Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Milieu zones  (gelezen 4796 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Milieu zones
« Gepost op: maart 02, 2017, 07:16:22 am »

Kwam op Facebook een link tegen met milieuzones in frankrijk die per dit jaar zijn ingegaan.

http://www.tes-go.eu/nl/blog/franse-milieuzones
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Milieu zones
« Reactie #1 Gepost op: maart 02, 2017, 11:47:43 pm »

En wellicht handig om via rdw gratis alle informatie over de auto op te vragen : https://ovi.rdw.nl
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Milieu zones
« Reactie #2 Gepost op: maart 03, 2017, 08:21:01 am »

Waanzin. En wat een stompzinnigheid dat elke stad weer zijn eigen regels mag bepalen.
Het is mij overigens niet duidelijk wat dit betekent als je alleen op de Periferique rijdt rondom Parijs.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Milieu zones
« Reactie #3 Gepost op: maart 03, 2017, 08:44:11 am »

En wellicht handig om via rdw gratis alle informatie over de auto op te vragen : https://ovi.rdw.nl

Toplink, helaas wordt er niet helder aangegeven in welke Euronorm het betreffende voiture valt. Onder motor en milieu kan je dat wel uitlezen op de 1 na laatste regel. Daar staat (in mijn geval) in een tamelijk ingewikkelde brei als laatste: 2012j. Na enig googlen kwam ik uit op Euro5b. Die kan ik invullen op de rekensite waardoor ik voor Frankrijk kan bekijken welke sticker ik moet aanschaffen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Milieu zones
« Reactie #4 Gepost op: maart 03, 2017, 10:50:18 am »

Waanzin. En wat een stompzinnigheid dat elke stad weer zijn eigen regels mag bepalen.
Het is mij overigens niet duidelijk wat dit betekent als je alleen op de Periferique rijdt rondom Parijs.
En wat te denken van 1 Europa.
Nog even en je ziet niks meer door de voorruit in verband met alle milieu en tol stickers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Milieu zones
« Reactie #5 Gepost op: maart 03, 2017, 12:42:27 pm »

ik kom uit in categorie 1 maar zegt me dan totaal niet of ik dan de steden nog wel in mag... we zullen het wel zien. geld gelukkig nog niet voor alle steden
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Milieu zones
« Reactie #6 Gepost op: maart 03, 2017, 01:14:40 pm »

Ik wilde dit jaar met de 240 uit '86 naar de omgeving van Grenoble  :(. Kennelijk moet je ook daar een sticker hebben (en die krijg ik niet) en kunnen ze afhankelijk van de luchtkwaliteit het gebied sluiten voor bepaalde stickernummers. Zonder sticker naar Grenoble leidt er dus toe dat je sowieso bekeurd kunt worden, ookal is er op dat moment geen beperking van kracht. Althans, zo lees ik het nu. Het is dan heel simpel: we brengen ons vakantiegeld wel ergens anders heen :K.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Milieu zones
« Reactie #7 Gepost op: maart 04, 2017, 01:45:01 am »

om even wakker te worden: ook Rotterdam en Amsterdam hebben soort gelijke milieu maatregelen genomen en dit is iets waar wij als auto-consument steeds vaker mee geconfronteerd worden. Voorheen was het het parkeergeld waar de gemeentes grof geld mee verdienden maar omdat daar steeds meer commentaar op komt zoekt men alternatieven en die hebben ze gevonden in "milieu maatregelen". Het zal dus eerder toenemen dan minder worden omdat er geld mee valt te verdienen.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Milieu zones
« Reactie #8 Gepost op: maart 12, 2017, 08:58:24 am »

Waanzin. En wat een stompzinnigheid dat elke stad weer zijn eigen regels mag bepalen.
Het is mij overigens niet duidelijk wat dit betekent als je alleen op de Periferique rijdt rondom Parijs.
Het betreft de zone binnen Periferique zie: https://www.anwb.nl/vakantie/nieuws/2016/juli/parijs-voert-milieuzones-in
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Milieu zones
« Reactie #9 Gepost op: maart 12, 2017, 09:32:20 am »

De impact van de zone in Parijs is nog redelijk beperkt. Bij Grenoble geldt de zone ook op alle doorgaande (snel)wegen. Daar krijgt dus ook het vakantieverkeer naar Zuid-Oost Frankrijk flink last van.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Milieu zones
« Reactie #10 Gepost op: maart 12, 2017, 09:50:36 am »

Pfffffff als ik het goed lees met mijn 1999 Toyota nog geen last van.
Even kijken of dit voor italie ook geld.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

arne

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Berichten: 25
Re: Milieu zones
« Reactie #11 Gepost op: maart 12, 2017, 09:50:43 am »

om even wakker te worden: ook Rotterdam en Amsterdam hebben soort gelijke milieu maatregelen genomen en dit is iets waar wij als auto-consument steeds vaker mee geconfronteerd worden. Voorheen was het het parkeergeld waar de gemeentes grof geld mee verdienden maar omdat daar steeds meer commentaar op komt zoekt men alternatieven en die hebben ze gevonden in "milieu maatregelen". Het zal dus eerder toenemen dan minder worden omdat er geld mee valt te verdienen.
Ik denk dat parkeergeld meer opbrengt dan het weren van oudere auto's. De luchtkwaliteit is toch wel de belangrijkste aanleiding. Hoe vervelend ook, het verschil is meetbaar. Oudere auto's en motoren stoten meer fijnstof en andere rommel uit, hoe goed ze ook zijn onderhouden en hoe lekker, leuk en fijn ze ook zijn. Mijn Triumph Tiger uit '93 mag Parijs ook niet meer in, terwijl ik daar voor mijn werk wel naartoe moet. De milieunormen zullen in de komende 5 jaar wel rechtgetrokken worden met een lijn voor alle steden en daarna een lijn voor alle landen. Voor een deel vanwege milieuwetgeving, maar voor een belangrijk deel ook vanwege de gezondheid van onszelf en onze medemens. De luchtkwaliteit is nogal achteruit aan het gaan en zelfs als je niet gelooft in de opwarming van de aarde of andere klimaatargumenten, dan is deze toch lastig te ontkennen...
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Milieu zones
« Reactie #12 Gepost op: maart 12, 2017, 01:12:25 pm »

Hoe vervelend ook, het verschil is meetbaar. Oudere auto's en motoren stoten meer fijnstof en andere rommel uit, hoe goed ze ook zijn onderhouden en hoe lekker, leuk en fijn ze ook zijn. Mijn Triumph Tiger uit '93 mag Parijs ook niet meer in, terwijl ik daar voor mijn werk wel naartoe moet.
Voor wat betreft "het verschil is meetbaar": milieumaatregelen op dit gebied in de stad Utrecht (en heel vaak elders) worden helemaal niet gemeten, maar berekend. En bestaan dus qua effectiviteit slechts op papier. En de Raad van State heeft bekrachtigd dat de maatregelen niet eens aannemelijk gemaakt hoeven te worden als ze onderdeel zijn van een totaal pakket milieumaatregelen.

Mijn Jeep van 57 jaar oud die 1 op 5 benzine slobbert, mag gewoon de binnenstad in. Want geen diesel. Feitelijk bizar natuurlijk.
Gelogd

arne

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Berichten: 25
Re: Milieu zones
« Reactie #13 Gepost op: maart 12, 2017, 02:13:07 pm »

In Duitsland wordt wel meer gemeten dan alleen berekend. En dat van die Jeep is wel apart, maar vaak is er idd een vrijstelling voor echte oldtimers en daar zijn er minder van. ;)
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Milieu zones
« Reactie #14 Gepost op: maart 12, 2017, 04:00:40 pm »

De luchtkwaliteit is de afgelopen jaren alleen maar beter geworden. Voor mijn werk maak ik wel eens berekeningen als zich een knelpunt voor doet. Wat je dan ziet is dat de invloed van personenauto's echt minimaal is. Het zijn vooral de bussen en vrachtauto's die, ondanks dat die al flink schoner zijn geworden, echt het verschil maken. Dat er regels komen voor diesel oldtimers snap ik, die stoten inderdaad een bak rommel uit. Maar de bijdrage van de benzine en lpg oldtimers is echt te verwaarlozen. Ook al omdat deze auto's vaak vrijwel geen kilometers maken. Voor die categorie zijn de milieuzones meer symboolpolitiek dan dat het ook maar iets bijdraagt aan de luchtkwaliteit.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal