Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: schimmelplekken in één slaapcabine van Jamet All Season 2016  (gelezen 5136 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: schimmelplekken in één slaapcabine van Jamet All Season 2016
« Reactie #15 Gepost op: september 14, 2017, 11:00:20 pm »

Hoi Sander,
Zo'n aquamat ken ik nog niet maar is zeker een optie, want hoe het ook is, dat er ondanks heet weer en droogtijd voor het inklappen vocht achtergebleven moet zijn is bijna de enige mogelijkheid. Wat ik bij andere reacties ook al reageerde, je durft zo bijna niet de zaak in te klappen en geruime tijd niet te gebruiken. Nu was het in heet Spanje maar stel dat we inklapten bij frisser vochtiger weer in NL ?! Ik moet er bijna niet aan denken!
Maar jouw idee neem ik zéker mee, en zal 3x de schuimrubbermatras en slaapcabine checken voor het inklappen. Het probleem is dat we thuis niet in staat zijn om de zaak ff uit te klappen en bij de stalling ook niet. Maar hartelijk dank voor je reactie !!

Die akwamat werkt goed inderdaad. Eerste jaar met de camplet in Slovenië hadden we de mat iedere nacht vochtig. Moest iedere dag even gelift worden met een tas ertussen.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: schimmelplekken in één slaapcabine van Jamet All Season 2016
« Reactie #16 Gepost op: september 15, 2017, 09:40:00 am »

Zeker goede service! Wat fijn voor jullie  :J
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: schimmelplekken in één slaapcabine van Jamet All Season 2016
« Reactie #17 Gepost op: september 15, 2017, 10:24:29 am »

fijn eg en goede service!
Gelogd

Johanpg

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer GT Royale
Re: schimmelplekken in één slaapcabine van Jamet All Season 2016
« Reactie #18 Gepost op: september 15, 2017, 10:53:00 am »

Zo wat een service! Fijn dat het opgelost is.
Gelogd
Alpenkreuzer GT Royale achter Ford Focus 1.5 TDCi PowerShift

Slinger

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 33
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jameta
Re: schimmelplekken in één slaapcabine van Jamet All Season 2016
« Reactie #19 Gepost op: september 15, 2017, 01:54:36 pm »

Topservice van de importeur, zonder meer.  Nooit geweten trouwens dat tentdoeken fabriek-af een anti-schimmel behandeling krijgen, en dat die zo kritisch is.
Gelogd

Klaar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: per 31okt'19: Combi-Camp Country
  • Als pensionada's lekker klapperen!
    • Op Facebook doe ik verslag over de CCC:
Re: schimmelplekken in één slaapcabine van Jamet All Season 2016
« Reactie #20 Gepost op: september 15, 2017, 09:19:20 pm »

Bedankt voor jullie reacties, er bestaat dus nog steeds een "coulance-beleid"!  8)
En dat men als fabriek zelf oppert dat de "anti-schimmel-behandeling" mógelijk niet goed werd uitgevoerd !!
Idd, dat dus kennelijk deze stoffen zo'n behandeling krijgen... zo leren we nog 's wat ;-)

Dus een komende vakantie kijken we niet meer tegen die vlekken-achterwand aan!
Helemaal TOP. :>  :>

Groet,
Klaar
« Laatst bewerkt op: september 15, 2017, 09:20:57 pm door Klaar »
Gelogd
4 jaar 'n Jametic gehad, per NOV'19 'n Combi-Camp-Country (JULI'20 in gebruik genomen). Na brand in stalling-Bleiswijk in JUNI'23 een nieuwe CCC.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.274
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: schimmelplekken in één slaapcabine van Jamet All Season 2016
« Reactie #21 Gepost op: september 16, 2017, 08:25:19 am »

Wow jamet is  hiermee goed bezig.
Scoren ze punten mee.
Netjes.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: schimmelplekken in één slaapcabine van Jamet All Season 2016
« Reactie #22 Gepost op: september 16, 2017, 10:50:38 am »

Dat is inderdaad een prima service. Tegelijkertijd: bij mijn weten is er voor schimmel altijd vocht nodig. Een schimmelwerende coating is genezend, niet voorkomend. Maw, ik zou toch wel willen weten waar het vocht vandaan afkomstig is.
Gelogd

Klaar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: per 31okt'19: Combi-Camp Country
  • Als pensionada's lekker klapperen!
    • Op Facebook doe ik verslag over de CCC:
Re: schimmelplekken in één slaapcabine van Jamet All Season 2016
« Reactie #23 Gepost op: september 16, 2017, 05:24:05 pm »

Dat is inderdaad een prima service. Tegelijkertijd: bij mijn weten is er voor schimmel altijd vocht nodig. Een schimmelwerende coating is genezend, niet voorkomend. Maw, ik zou toch wel willen weten waar het vocht vandaan afkomstig is.

Hoi Sander,

Dat dacht ik natuurlijk ook! Ik piekerde me suf !! En daarom maakte ik er ook een forum-punt van !!
(Trouwens, een anti-schimmel-behandeling is volgens mij preventief dus ter voorkóming van schimmelwerking. Ter genezing zou zijn dat je reeds schimmel hebt en dat wil bestrijden, maar dat terzijde)

Nogmaals, op NIKS zat na een 10 maanden niet-gebruiken (stond in stalling) schimmel, behálve dus (primair) -tig schimmelplekken (zie foto) in die ene slaapcabine die in opgeklapte toestand tussen alles in zit !! En (secundair) een paar hele kleine schimmelplekjes op de matrashoes waar die slaapcabine direct contact mee had omdat die slaapcabine daar in opgeklapte toestand op ligt.
Dus niét andersom, dus niét (primair) een hevig beschimmelde matras(hoes) en (secundair) een licht beschimmelde slaapcabine. De bron van de schimmel moet dus in de slaapcabine gezeten hebben.... Ik lijk wel een forensisch rechercheur  :>

Bij vocht denken we aan vocht-door-condens, transpiratie / lichaamsvocht of regenlekkage maar dat hoeft niet persé !
Kreeg op 't forum nog geen nieuwe ideëen aangedragen, althans niks wat ik zelf ook al overdacht had.
Ik bedacht gisteren (met wat nieuwe inspiratie én me alsnog een opmerking herinnerend van een verkoper bij onze dealer DeWit) het volgende:
Er kan misschien een vies insect of meerdere insecten achtergebleven zijn (of naar binnen gekomen zijn) en dat dat/die insect(en) op die plek doodging(en) en dat daar vocht uitkwam en dat daar is gaan schimmelen....

Je mag best weten dat als ik komende keer de Jamet opzet ik met angst en beven alles op schimmel ga onderzoeken !!
En bij de volgende keer opruimen zal de nieuwe slaapcabine er in hangen en zal ik zéker alles weer uren ventileren en "ernstig onderzoeken" op vocht-achterblijfselen of beestjes ! Dit schimmel-verhaal maakt m'n kampeerplezier zeker niet groter, maar we zullen volhouden ;-)

groet,
Klaar


« Laatst bewerkt op: september 16, 2017, 06:01:19 pm door Klaar »
Gelogd
4 jaar 'n Jametic gehad, per NOV'19 'n Combi-Camp-Country (JULI'20 in gebruik genomen). Na brand in stalling-Bleiswijk in JUNI'23 een nieuwe CCC.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: schimmelplekken in één slaapcabine van Jamet All Season 2016
« Reactie #24 Gepost op: september 16, 2017, 06:36:46 pm »

Hoi Sander,

Dat dacht ik natuurlijk ook! Ik piekerde me suf !! En daarom maakte ik er ook een forum-punt van !!
(Trouwens, een anti-schimmel-behandeling is volgens mij preventief dus ter voorkóming van schimmelwerking. Ter genezing zou zijn dat je reeds schimmel hebt en dat wil bestrijden, maar dat terzijde)

Ja, stom, helemaal gelijk  :J Maar je snapt wat ik bedoelde ;)

Nogmaals, op NIKS zat na een 10 maanden niet-gebruiken (stond in stalling) schimmel, behálve dus (primair) -tig schimmelplekken (zie foto) in die ene slaapcabine die in opgeklapte toestand tussen alles in zit !! En (secundair) een paar hele kleine schimmelplekjes op de matrashoes waar die slaapcabine direct contact mee had omdat die slaapcabine daar in opgeklapte toestand op ligt.
Dus niét andersom, dus niét (primair) een hevig beschimmelde matras(hoes) en (secundair) een licht beschimmelde slaapcabine. De bron van de schimmel moet dus in de slaapcabine gezeten hebben.... Ik lijk wel een forensisch rechercheur  :>

Tenzij de matras ook een behandeling heeft ondergaan die wel goed werkzaam is, lijkt me.


Je mag best weten dat als ik komende keer de Jamet opzet ik met angst en beven alles op schimmel ga onderzoeken !!
En bij de volgende keer opruimen zal de nieuwe slaapcabine er in hangen en zal ik zéker alles weer uren ventileren en "ernstig onderzoeken" op vocht-achterblijfselen of beestjes ! Dit schimmel-verhaal maakt m'n kampeerplezier zeker niet groter, maar we zullen volhouden ;-)

groet,
Klaar

Nou, ik heb jarenlang katoenen tenten in- en uitgepakt als reisleider, m'n hele leven rondgetrokken met tenten en de afgelopen jaren met een vouwwagen. Schimmel heb ik op één keer na nooit mee te maken gehad. Ik droog en ventileer bij thuiskomst wel altijd goed, maar verder niets bijzonders. Die ene keer was een bijzonder geval. In het seizen ervoor had een reiziger een tent blijkbaar nat in de zak geschoven die er bij de controle doorheen geglipt was. Die kwam op de eerste dag in het nieuwe seizoen letterlijk als een blauwgroen blok uit de zak gevallen  :# Maar ik zou m'n kampeerplezier er zeker niet door laten beheersen of vergallen.
Gelogd

Klaar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: per 31okt'19: Combi-Camp Country
  • Als pensionada's lekker klapperen!
    • Op Facebook doe ik verslag over de CCC:
Re: schimmelplekken in één slaapcabine van Jamet All Season 2016
« Reactie #25 Gepost op: september 16, 2017, 09:37:26 pm »

Hoi Sander,

- ik begreep je.
- ik denk niet dat de matras (= een simpel stuk ordinair schuimrubber) zo'n behandeling zal krijgen.
- Ik benijd je niet om dat "blauwgroene blok".
Nee hoor, achter die kampeerplezier-opmerking van mij stond een knipoogje... maar het blijft spannend na deze ervaring.

Later zal ik hier (als ik het niet vergeet) mijn volgende (hopelijk niet-)schimmel-ervaring nog vermelden.

Wederom groet.
Klaar
« Laatst bewerkt op: september 16, 2017, 11:22:50 pm door Klaar »
Gelogd
4 jaar 'n Jametic gehad, per NOV'19 'n Combi-Camp-Country (JULI'20 in gebruik genomen). Na brand in stalling-Bleiswijk in JUNI'23 een nieuwe CCC.
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal