Vouwwagenclub.info
(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Holtkamper => Topic gestart door: be081964 op september 29, 2013, 04:24:57 pm
-
Ik lees hier en daar op dit forum dat he de koelkast tijdens het rijden niet kan laten opstaan bijde Kyte???
Klopt dit? Indien zo, wat een design fout seg.
Soms lees ik dat het bij de Kyte S, dan weer wel kan.
-
Het is geen ijskast maar koelkast.
Je kan er idd bij de kyte s bij.
Bij de xl alleen als de wagen open is.
Onderweg hij hij niet aan omdat de warmte van de koelkast niet weg kan.
Dit is bij beide zo.
Onderweg blijft de koelkast lang genoeg koud.
Ik heb er geen moeite mee, alleen jammer dast je hem thuius niet kan vullen maar dat doen we bij de eerste overnachting.
-
Tja voordeel van dit nadeel is dat het het enige nadeel is .
Gr. Patrick
-
Je kunt dit probleem ondervangen door 1 of 2 1,5-literflessen water van te voren in te vriezen en vlak voor vertrek in de koelbox te leggen.
Verwacht hoe dan ook geen al te grote prestaties van een koelbox op 12 volt.
-
Je kunt dit probleem ondervangen door 1 of 2 1,5-literflessen water van te voren in te vriezen en vlak voor vertrek in de koelbox te leggen.
Verwacht hoe dan ook geen al te grote prestaties van een koelbox op 12 volt.
Die truck met de water flessen deden wij ook in ons tent tijdperk en werkt perfect.
In het vouwwagen tijdperk hebben we wel de luxe van koelen op 12 volt tijdens de reis. We zorgen er dan voor dat de koelkast voor vertrek gekoeld wordt op 230 volt. Wanneer je dan op de camping aan komt is alles nog heerlijk koel. Het voordeel is dan dat we de koelruimte niet hoeven op te offeren aan 2 - 1,5 liter flessen met water. De koelkast is toch al niet zo groot.
-
Die truck met de water flessen deden wij ook in ons tent tijdperk en werkt perfect.
In het vouwwagen tijdperk hebben we wel de luxe van koelen op 12 volt tijdens de reis. We zorgen er dan voor dat de koelkast voor vertrek gekoeld wordt op 230 volt. Wanneer je dan op de camping aan komt is alles nog heerlijk koel. Het voordeel is dan dat we de koelruimte niet hoeven op te offeren aan 2 - 1,5 liter flessen met water. De koelkast is toch al niet zo groot.
Die ruimte is inderdaad niet al te groot, wij nemen vanaf huis dan ook alleen de dingen die mee die we onderweg, de eerste avond en eventueel nog voor het ontbijt nodig hebben. De rest kopen we ter plekke wel. Het voordeel van de flessen water is dat je 's avonds heerlijk koel water hebt zodat je de eerste dorst kunt lessen voordat je het eerste biertje na een lange reis te snel achterover klokt... ;)
-
Ik vind het koelen op 12 volt altijd heel matig.
Daarom hebben wij ervoor gekozen om inze Kytekeuken een compressorkoelkast te nemen.
Deze heeft meer inhoud en koelt altijd goed.
Ik laat hem de uren voor vertrek goed koelen en neem dan ook nog een met watergevulde bevroren 1,5 literfles mee.
Afgelopen vakantie was dat op de heenreis in elk geval ruim voldoende om alles twee dagen (we overnachtten in een hotel) goed koud te houden.
Overigens nemen wij niet heel veel mee in de koelkast, het voornaamste is bier voor na het opzetten (en als het heel warm is tijdens het opzetten).
-
Wij hebben dan wel geen Kyte, en WEL een 12V aansluiting maar die hebben we nog nooit gebruikt. Wij doen het idd met de truk met de waterflessen. Ook enkele kleine flesjes water en sinaasappelflesjes. Vroeger vochten de kinderen dan om die lekkere gekoelde flesjes met ijsblokjes in, nu genieten wij er van. Nog nooit 12v aansluiting gemist en wij rijden dus ook in 2 dagen naar het zuiden. Drank en eten blijft er 2 dagen koud in.
-
Inplaats van, of als aanvulling op de waterflessen, maak ik in de week voor vertrek een nasi- of macaronimaaltijd. Die vries ik dan in. Op de dag van vertrek gaat de maaltijd bevroren de koelbox aan. Op de plaats van bestemming is hij net voldoende ontdooid. Verwarmen en genieten van een makkelijke maaltijd en een koude koelbox.
-
Je kunt dit probleem ondervangen door 1 of 2 1,5-literflessen water van te voren in te vriezen en vlak voor vertrek in de koelbox te leggen.
Da's een goede tip die blijkbaar al veel wordt toegepast, maar als we teruggaan naar de start van het topic....lastig toepasbaar voor de Kyte (in ieder geval de XL). Daar kan je nl niet bij de koelkast als de wagen nog ingeklapt is. Om deze en nog wat andere redenen nemen wij ook nog een compressie koelkast mee die we thuis al koelen en onderweg vanuit de auto als bermkeuken gebruiken
-
lastig toepasbaar voor de Kyte (in ieder geval de XL). Daar kan je nl niet bij de koelkast als de wagen nog ingeklapt is.
Oh, ik had wel begrepen dat bij deze wagen de box niet kon koelen ivm te weinig ventilatie onderweg. Maar je kunt er dus helemaal niet bij voordat de wagen opengeklapt is? Da's niet zo handig dus.
-
Inplaats van, of als aanvulling op de waterflessen, maak ik in de week voor vertrek een nasi- of macaronimaaltijd. Die vries ik dan in. Op de dag van vertrek gaat de maaltijd bevroren de koelbox aan. Op de plaats van bestemming is hij net voldoende ontdooid. Verwarmen en genieten van een makkelijke maaltijd en een koude koelbox.
Ja zo doen wij dat ook, gaat prima voor de heenreis en ter plaatse heb je dan gelijk een makkelijke maaltijd.
Op de terugreis maken we de koelkast op de laatste camping leeg en gelijk schoon, dan hebben we er thuis geen omkijken meer naar.
gr. Rob
-
Oh, ik had wel begrepen dat bij deze wagen de box niet kon koelen ivm te weinig ventilatie onderweg. Maar je kunt er dus helemaal niet bij voordat de wagen opengeklapt is? Da's niet zo handig dus.
Dat is dan ook tevens het enige nadeel. :#
Maar ik moet zeggen dat ik achter in de auto een klein koelkastje meeneem die we dan op de camping als extra koelkast gebruiken. Tijdens het verkassen van de een naar de andere camping blijft alles prima koud. En inderdaad op de laatste camping de koelkast weer schoonmaken.
-
Dat is dan ook tevens het enige nadeel. :#
Daarover verschillen de meningen, in mijn geval al bestaand en gesterkt door enige topics op dit forum. :J ;)
(Maar dat is een heel andere discussie die niet in dit topic thuishoort :X ;) )
-
Wij hebben een Kyte S en kunnen de koelkast wel benaderen als de kar niet opengeklapt is. We slaan het dekzeil een eindje terug en klappen de keuken open (gaat niet helemaal open, zet er een blokje tussen zodat ie niet dichtklapt).
Als we de koelkast een nacht aan de stroom laten dan laten we het dekzeil open en de keuken op een kierstand.
Voor onderweg zorg ik inderdaad ook voor ingevroren maaltijden. Lekker koud en 's avonds lekker makkelijk.
-
Ik heb een 2ehands Kyte. Nog niet mee weggeweest.... er zit een koelkast in MET 12v stekker / 220 v stekker en Gasaansluiting...
Is dit dan een luxere koelkast (Beter?) dan standaard?
gr. Guus
-
Ik denk dat dit een absorptie model is. Ik heb zelf jarenlang met een Electrolux 33 liter koelkast gekampeerd, nagenoeg onverwoestbaar. Ik heb en gebruik deze nog steeds. Deze heeft ook aansluitingen voor 230 V, 12 V en gas. Verwacht echter geen ijsklontjes te kunnen maken bij 30 graden. In mijn Kyte heb ik een compressor model. Deze koelt wat sterker en kan ook vriezen, maar heeft (volgens mij ten minste, maar heb dit niet verder nagekeken) altijd 230 V nodig. Deze is ook iets groter (40 liter) dan het absorptiemodel. Je kunt het verschil zien door de koelkast te openen. Als er een iets voor de achterwand liggende plaat (de koelplaat) is gemonteerd is het hoogstwaarschijnlijk een absorptiekoelkast. Voordeel hiervan is weer dat deze 's nachts nauwelijks hoorbaar is (alleen wat geruis) en het compressormodel bij het aanslaan een (heel) lichte brom geeft. En bij gebrek aan 230 V kun je ook de auto accu of de gasfles gebruiken.