Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: parkeren langs tolweg  (gelezen 5437 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudy78

  • Gast
parkeren langs tolweg
« Gepost op: juni 04, 2017, 10:47:16 pm »

Dit jaar gaan we voor de eerste keer met de vouwwagen naar Zuid Frankrijk (Serignan Plage). Ook anders is dat we dit jaar ook voor de eerste keer echt gaan kamperen met ons zoontje van 1,5. Vorig jaar wel in een stacaravan gezeten in de Ardeche.... maar of dat nu echt kamperen is.... :N

Maar goed, dus ook de eerste keer dat we iets achter de auto hebben hangen. Nu was ik me aan het afvragen hoe we dit het beste op een parkeerplaats kunnen doen. Bij mijn weten zijn de auto-parkeerplaatsen vooral ingericht op alleen een auto, dus zonder aanhanger. Hoe doen jullie dat? Parkeren jullie dan altijd op de vrachtwagenparkeerplaats?
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2017, 10:53:18 pm »

Hangt een beetje af van de inrichting van de parking. Als je er twee vrije parkeerplaatsen achter elkaar kan vinden, nemen we eerder die. Anders inderdaad deze van de vrachtwagens.

Wij nemen niet zoveel tolwegen en bij de parkings langs de kleinere wegen moet je meestal gewoon een plaats hebben die lang genoeg zijn.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #2 Gepost op: juni 05, 2017, 03:52:01 am »

Meestal wordt er bij het oprijden van de parkeerplaats aangegeven waar auto's met aanhangers kunnen parkeren. Te herkennen aan een bordje met een "caradinges" er op. Ik ga er van uit dat je daar ook met je vouwdinges mag parkeren.

Of anders tussen de vrachtwagens. Maar dat vinden wij niet zo prettig.

Een dubbele parkeerplek kan natuurlijk ook. Maar vaak heb je daar minder manoeuvreerruimte. En soms is het echt wel passen en meten en heb ik ook wel eens gedacht, hoe kom ik de parkeerplaats af, met hoge stoepranden, smalle wegen en scherpe bochten.

Maar het is altijd nog gelukt en op zo'n moment denk ik, mocht het echt spannend worden, dan koppel ik hem los en duw hem er wel uit.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #3 Gepost op: juni 05, 2017, 08:50:31 am »

Nog nooit een probleem ondervonden op parkeerplaatsen met vouwwagen erachter. Soms wel even zoeken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #4 Gepost op: juni 05, 2017, 09:17:05 am »

Wordt idd aangegeven met bordje met auto en caravan. Als hij vol is rijden we door naar de volgende. Meestal in 15 km heb je die. Tussen vrachtwagens kan ook maar ook ik vind dat minder prettig. Overigens stoppen wij tegenwoordig sneller op,parkeerkelder zonder tankstation die zijn rustiger over het algemeen.
Gelogd

Rudy78

  • Gast
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #5 Gepost op: juni 05, 2017, 09:37:37 am »

Nu ik het hier lees zit mij er inderdaad wel iets van bij dat er speciale borden staan voor auto met aanhanger. Maar ja wij waren voorheen altijd zonder aanhanger dus lette ik daar meestal niet op...
Tussen de vrachtwagens vind ik ook niets.... Wij vinden het altijd wel fijn om op een parkeerplaats te stoppen waar een winkeltje bij is. Meestal even wat rond neuzen (en wat lekkers kopen).

Verder is mij vorig jaar opgevallen dat op de parkeerplaats met tankstation de voorzieningen voor kinderen (o.a. te verschonen) meestal beter zijn. Maar goed, vorig jaar meegemaakt dat we de kleine een nieuwe pamper hadden omgedaan en dat toen we 1 km op de weg zaten er weer een reukje vanachter uit de auto kwam... dus op de eerste parkeerplaats maar weer gestopt.... Toen wel op een parkeerplaats zonder tankstation. Verschonen hebben we toen op een picknickset gedaan...
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #6 Gepost op: juni 05, 2017, 11:52:56 am »

Je kunt ook stoppen bij een hypermarché, deze liggen vaak vlak naast de afrit en hebben een grote parkeerplaats. Vaak zijn de voorzieningen goed, er is altijd wel een barretje oid bij. Je kunt er goedkoop tanken en iets voor onderweg shoppen uiteraard.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #7 Gepost op: juni 05, 2017, 02:36:25 pm »

Dit jaar gaan we voor de eerste keer met de vouwwagen naar Zuid Frankrijk (Serignan Plage). Ook anders is dat we dit jaar ook voor de eerste keer echt gaan kamperen met ons zoontje van 1,5. Vorig jaar wel in een stacaravan gezeten in de Ardeche.... maar of dat nu echt kamperen is.... :N

Maar goed, dus ook de eerste keer dat we iets achter de auto hebben hangen. Nu was ik me aan het afvragen hoe we dit het beste op een parkeerplaats kunnen doen. Bij mijn weten zijn de auto-parkeerplaatsen vooral ingericht op alleen een auto, dus zonder aanhanger. Hoe doen jullie dat? Parkeren jullie dan altijd op de vrachtwagenparkeerplaats?
Voor wat betreft het parkeren geen toevoegingen. Komt goed. Wel een tip qua route: rij over Clermont-Ferrand! Mooier, rustiger en vanaf Clermont-Ferrand geen tol meer. Wij overnachten in Orcet, net onder CF, vlak langs de snelweg. Camping Le Clos Auroy.

Wij gaan ook naar Serignan Plage, naar de gelijknamige Yelloh Village camping. En jullie? En wanneer gaan jullie? Wij de middelste 2,5 week van augustus.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #8 Gepost op: juni 07, 2017, 09:35:23 pm »

Voor wat betreft het parkeren geen toevoegingen. Komt goed. Wel een tip qua route: rij over Clermont-Ferrand! Mooier, rustiger en vanaf Clermont-Ferrand geen tol meer. Wij overnachten in Orcet, net onder CF, vlak langs de snelweg. Camping Le Clos Auroy.

Wij gaan ook naar Serignan Plage, naar de gelijknamige Yelloh Village camping. En jullie? En wanneer gaan jullie? Wij de middelste 2,5 week van augustus.
Tegenwoordig rijd ik via Maastricht richting het zuiden. Maar camping le Clos Auroy is zeker een aanrader. Heb daar toen nog met een tent twee weken gestaan. Maar dat is een ander verhaal. Nu over parkeren langs tolwegen. Op zowel de uitgebreide (tankstation, supermarkt) als de kleine (alleen toilet) nog nooit problemen gehad behalve 2 jaar geleden toen de oudste ziek werdt en ik noodgedwongen om een uurtje of 4 ' s nachts een noodstop moest maken en nergens een plekje kon vinden.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #9 Gepost op: juni 07, 2017, 10:28:14 pm »

Win hebben helaas al vaker meegemaakt dat er op de speciale plaatsen voor auto's met aanhanger allemaal auto's zonder geparkeerd staan. In die gevallen gaan we tussen de vrachtwagens staan al wil dat op een zondag nogal eens lastig zijn.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #10 Gepost op: juni 08, 2017, 08:41:46 am »

Ik ga nooit tussen de vrachtauto's staan: je bent relatief slecht te zien. Ook zwaaien veel trailers flink uit bij het wegrijden met een bocht. Dan is er een redelijk risico op schade.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #11 Gepost op: juni 08, 2017, 09:05:15 am »

We staan het liefst wat vrij en zichtbaar. Maar je hebt het niet altijd voor het zeggen, dus kom je wel eens tussen vrachtwagens terecht, dat is niet altijd even fijn qua stank.

Ooit stonden we een keer op een mooie rustige plek en opeens verschenen er vele tientallen zware motoren van een Hells Angels groep die op "schoolreisje" waren. De heren parkeerden hun motoren rondom onze combi. We voelden ons niet helemaal op ons gemak.... Even later reden de heren weer weg, enige aandenken waren tientallen lege blikken bier die op het asfalt stonden....
Gelogd

freddie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #12 Gepost op: juni 08, 2017, 10:28:49 am »

Wij tanken meestal langs de tol, bezoeken snel het toilet daar en pakken dan indien het een volle bak is de eerst volgende parking. Onze ervaring is dat die meestal rustiger zijn.
Gelogd

meneer Marnix

  • Gast
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #13 Gepost op: juni 08, 2017, 10:42:24 am »

Wij tanken meestal langs de tol, bezoeken snel het toilet daar en pakken dan indien het een volle bak is de eerst volgende parking. Onze ervaring is dat die meestal rustiger zijn.

Tanken vaak zeer druk, ook met toiletbezoek. Als je de aangegeven borden met "Aire du bois" volgt die je overal tegen komt, kun je meestal wat rustiger staan. Sommige hebben ook nog wel aardige toiletten.
Gelogd

Rudy78

  • Gast
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #14 Gepost op: juni 08, 2017, 10:44:35 pm »

Voor wat betreft het parkeren geen toevoegingen. Komt goed. Wel een tip qua route: rij over Clermont-Ferrand! Mooier, rustiger en vanaf Clermont-Ferrand geen tol meer. Wij overnachten in Orcet, net onder CF, vlak langs de snelweg. Camping Le Clos Auroy.

Wij gaan ook naar Serignan Plage, naar de gelijknamige Yelloh Village camping. En jullie? En wanneer gaan jullie? Wij de middelste 2,5 week van augustus.

Via Clermont-Ferrand is voor ons ruim 100 km om, dus ook qua tijd een uur... (files natuurlijk niet meegerekend :) ). Maar ik ken de weg wel, een paar jaar geleden zijn we naar Rozier (net boven Milliau) geweest. We zijn toen via de A81 gereden. Lekker rustig inderdaad.

Wij zitten op de andere Yeellow Village camping (Aloha) ergens begin juli.

Wij rijden op zaterdag en zondag, overnachten doen we in Beaune (Novotel). Dit is voor ons iets over de helft en wij denken dat dit voor ons manneke van 1,5 lang genoeg in de auto zitten is...
Ik twijfel alleen nog of we door de tunnels in Lyon rijden of dat we om Lyon (A46) rijden... Lyon staat naar mijn idee ook meestal file, maar ik weet niet hoe het daar op zondag is...
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal