Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: parkeren langs tolweg  (gelezen 5436 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #15 Gepost op: juni 08, 2017, 11:33:36 pm »

Via Clermont-Ferrand is voor ons ruim 100 km om, dus ook qua tijd een uur... (files natuurlijk niet meegerekend :) ). Maar ik ken de weg wel, een paar jaar geleden zijn we naar Rozier (net boven Milliau) geweest. We zijn toen via de A81 gereden. Lekker rustig inderdaad.
Heb even op je profiel gekeken naar de woonplaats. Dan snap ik het wel ja...

Citaat
Wij zitten op de andere Yeellow Village camping (Aloha) ergens begin juli.
Das jammer, was leuk geweest om elkaar te ontmoeten.

Citaat
Wij rijden op zaterdag en zondag, overnachten doen we in Beaune (Novotel). Dit is voor ons iets over de helft en wij denken dat dit voor ons manneke van 1,5 lang genoeg in de auto zitten is...
Ik twijfel alleen nog of we door de tunnels in Lyon rijden of dat we om Lyon (A46) rijden... Lyon staat naar mijn idee ook meestal file, maar ik weet niet hoe het daar op zondag is...
Zaterdag is wel erg druk. Waarom niet op zondag vertrekken, maandag aankomen?
Gelogd

Rudy78

  • Gast
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #16 Gepost op: juni 11, 2017, 01:11:52 pm »

Heb even op je profiel gekeken naar de woonplaats. Dan snap ik het wel ja...
Das jammer, was leuk geweest om elkaar te ontmoeten.
Zaterdag is wel erg druk. Waarom niet op zondag vertrekken, maandag aankomen?

Woonplaats is inderdaad Egchel. Het zuiden van het land, wij zijn in ca. 45 minuten in Maastricht... Als je meer richting het westen woont is Antwerpen - Parijs inderdaad makkelijker.

Tja waarom zaterdag vertrekken... eigenlijk geen idee waarom we dat doen. Doen we meestal. Maar we overnachten in Beaune voor Lyon. Ik vermoed dat het qua drukte mee zal vallen.

Wij zijn trouwens ooit op een zwarte zaterdag naar Anduze (camping Castel Rose, ook een erge aanrader WW) gereden. Hadden gepland om een overnachting te pakken net na Lyon (Tain de l'hermitage). Echter viel het met de drukte reuze mee en waren we al zo vroeg  bij Tain en de tom tom gaf aan dat het nog 2 uur was dat we dachten dat we makkelijk konden doorrijden... We zouden ook bij de ouders van mijn vrouw met ons pop-up tentje gaan staan. Dus we hoefde niet veel meer op te zetten. Beslissing dus zo genomen. We rijden de afslag van Tain voorbij.... zo de file in voor Valence...  ::) :h :( :J :N :H Aaaa balen dus... Maar goed, we hadden al laten weten dat we niet zouden overnachten dus toch maar doorgereden (van de tolweg af en maar om Valence heen gereden (via de N7, waar trouwens totaal geen verkeer op de weg zat...) Uiteindelijk waren we meen ik rond een uur of 19:00 op de camping... Konden we meteen aanschuiven voor de Pizza  :>
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #17 Gepost op: juni 11, 2017, 01:31:19 pm »

Dat is de reden waarom ik zelden tolwegen neem. Betalen om in de file te gaan staan  ::)

De andere wegen zijn vaak veel boeiender en meer te zien en niet zo eentonig rijden. Schilt iets in tijd maar nu ook meestal niet dat je er veel bij wind in dingen kunnen doen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #18 Gepost op: juni 11, 2017, 04:16:02 pm »

Wij hebben nog nooit in de file gestaan op de tolweg richting Drome. we misten op een gegeven moment een afslag omdat de TomTom op tolwegen vermijden stond. wat een drama 10 km binnendoor. Dus niet weer.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #19 Gepost op: juni 11, 2017, 06:35:05 pm »

Wij rijden al 25 jaar over de tolweg naar het Zuiden, 1 x per jaar voor onze vakantie en 1 a 2 x per jaar naar onze vrienden in de buurt van Lyon. Al die jaren 2 x in de file gestaan, 1 x  wisten we dit omdat dit op een zwarte zaterdag was, en 1 x vanwege een ongeval.  Dus het verhaal over files op de tolweg herken ik niet. :?
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #20 Gepost op: juni 11, 2017, 10:12:56 pm »

Hier ook vaak Frankrijk en ook maar zelden in de file.
Een keer 2hr in Orange op zwarte zaterdag maarja dat weet je he.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Rudy78

  • Gast
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #21 Gepost op: juni 13, 2017, 06:47:21 pm »

Ik denk dat het aantal files voor ons ook wel mee valt.
Wat ik nog weet:
1 keer voor Valance (zie verhaal hierboven)
En enkele keren voor de tunnel in Lyon, zowel richting het zuiden als het noorden.

Zijn wel ooit een keer terug gereden dat het heel druk was. En met druk bedoel ik dat alle rijbanen vol waren, het reed wel maar er was weinig manouvreer ruimte...
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #22 Gepost op: juni 16, 2017, 03:36:45 pm »

Helemaal niet ontopic, maar wilde toch met jullie delen dat wij de laatste 5 jaar op zwarte zaterdag vertrekken vanuit Twente (uurtje of 05.30) en dan file vrij,  fluitend rond een uur of 16.00 bij ons BB hotel in Lyon aankomen. Er was , echt waar, geen kip op de weg...

Onder Lyon hoorde we op de radio dat het 1 drama op de weg was, maar wanneer je daarboven blijft valt het dus echt mee! De volgende dag op zondag het laatste stuk richting de Ardeche/Gard/ Zeeen om 13.00 op de camping, heerlijk!
Gelogd

Rudy78

  • Gast
Re: parkeren langs tolweg
« Reactie #23 Gepost op: juni 18, 2017, 07:33:17 pm »

Die ervaring hebben wij ook. Zie verhaal van mij een stukje naar boven.
"Problemen" begonnen pas onder Lyon.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal