zo veel drukte bij de tolpoorten. En zondagmiddag op tijd aankomen op de plaats van bestemming. Beetje brak maar na een hazenslaapje is dat zo weer over.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

skidak

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Camplet Concorde 2006
Re: Is dit rieel?
« Reactie #28 Gepost op: juni 29, 2016, 01:21:47 am »

Tips om reis te versnellen zijn de telepeage, scheelt veel tijd bij de topploegen. Verder rijdend eten en alleen kort stoppen voor plassen en tanken. Ook meerdere chauffeurs versnelt de reis. Tenslotte zou ik vroeger vertrekken, ergens rond  3 of 4 uur in de ochtend, kun je flink wat kilometers maken en ben je voorbij Antwerpen en Brussel voor de drukte.
Sorry...  :off
Maar eten tijdens het rijden zou ik niet doen.
Dit is namelijk wettelijk verboden in Frankrijk (net als bijvoorbeeld een "oortje" voor handsfree bellen. Mag ook niet)  :(
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2016, 01:23:26 am door skidak »
Gelogd
2016-2022 Jamet Louisiana 1997
2023-> Camplet Concorde 2006

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Is dit rieel?
« Reactie #29 Gepost op: juni 29, 2016, 05:57:04 am »

ik kies expres campings waar ik aan kan komen wanneer ik wil. Dus ook dit jaar weer op zondag (+-5.00 uur) rijden tot Millau en maandag de rest tot Platja d'aro. Op zondag is er geen vrachtverkeer en eigenlijk hebben we nog nooit file gehad (een kleine uitzondering daargelaten) Zelfs Parijs is in een fractie gedaan! Nachtrijden is voor mij ook geen optie, moeders rijdt niet en ik vind het snachts ook niet zo prettig bij de parkeerterreinen. Je kunt ook je hotel zo uitkiezen via Booking dot com dat je tot 18.00 uur gratis kan annuleren. Mocht je onverhoop toch vast staan boek je gewoon een ander onderweg..
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal