Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Koelkast in Holtkamper Kyte  (gelezen 7165 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

be081964

  • Gast
Koelkast in Holtkamper Kyte
« Gepost op: september 29, 2013, 04:24:57 pm »

Ik lees hier en daar op dit forum dat he de koelkast tijdens het rijden niet kan laten opstaan bijde Kyte???
Klopt dit? Indien zo, wat een design fout seg.
Soms lees ik dat het bij de Kyte S, dan weer wel kan.
« Laatst bewerkt op: september 30, 2013, 08:13:48 am door be081964 »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Ijskast in Holtkamper Kyte
« Reactie #1 Gepost op: september 29, 2013, 04:51:48 pm »

Het is geen ijskast maar koelkast.
Je kan er idd bij de kyte s bij.
Bij de xl alleen als de wagen open is.
Onderweg hij hij niet aan omdat de warmte van de koelkast niet weg kan.
Dit is bij beide zo.
Onderweg blijft de koelkast lang genoeg koud.
Ik heb er  geen moeite mee, alleen jammer dast je hem thuius niet kan vullen maar dat doen we bij de eerste overnachting.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Nekaf

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce 2018
Re: Ijskast in Holtkamper Kyte
« Reactie #2 Gepost op: september 29, 2013, 07:32:50 pm »

Tja voordeel van dit nadeel is dat het het enige nadeel is .

Gr. Patrick
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ijskast in Holtkamper Kyte
« Reactie #3 Gepost op: september 29, 2013, 08:05:39 pm »

Je kunt dit probleem ondervangen door 1 of 2 1,5-literflessen water van te voren in te vriezen en vlak voor vertrek in de koelbox te leggen.

Verwacht hoe dan ook geen al te grote prestaties van een koelbox op 12 volt.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Ijskast in Holtkamper Kyte
« Reactie #4 Gepost op: september 29, 2013, 08:55:08 pm »

Je kunt dit probleem ondervangen door 1 of 2 1,5-literflessen water van te voren in te vriezen en vlak voor vertrek in de koelbox te leggen.

Verwacht hoe dan ook geen al te grote prestaties van een koelbox op 12 volt.

Die truck met de water flessen deden wij ook in ons tent tijdperk en werkt perfect.

In het vouwwagen tijdperk hebben we wel de luxe van koelen op 12 volt tijdens de reis. We zorgen er dan voor dat de koelkast voor vertrek gekoeld wordt op 230 volt. Wanneer je dan op de camping aan komt is alles nog heerlijk koel. Het voordeel is dan dat we de koelruimte niet hoeven op te offeren aan 2 - 1,5 liter flessen met water. De koelkast is toch al niet zo groot.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ijskast in Holtkamper Kyte
« Reactie #5 Gepost op: september 29, 2013, 09:02:06 pm »

Die truck met de water flessen deden wij ook in ons tent tijdperk en werkt perfect.

In het vouwwagen tijdperk hebben we wel de luxe van koelen op 12 volt tijdens de reis. We zorgen er dan voor dat de koelkast voor vertrek gekoeld wordt op 230 volt. Wanneer je dan op de camping aan komt is alles nog heerlijk koel. Het voordeel is dan dat we de koelruimte niet hoeven op te offeren aan 2 - 1,5 liter flessen met water. De koelkast is toch al niet zo groot.

Die ruimte is inderdaad niet al te groot, wij nemen vanaf huis dan ook alleen de dingen die mee die we onderweg, de eerste avond en eventueel nog voor het ontbijt nodig hebben. De rest kopen we ter plekke wel. Het voordeel van de flessen water is dat je 's avonds heerlijk koel water hebt zodat je de eerste dorst kunt lessen voordat je het eerste biertje na een lange reis te snel achterover klokt...  ;)
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 426
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Koelkast in Holtkamper Kyte
« Reactie #6 Gepost op: oktober 01, 2013, 10:16:27 am »

Ik vind het koelen op 12 volt altijd heel matig.
Daarom hebben wij ervoor gekozen om inze Kytekeuken een compressorkoelkast te nemen.
Deze heeft meer inhoud en koelt altijd goed.
Ik laat hem de uren voor vertrek goed koelen en neem dan ook nog een met watergevulde bevroren 1,5 literfles mee.
Afgelopen vakantie was dat op de heenreis in elk geval ruim voldoende om alles twee dagen (we overnachtten in een hotel) goed koud te houden.
Overigens nemen wij niet heel veel mee in de koelkast, het voornaamste is bier voor na het opzetten (en als het heel warm is tijdens het opzetten).
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Koelkast in Holtkamper Kyte
« Reactie #7 Gepost op: oktober 01, 2013, 01:01:39 pm »

Wij hebben dan wel geen Kyte, en WEL een 12V aansluiting maar die hebben we nog nooit gebruikt. Wij doen het idd met de truk met de waterflessen. Ook enkele kleine flesjes water en sinaasappelflesjes. Vroeger vochten de kinderen dan om die lekkere gekoelde flesjes met ijsblokjes in, nu genieten wij er van. Nog nooit 12v aansluiting gemist en wij rijden dus ook in 2 dagen naar het zuiden. Drank en eten blijft er 2 dagen koud in.
Gelogd

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: Koelkast in Holtkamper Kyte
« Reactie #8 Gepost op: oktober 01, 2013, 10:28:32 pm »

Inplaats van, of als aanvulling op de waterflessen, maak ik in de week voor vertrek een nasi- of macaronimaaltijd. Die vries ik dan in. Op de dag van vertrek gaat de maaltijd bevroren de koelbox aan. Op de plaats van bestemming is hij net voldoende ontdooid. Verwarmen en genieten van een makkelijke maaltijd en een koude koelbox.
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re: Ijskast in Holtkamper Kyte
« Reactie #9 Gepost op: oktober 02, 2013, 08:44:37 am »

Je kunt dit probleem ondervangen door 1 of 2 1,5-literflessen water van te voren in te vriezen en vlak voor vertrek in de koelbox te leggen.

Da's een goede tip die blijkbaar al veel wordt toegepast, maar als we teruggaan naar de start van het topic....lastig toepasbaar voor de Kyte (in ieder geval de XL). Daar kan je nl niet bij de koelkast als de wagen nog ingeklapt is. Om deze en nog wat andere redenen nemen wij ook nog een compressie koelkast mee die we thuis al koelen en onderweg vanuit de auto als bermkeuken gebruiken
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

nikkel1964

  • Gast
Re: Ijskast in Holtkamper Kyte
« Reactie #10 Gepost op: oktober 02, 2013, 09:34:02 am »

lastig toepasbaar voor de Kyte (in ieder geval de XL). Daar kan je nl niet bij de koelkast als de wagen nog ingeklapt is.

Oh, ik had wel begrepen dat bij deze wagen de box niet kon koelen ivm te weinig ventilatie onderweg. Maar je kunt er dus helemaal niet bij voordat de wagen opengeklapt is? Da's niet zo handig dus.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re: Koelkast in Holtkamper Kyte
« Reactie #11 Gepost op: oktober 02, 2013, 10:12:30 am »

Inplaats van, of als aanvulling op de waterflessen, maak ik in de week voor vertrek een nasi- of macaronimaaltijd. Die vries ik dan in. Op de dag van vertrek gaat de maaltijd bevroren de koelbox aan. Op de plaats van bestemming is hij net voldoende ontdooid. Verwarmen en genieten van een makkelijke maaltijd en een koude koelbox.
Ja zo doen wij dat ook, gaat prima voor de heenreis en ter plaatse heb je dan gelijk een makkelijke maaltijd.
Op de terugreis maken we de koelkast op de laatste camping leeg en gelijk schoon, dan hebben we er thuis geen omkijken meer naar.

gr. Rob
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Ijskast in Holtkamper Kyte
« Reactie #12 Gepost op: oktober 03, 2013, 11:14:37 am »

Oh, ik had wel begrepen dat bij deze wagen de box niet kon koelen ivm te weinig ventilatie onderweg. Maar je kunt er dus helemaal niet bij voordat de wagen opengeklapt is? Da's niet zo handig dus.
Dat is dan ook tevens het enige nadeel.  :#

Maar ik moet zeggen dat ik achter in de auto een klein koelkastje meeneem die we dan op de camping als extra koelkast gebruiken. Tijdens het verkassen van de een naar de andere camping blijft alles prima koud. En inderdaad op de laatste camping de koelkast weer schoonmaken.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ijskast in Holtkamper Kyte
« Reactie #13 Gepost op: oktober 03, 2013, 11:37:37 am »

Dat is dan ook tevens het enige nadeel.  :#


Daarover verschillen de meningen, in mijn geval al bestaand en gesterkt door enige topics op dit forum.  :J  ;)

(Maar dat is een heel andere discussie die niet in dit topic thuishoort  :X  ;) )
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2013, 11:48:51 am door NielsP »
Gelogd

Janneke Kolhoop

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Koelkast in Holtkamper Kyte
« Reactie #14 Gepost op: oktober 04, 2013, 12:20:32 pm »

Wij hebben een Kyte S en kunnen de koelkast wel benaderen als de kar niet opengeklapt is. We slaan het dekzeil een eindje terug en klappen de keuken open (gaat niet helemaal open, zet er een blokje tussen zodat ie niet dichtklapt).
Als we de koelkast een nacht aan de stroom laten dan laten we het dekzeil open en de keuken op een kierstand.
Voor onderweg zorg ik inderdaad ook voor ingevroren maaltijden. Lekker koud en 's avonds lekker makkelijk.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal