Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!  (gelezen 18547 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Gepost op: juni 17, 2018, 03:41:35 pm »

Per 2018 zijn de Milieuzones in Frankrijjk waarvoor je een milieusticker nodig bent verder uitgebreid! Op de website van de ANWB: https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/milieuzones en het Hurktoilet: http://www.hurktoilet.nl/milieuvignet-frankrijk.php staat hierover uitgebreide informatie.Helaas is er geen Franse website waarop dit wordt bijgehouden.

Een interessante wijziging per 2018 is het gehele Departement Drôme wat is toegevoegd. En let op: de A7 (autoroute du Soleil) loopt door de Drôme en kan dus tot de tijdelijke milieuzone behoren!

- Annecy (Haute-Savoie): vooralsnog alleen in de 30-kilometer-zones in het hele gebied rond het Meer van Annecy.
- Chambéry (Savoie): het lijkt te gaan om het hele stedelijke gebied van en rond Chambéry en Aix-les-Bains, inclusief de snelwegen. Als de smog langer dan twee dagen houdt, worden ook de auto's met
  de vignetten 4 en 5 verboden.
- Chamonix Mont-Blanc: vooralsnog alleen voor vrachtwagens.
- Drôme: het gehele departement, voor veel vakantiegangers richting zuidoost-Frankrijk van belang. De prefect beslist per smog-periode waar de zone precies geldt en of de Autoroute du Soleil in de
  milieuzone valt. Na twee dagen mogen ook auto's en motoren met de vignetten vier en vijf niet meer rijden.
- Grenoble / Isère: De beperkingen die al in Grenoble golden zijn uitgebreid naar het hele departement: de prefect kan een vignetplicht instellen in de stadsregio Grenoble, het noordwesten, het
  zuidoosten of alle drie. Na drie dagen geldt ook een rijverbod voor auto's met de vignetten 4 en 5. De vignetplicht geldt ook op de snelwegen.
- Lille: de hele stad inclusief de voorsteden. Het vignet is ook vereist op de snelweg A22 vanaf de Belgische grens en de snelweg door de stad richting Parijs. De grote omleiding via Doornik mag je wel
  volgen, zolang je de snelweg niet verlaat. Er is een korter alternatief: de N227. Ook dat is een snelweg.
- Lyon: heel Lyon en de noordelijke voorstad Villeurbanne, met uitzondering van de oude Route du Soleil door de stad (A6-A7), de Périphérique en de oostelijke rondweg (Rocade-Est). Die laatste is de
  weg waar je op terecht komt als je gewoon de borden richting Parijs of Orange volgt. De A6-A7 zal op termijn ook wel aan de miieuzone toegevoegd worden, want de gemeente Lyon wil het doorgaande
  verkeer daar weren. De eerste paar dagen zijn alle auto's met Crit'air-vignet, toegestaan, na twee dagen zijn ook auto's met klasse 4 en 5 taboe. Let op: de ontheffing voor buitenlanders is in november
  2017 opgeheven.
- Maine-et-Loire: van geval tot geval wordt bekeken in welke delen van het departement de milieuzone ingesteld wordt.
- Parijs (permanente zone): Binnen de ring van de Boulevard Périphérique geldt op werkdagen van acht uur 's mrgens tot acht uur 's avonds een verbod voor auto's zonder vignet en met de vignetten 4 en
  5. Op de Périphérique mag iedereen gewoon komen.
- Parijs (tijdelijke zone): Binnen de grote ring van de rondweg A86.
- Puy-de-Dôme: Afhankelijk van de omstandigheden wordt een zone ingesteld voor het hele departement of een gedeelte daarvan. Per keer wordt bekeken of alle auto's met Crit'air-vignet mogen blijven
  rijden, of dat ook bepaalde klassen verboden worden.
- Rennes: De eerste twee dagen mogen alleen auto's zonder vignet niet meer rijden, daarna ook auto's met de vignetten 4 en 5 niet meer. De milieuzone beslaat het hele gebied binnen de rondweg
  Rennes, de N136. Op die rondweg (Rocade, zeggen de Fransen, heb je dus geen vignet nodig.
- Straatsburg: het hele stedelijke gebied van Straatsburg, dus inclusief voorsteden en de snelwegen door de stad. Ook met de vignetten 4 en 5 mag je hier niet komen.
- Toulouse: het hele gebied binnen de ring Toulouse (A51, A62, A620)
- Vendée: van geval tot geval wordt bekeken in welke delen van het departement de milieuzone ingesteld wordt.

Bestellen kan eenvoudig (Creditcard betaling only :J ) via https://www.certificat-air.gouv.fr/en/

Je kunt uiteraard een hele discussie gaan houden over het nut, hoe vaak komt het voor tijdens de vakantie etc. etc. Maar.. voor die (slechts!) €4,21 lijkt mij dit een overbodige en zinloze discussie :+. Komt bij, dat het vignet geldig is, zolang de auto bestaat :J. En zoals bekend in Frankrijk: de boetes zijn hoog en discussiëren met de Gendarmerie raad ik niet aan  :#

Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #1 Gepost op: juni 17, 2018, 06:31:12 pm »

heb hem vorig jaar via die site aangevraagd. Kreeg de sticker binnen een week toegestuurd. Past mooi naast de Duitsland sticker.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #2 Gepost op: juni 18, 2018, 09:28:03 pm »

Vorig jaar was ik net te laat,maar intussen heb ik hem besteld en geplakt. We rijden langs / door Lyon, Montpellier, Bordeaux en Parijs. Ergens zal hij wel dienen denk ik dan, dat is altijd €4 waard ;)

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #3 Gepost op: juni 18, 2018, 11:17:44 pm »

Wij hebben hem vorig jaar ook aangeschaft. Geen idee hoe we  gaan rijden, dus opletten is niet meer nodig.  En voor dat geld zeker niet.
Gelogd

Johanpg

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer GT Royale
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2018, 07:43:55 am »

Ik heb hem er ook sinds enkele weken op! Ik wil voor die 4 euro geen gedoe hebben.
Gelogd
Alpenkreuzer GT Royale achter Ford Focus 1.5 TDCi PowerShift

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2018, 10:11:20 am »

Hier zit ie inmiddels ook op de auto, wij zwerven in de zomer heel Frankrijk door dus weten we nooit van te voren waar we terecht komen. Gelijk ook die voor Duitsland geregeld, de bedragen zijn gelukkig niet hoog en je hoeft ze maar 1x aan te schaffen, tenzij je van auto wisselt....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.562
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #6 Gepost op: juni 19, 2018, 11:41:28 am »

Wij hebben de sticker ook klaar liggen om opgeplakt te worden. Voor die paar euro willen we niet voor verrassingen komen te staan.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #7 Gepost op: juni 19, 2018, 05:17:21 pm »

wordt een mooie kermis al die stickers... :(
Gelogd

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #8 Gepost op: juni 19, 2018, 06:37:04 pm »

Ik heb m'n sticker op een stuk dun doorzichtig plastic geplakt, als we in Frankrijk zijn gaat dan in een parkeerkaartjes houder. Zit ik igg niet het hele jaar tegen die lelijke sticker aan te kijken.


Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-8704F met Tapatalk

Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #9 Gepost op: juni 19, 2018, 06:40:46 pm »

wordt een mooie kermis al die stickers... :(
Daarom heb ik mijn milieusticker(s) op een velletje statische folie geplakt. Dan kan de sticker op de ruit op het moment dat het nodig is en heb ik de rest van het jaar vrij zicht!
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #10 Gepost op: juni 19, 2018, 07:14:19 pm »

Ik snap ook totaal niet waarom die stickers zo groot moeten zijn.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #11 Gepost op: juni 19, 2018, 07:43:19 pm »

Ik snap ook totaal niet waarom die stickers zo groot moeten zijn.
En overal een andere. Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, en dan zijn er ook nog campings die er een plakken..

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #12 Gepost op: juni 19, 2018, 07:43:33 pm »

Ik snap ook totaal niet waarom die stickers zo groot moeten zijn.
En overal een andere. Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, en dan zijn er ook nog campings die er een plakken..

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

Jeeveetje

  • Gast
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #13 Gepost op: juni 19, 2018, 07:59:54 pm »

Ook wij hebben vandaag onze milieusticker ontvangen. Twee zelfs, eentje voor de auto van mijn man en eentje voor mijn auto. Jongste dochter gaat met mijn auto naar de kust onder Bordeaux, nu hoeft ze in elk geval zich geen zorgen te maken of ze er nu wel of niet mag rijden. Ongeveer 1,5 week geleden besteld.... Lekker vlot.
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #14 Gepost op: juni 19, 2018, 08:08:25 pm »

Moet wel een enorm goede sticker zijn dat hij al die schadelijke stoffen zomaar kan tegenhouden. En dat maar voor enkele euro's. Het vervangen mijn mijn katalysator vorig jaar was toch net iets duurder  :(
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal