Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Uit welk bouwjaar is deze holtkamper/vraag om raad  (gelezen 3558 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kitty1980

  • Gast
Uit welk bouwjaar is deze holtkamper/vraag om raad
« Gepost op: april 12, 2017, 03:08:27 pm »

Hallo Holtkampers,

Ik heb onlangs een oude holtkamper gekocht. Helaas bleek, je raadt het al, de deksel lek. Balen. Maar goed, dat kunnen we wel oplossen dacht ik.
Mijn idee was om er een tweede bij te kopen, hier de deksel van over te zetten en de slechte deksel over te zetten. En de tweede wagen weer voor een prikkie te verkopen.

Zo gezegd zo gedaan, een tweede holtkamper gekocht. Helaas bleek het deksel van de tweede vouwwagen niet de juiste maat te zijn, maar 5 cm te breed! Deze wagen was mij verkocht alsof hij van 1990 zou zijn, maar daar twijfel ik aan gezien de retro oranje kleuren die in het doek verwerkt zitten.

Inmiddels besloten dat we zelf een deksel willen gaan maken voor de eerste wagen, omdat ik deze iets mooier vindt qua kleuren en extra opties (bijvoorbeeld een vast kluisje, vervangen tentdoek boven wagengedeelte).

Maar goed, nu wil ik dus graag de holtkamper verkopen die er als laatste bij kwam. Het is een witte wagen met aluminium disselkeuken met koelkast erin. Verder heeft hij een vast luifel. Daaronder kan een tent met grondzeil ingeritst worden. Het tentdoek is wit met oranje. Inmiddels heb ik hem al te koop gezet op Marktplaats. Maar ik wil duidelijkere informatie kunnen geven aan potentiele kopers. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Hoe kan ik zien van welk bouwjaar mijn holtkamper is? Dank en groet, Kitty
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Uit welk bouwjaar is deze holtkamper/vraag om raad
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2017, 03:11:36 pm »

Zo te horen een Flyer uit de jaren 80.
Gelogd

Eddy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL Membrane Airco MTT [Model 2007]
Re: Uit welk bouwjaar is deze holtkamper/vraag om raad
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2017, 03:25:07 pm »

Heb je een linkje naar foto's?  dat geeft meer kans om het model en jaar te schatten :)

Verstuurd vanaf mijn E6633 met Tapatalk

Gelogd

kitty1980

  • Gast
Re: Uit welk bouwjaar is deze holtkamper/vraag om raad
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2017, 09:35:07 pm »

Gelogd

WvanO

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Poly Membrame Airco
Re: Uit welk bouwjaar is deze holtkamper/vraag om raad
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2017, 10:29:45 pm »

Wellicht is er ergens een chassisnummer te vinden waarmee je wellicht bij Holtkamper terecht kan?!!!

Misschien dat zij aan de hand daarvan kunnen zeggen uit werk jaar hij komt!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Uit welk bouwjaar is deze holtkamper/vraag om raad
« Reactie #5 Gepost op: april 12, 2017, 10:35:52 pm »

Deze oranje versie is uit de jaren 80.
Aan de hand van het nummer zouden ze het idd misschien bij Holtkamper wel weten.

Ik zal nog even zoeken :J
Gelogd

Bastiaan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2010 White edition
Re: Uit welk bouwjaar is deze holtkamper/vraag om raad
« Reactie #6 Gepost op: april 13, 2017, 10:20:38 pm »

Volgens mij is dit dezelfde die mijn ouders destijds hadden. Dat is volgens mij het tweede type/de tweede serie van de flyers. Weet echter niet precies van wanneer tot wanneer deze geleverd zijn, maar misschien weet iemand anders dat dan weer.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Uit welk bouwjaar is deze holtkamper/vraag om raad
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2017, 11:38:16 pm »

1983 is de Flyer op de markt gekomen  dan zou ik denken 1987 ongeveer?
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Uit welk bouwjaar is deze holtkamper/vraag om raad
« Reactie #8 Gepost op: april 15, 2017, 09:49:17 pm »

is inderdaad de eerste serie Flyer.
Op de velgen staat een jaartal ingeslagen, dit komt redelijk overeen met het bouwjaar (mits de vegen niet zijn vervangen).
Jaartal van de wagen kan een jaartje afwijken, maar dat is gezien de leeftijd te verwaarlozen.

Succes!

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Uit welk bouwjaar is deze holtkamper/vraag om raad
« Reactie #9 Gepost op: april 16, 2017, 12:26:04 am »

is inderdaad de eerste serie Flyer.
Op de velgen staat een jaartal ingeslagen, dit komt redelijk overeen met het bouwjaar (mits de vegen niet zijn vervangen).
Jaartal van de wagen kan een jaartje afwijken, maar dat is gezien de leeftijd te verwaarlozen.

Succes!
WW WW kijk dat is handige info
Gelogd

kitty1980

  • Gast
Re: Uit welk bouwjaar is deze holtkamper/vraag om raad
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2017, 10:00:07 pm »

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik had ze wel gelezen maar kon niet reageren want kon niet meer op mijn account komen. (oeps, wachtwoord vergeten).

Inmiddels heeft de tweede flyer zonder deksel een nieuwe eigenaar gekregen en hebben wij de deksel verbouwd voor ons eigen nieuw tweedehands exemplaar. En we hebben er inmiddels een weekendje kamperen opzitten! Ik was erg trots, ik heb het geheel samen met mijn zoon opgezet, zomder handleiding :P Het kampeert heerlijk.

Nogmaals en dank en groetjes

Kitty
Gelogd

Eilandje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
Re: Uit welk bouwjaar is deze holtkamper/vraag om raad
« Reactie #11 Gepost op: mei 11, 2017, 11:57:01 am »

Kitty als je holtkamper belt kunnen ze zo aan de chassis nummer het bouwjaar doorgeven.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal