Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone  (gelezen 2863 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Gepost op: augustus 31, 2023, 11:25:18 am »

Na het verkopen van onze AK Livingstone T&T en 1 jaar een een uitstapje naar een plastic huisje op wielen, hebben we vlak voor de zomervakantie een CCCX uit 2018 gekocht. Waarom een CCCX, omdat wij denken (na veel bekijken en uitzoeken) dat dit voor ons toch wel de optimaalste vouwwagen is. We hebben al behoorlijk wat klapervaring en weten na een Jamet, AK Kampala en AK Livingstone inmiddels wel wat handig is en niet. Dus op weg naar La France (Haute Savoie) met de CCCX. Wat beviel en wat niet? Blijft de CCCX wel?

Eigenlijk is alles  in 1 woord samen te vatten: Fantastisch :J
Het rijden met de CCCX is nog stabieler dan de AK's. Je merkt er echt niks van achter de auto (qua stuiteren, wiebelen oid)

Het grote en makkelijk toegankelijke bed. Niks geen geklouter of geklim met krukjes / ladders om op je bed te kunnen komen.
En, met mijn 1,93 eindelijk een bed wat goed en ruim ligt (ik vind het harde matras super!)

De keuken is perfect. We zijn blij met de 2018 variant waar het zwarte rekje in de klep nog wel over de gehele breedte loopt.
Alles makkelijk toegankelijk, prima werkhoogte ook met mijn lengte. Wel zelf extra stroompunten aangebracht en verlichting in de klep van de keuken.

Het in en uitklappen waardoor je binnen no time een basistent hebt, zonder ook maar 1 haring te hoeven slaan..en waarbij je ook nog eens droge voeten hebt en houdt. Handig bij overnachting campings.

De luifel en de voortent zijn heerlijk modulair op te zetten. Allemaal afhankelijk van jou wensen, of het weer. Ook dit gaat allemaal rap en is goed over nagedacht. En.. als basis al geen middenstok in de tent, dat is zooo handig.

De disselbak met water en gasaansluiting en veel ruimte voor andere zaken. Ideaal.

Is er dan niks negatiefs? Oh jawel, maar dat zijn kleinigheden.
Geen Pack & Go. Dit wisten we vooraf en alleen onze Livingstone had dit. Je moet er nu even rekening mee houden, maar het is geen ramp.
En geen ventilatie in het dak. Dat is in warme landen wel fijn. Dit is een optie die achteraf best ingenaaid zou kunnen worden. Gaan we over na denken.

Er is iemand die gedacht heeft : ohhh, ja.. dat knoopgaten elastiek gaat lekker lang mee en is reuze handig :P: dat is niet zo. Dat droogt en rekt uit. Heb ik hier ook al eens eerder genoemd. Goed alternatief nog niet gevonden maar dat is bij AK wel beter geregeld.

Geen nadeel, maar wel belangrijk om te noemen:
Het opzetten van de CCCX is opletten, zeker als je een plek krijgt met een hellingspercentage waar ze in de Tour de France jaloers op zijn. Het harde deksel is hierbij het grootste pijnpunt. Je moet er even de tijd voor nemen en dan komt het goed.
Zelfde geldt voor het inklappen. Sta je scheef, vergeet niet de steunen eerst in te draaien..de deksel gaat anders niet of lastig dicht.

Wensen / aanpassingen?
We hebben van tevoren de beroemde Lidl luifel gekocht (de variant met verlichting). Deze is perfect om extra schaduw te creëren, maar bij wind en regen onhandelbaar. De CC boogluifel staat dus nog wel op de wensenlijst. Alleen vinden we de prijs hiervan simpelweg te hoog. Mogelijk een 2e hands variant op de kop weten te tikken t.z.t.

Voor de rest zijn we er dik tevreden over. T.o.v. de Livingstone zijn er alleen maar plus punten te benoemen.
En dus: de CCCX blijft en gaat straks de stalling in :)
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2023, 08:19:57 pm door DrLivingstone »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #1 Gepost op: augustus 31, 2023, 06:05:29 pm »

Moet nu je naam aangepast worden naar DrCCCX?
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #2 Gepost op: augustus 31, 2023, 06:19:21 pm »

Ik kan mij :P toch niet voorstellen dat ik ooit weer een combi camp zou overwegen tov onze Livingstone.

Maar mijn eisen zijn waarschijnlijk anders :#

Denk dat er ook nooit een andere komt, dan ga ik niet meer kamperen (zonder kinderen).
Maar de uitstraling is toch totaal anders? Ik snap al je positieve punten. Alleen de kleinere bagageruimte en de slaaptent voor de kinderen zou ik tegen kunnen werpen.

Maar die uitstraling…. (Mijn mening) tis alsof je een oostblok flat vergelijkt met een gezellig boshutje :#
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #3 Gepost op: augustus 31, 2023, 06:21:36 pm »

Dank voor je leuke verhaal.

1300/1400 voor een luifel is serieus geld. Voor minder heb ik een op maat gemaakte voortent voor mijn caravan gekocht…

Maar verder top verhaal. Zelf in de markt voor een soortgelijk model en het meest druk maak ik me eigenlijk over het waterpas zetten van de bak en deksel.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #4 Gepost op: augustus 31, 2023, 08:11:51 pm »

Ik kan mij :P toch niet voorstellen dat ik ooit weer een combi camp zou overwegen tov onze Livingstone.

Maar mijn eisen zijn waarschijnlijk anders :#

Denk dat er ook nooit een andere komt, dan ga ik niet meer kamperen (zonder kinderen).
Maar de uitstraling is toch totaal anders? Ik snap al je positieve punten. Alleen de kleinere bagageruimte en de slaaptent voor de kinderen zou ik tegen kunnen werpen.

Maar die uitstraling…. (Mijn mening) tis alsof je een oostblok flat vergelijkt met een gezellig boshutje :#

Gelukkig verschillen smaken en meningen.
Wij vinden de Combi Camp, met de vele variaties in de zijflappen etc., erg fraai en zeker niet onderdoen voor de Livingstone.

Qua bagageruimte is de CCCX prima en doet niet onder voor de Livingstone. We zijn nu nog met 3 personen en straks nog met zijn 2-en, ruimte zat. Tis ook maar net wat je allemaal meezeult :-)
 
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #5 Gepost op: augustus 31, 2023, 08:12:34 pm »

Moet nu je naam aangepast worden naar DrCCCX?

Daar heb ik over getwijfeld, maar deze was natuurlijk hilarisch.
Denk dat ik nog wel op een andere creatieve naam kom!
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #6 Gepost op: augustus 31, 2023, 08:16:02 pm »

Dank voor je leuke verhaal.

1300/1400 voor een luifel is serieus geld. Voor minder heb ik een op maat gemaakte voortent voor mijn caravan gekocht…

Maar verder top verhaal. Zelf in de markt voor een soortgelijk model en het meest druk maak ik me eigenlijk over het waterpas zetten van de bak en deksel.

De nieuwprijs van de CCX, deze luifel of andere accessoiers is uitzonderlijk hoog / duur. Kwaliteit heeft een prijs zeggen ze, maar dit gaat te ver.

Dat van het waterpas zetten, daar zat ik ook wat tegen aan te hikken. We hadden deze zomer gelijk een erg onhandig schuine plek. Naar achter aflopend. Dan ben je even aan het kijken hoe / wat het handigst is. Uiteindelijk kom je daar ook uit. En, hoe vaker je dit doet, hoe meer ervaring je hierin krijgt. Laat de deksel dus geen reden zijn om het niet te doen! Tis echt een erg fijne vouwwagen
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #7 Gepost op: augustus 31, 2023, 08:31:57 pm »

Wij hebben onze CCCX net op tijd gekocht en onze toen 7 jaar oude CCV nog aardig kunnen verkopen; of ik dezelfde nu nog zou kopen voor de huidige nieuwprijs ..... ik weet het niet. "Probleem" is dat alle wagens inmiddels stevig aan de prijs zijn. Als ik zo af en toe bij De Wit kijk naar de prijzen van de Cabanon Malawi, help! Dan zou ik altijd nog eerder gaan voor een Valley Pure. Dan heb je voor een schappelijke prijs ook een hele mooie compacte wagen voor 2-en.


Bij de aanschaf van de 2e CC serieus gekeken naar de AK en Zambezi's, uiteindelijk toch de keuze gemaakt voor het opzetgemak van de CC en daarbij de zeer flexibele voortent.
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2023, 10:55:04 pm door C5CCV »
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #8 Gepost op: augustus 31, 2023, 09:12:23 pm »

Gelukkig verschillen smaken en meningen.
Wij vinden de Combi Camp, met de vele variaties in de zijflappen etc., erg fraai en zeker niet onderdoen voor de Livingstone.

Qua bagageruimte is de CCCX prima en doet niet onder voor de Livingstone. We zijn nu nog met 3 personen en straks nog met zijn 2-en, ruimte zat. Tis ook maar net wat je allemaal meezeult :-)

Zeker! Wij zijn met 4 en hond;1) maar de bagageruimte is zeker prima, alleen kleiner… maar mooi om te zien dat iemand zo enthousiast is!
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #9 Gepost op: september 01, 2023, 09:12:44 am »

De huidige nieuwprijs van een CCX is compleet gestoord imho.

Leuk stukje om te lezen wel Mr. Dr. Livingstone!
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #10 Gepost op: september 01, 2023, 09:35:57 am »

De huidige nieuwprijs van een CCX is compleet gestoord imho.

Leuk stukje om te lezen wel Mr. Dr. Livingstone!
Vandaar dat ik kijk naar de Trigano Itinea GL. Ook die is zeker ten opzichte van zijn voorganger flink aan de prijs maar toch iets aangenamer. Ook iets anders met voors en tegens dat zonder meer.
Maar eigenlijk zijn vrijwel alle nieuwe vouwwagens wel absurd duur geworden de laatste paar jaar. Schijnbaar kunnen ze het ervoor vragen want er is concurrentie genoeg in de markt en de verkoop is ook afgelopen jaar weer flink gestegen.
Ik denk dat we ook geen dalingen meer zullen meemaken, vouwwagens zullen duur blijven. En zeker in dit segment.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2023, 09:40:39 am door Jer81 »
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #11 Gepost op: september 01, 2023, 05:37:26 pm »

De huidige nieuwprijs van een CCX is compleet gestoord imho.

Leuk stukje om te lezen wel Mr. Dr. Livingstone!

Volledig mee eens. We zijn bij AK in hier in Roden geweest, maar die prijzen slaan echt nergens op.
Een nieuwe CCCX kost je gewoon 19000 euro. Volledig absurd.. Er is ook 0 onderhandeling met ze mogelijk.
Daarom hebben wij heel bewust voor een jonge 2e hands CCCX gekozen.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #12 Gepost op: september 02, 2023, 02:41:43 pm »

Wij zijn ook onlangs overgegaan op een nieuwe cccx. Ik zie enkel voordelen. De vergelijking van een Oostblokflat met een boshut zie ik niet, ik vind een ak niet meer of minder uitstraling hebben. Ik vond het niet mooi dat de ak's geen/weinig ramen hebben opzij, daarvoor viel die bij ons sowieso al af.
Uiterlijk is echter smaak, en ik hecht eigenlijk nul belang aan het uiterlijk bij een kampeermiddel. Het moet praktisch zijn.  Mij gaat het bij de CCC puur om het gemak.

Wii gebruiken enkel de luifel, en als het écht niet anders kan, hangen we er een zijwand (of 2) in, en in het ergste geval (nog niet gebeurd in 7 weken kamperen) de voorwand. Vloer, zijtenten gastencabines etc, hebben we niet. Wel een gaatjestapijt en een aparte tent voor de kids, maar die moeten ze zelf op zetten.

Met enkel de basis en de luifel, is de cccx met zijn 4 haringen (inclusief luifel) om alles te zetten, echt de snelste die er is. En bijna geen slikrand die je moet afvegen, geen trapjes meenemen, geen keukens slepen... Voor mij echt onevenaardbaar. Ook het rek erop is handig. Nu leg ik m'n surfgerief daarop ipv op de auto. Scheelt in verbruik.

Met schuine grond hebben we op slechts 1 camping even gesukkeld, om uiteindelijk 2 meter verderop te gaan staan. Verder (Frankrijk en Spanje) altijd alles opgelost met 2 of 3 plankjes her of der. Geen flatjacks of oprijdingen of... Ongeveer recht is ook recht, dat is met de CCC echt geen probleem.  Op echt schuine grond zaten we met onze 2 vorige vouwwagens (cabanon en Trigano) ook altijd even te sukkelen. Niet meer of niet minder dan met de CCC.

Afgelopen winter heb ik zowat alle modellen bekeken, zelfs caravans van 2-3 jaar oud, want die heb je, inclusief airco en mover, ook voor de belachelijke prijs die we aan de cccx kwijt waren.

Wij zijn alleszins onverdeeld enthousiast. Enkel de pack' go die er niet op zit is jammer, maar de basis staat zo snel, dat het eigenlijk niet echt een gemis is. Bij onze Trigano met pack n go moest het zeil rondom  losgemaakt eer de pack n go open kon. Op die tijd staat de basis van de CCC ook.

Enige nadeel dat wij tegen kwamen zijn idd die 'knoopsgaten', en de disseldruk die bij ons altijd te hoog is. Ook denken we erover om volgend jaar het zware tapijt thuis te laten, en daar linoleum of zo op te plakken.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: september 02, 2023, 02:48:17 pm door metalpe »
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #13 Gepost op: september 02, 2023, 09:10:30 pm »

Wat een heerlijk blij verslag! Goed te horen dat jullie geen spijt hebben ;-)
Gelogd

Pierre

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL 2006 (binnenkort CCCX)
Re: Onze CCCX ervaring tov Aart Kok Livingstone
« Reactie #14 Gepost op: september 02, 2023, 10:51:36 pm »


We hebben van tevoren de beroemde Lidl luifel gekocht (de variant met verlichting). Deze is perfect om extra schaduw te creëren, maar bij wind en regen onhandelbaar. De CC boogluifel staat dus nog wel op de wensenlijst. Alleen vinden we de prijs hiervan simpelweg te hoog. Mogelijk een 2e hands variant op de kop weten te tikken t.z.t.


Ik ben deze zomer ook met mn nieuwe (2023) CCCX op stap geweest. Die boogluifel aan de voortent is echt geweldig. Geeft een heerlijke leef/zit ruimte.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal