Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)  (gelezen 14946 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #15 Gepost op: februari 06, 2021, 07:44:39 pm »

Eén van de weinige klappers die vanuit elke hoek op een tent lijkt is een Smitveld Ruebist. De onze is net verkocht maar ga ook eens kijken in Heilo.

Een Ruebist staat als een dweil met 6 haringen, met een handvol meer wordt het aanzienlijk fraaier. Zonder bagage staat hij bijna net zo snel als een CombiCamp. Er zijn echter weinig mensen die een vouwwagen kopen om minimalistisch op vakantie gaan (uitzondering Patist). Qua mee-te-zeulen-zooi is een Ruebist nagenoeg onverslaanbaar.

Bij Smitveld krijg je niet te horen of je wel/niet in hun marketingmodel past. Heemskerk en Heilo liggen niet erg ver uit elkaar.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #16 Gepost op: februari 06, 2021, 08:11:21 pm »

Heb die ook bekeken, maar teveel gedoe qua opzetten en dan moet ik alsnog met binnententen gaan werken. Lijkt mij niet helemaal bij mijn "kampeer probleem" passen :) Maar ziet er geweldig uit! (en ik zou de keuken missen...)

Maar bedankt voor de tip en ga je zeker veel plezier aan beleven! :K

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #17 Gepost op: februari 07, 2021, 10:55:37 am »

Wij hebben al 12 jaar een Kariba Gamedrive.
Dus wij van WC-eend adviseren..
Grootste voordeel van de Kariba ten opzichte van nagenoeg ALLE andere vouwwagens... STRAK
Juist door de extra scheerlijnen is de Kariba superstrak op te zetten.
Dus ben jij zo'n echte de Waardkampeerder  die na de ochtendkoffie even alle scheerlijnen na loopt, gruwelt van onnodige plooien... kies dan Kariba.
Doordat hij zo strak is op te zetten kan er geen panoramadak in.
Ga je graag naar Zuid Frankrijk zou ik voor een panoramadak gaan.
Loungebank vonden onze kinderen heerlijk ... Nu gaan wij altijd ruim boven de rivieren kamperen dus bij regendag is dat top.
Varioluifel en windschermen ALTIJD doen...
Kuipgrondzeil... altijd doen.



Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk
Deze zagen we op vakantie staan. Bij mij past het niet (we doen elk jaar 5-6 campings, en opzetten, afbreken en constant de scheerlijnen strakker zetten is niet mijn hobby, hoe sneller in sta hoe beter. Maar dat is elk z'n ding uiteraard met alle respect voor mensen die daar wel belang aan hechten. Blijft mooi, als zo'n wagen mooi staat. Absoluut!)

Wat ik me deze zomer afvroeg toen ik deze zag staan (stonden met 2 dezelfde naast elkaar) was, of het niet aardedonker is vanbinnen? Je hebt geen enkel raam opzij in de leefruimte? Als je dan ook geen panoramadak hebt (panoramadak zekeraf te raden in het zuiden. wij hebben ons panoramadak (trigano odyssee) altijd dicht. Veel te warm , enkel bij een uitzonderlijke regendag doen we dat open voor wat meer licht).

Benieuwd hoe je dat ervaart vanbinnen, zo zonder ramen. Wij vroegen ons dat elke keer als we erlangs liepen af :)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

broodink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.0
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #18 Gepost op: februari 07, 2021, 11:09:33 am »

Deze zagen we op vakantie staan. Bij mij past het niet (we doen elk jaar 5-6 campings, en opzetten, afbreken en constant de scheerlijnen strakker zetten is niet mijn hobby, hoe sneller in sta hoe beter. Maar dat is elk z'n ding uiteraard met alle respect voor mensen die daar wel belang aan hechten. Blijft mooi, als zo'n wagen mooi staat. Absoluut!)

Wat ik me deze zomer afvroeg toen ik deze zag staan (stonden met 2 dezelfde naast elkaar) was, of het niet aardedonker is vanbinnen? Je hebt geen enkel raam opzij in de leefruimte? Als je dan ook geen panoramadak hebt (panoramadak zekeraf te raden in het zuiden. wij hebben ons panoramadak (trigano odyssee) altijd dicht. Veel te warm , enkel bij een uitzonderlijke regendag doen we dat open voor wat meer licht).

Benieuwd hoe je dat ervaart vanbinnen, zo zonder ramen. Wij vroegen ons dat elke keer als we erlangs liepen af :)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Leuk dit te lezen, zijn zelf vóór de nieuwe Odyssee gegaan. En vond het enerzijds jammer dat er geen panorama dak in zat, maar als het toch niet gebruikt wordt heeft het ook geen meerwaarde.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #19 Gepost op: februari 07, 2021, 11:11:21 am »

Als je in Nl kampeert, of met slechter weer, is wat extra licht wel leuk. Maar wij kamperen enkel midden zomer, en altijd in het zuiden.  Dan wordt het al snel te warm.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #20 Gepost op: februari 07, 2021, 11:17:28 am »

Wij hebben nu een de Waard minimaal net zo donker :) En ik moet heel eerlijk zeggen ik zit vooral binnen als het regent en dan is het toch al donker, dus dan maakt het ook niet meer uit. Anders onder de luifel en dan is het prima vertoeven ( en maakt de kleur ook niet veel uit). Mijn ouders hadden vroeger een holtkamper tent (zn witte) Maar vond het vooral een nadeel als het vroeg licht is.... Nooit het idee gehad dat het voordelen opleverde.

Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #21 Gepost op: februari 07, 2021, 12:12:17 pm »

Even advocaat van de duivel spelen  >:( : al eens aan een Holtkamper gedacht? Diverse types, oud en nieuw, voldoen aan je eisen. Wij hadden een Flyer en hebben nu een Kyte XL gekocht. Wij hebben ook gekeken naar een Aart Kok Livingstone, maar vooral het opzetgemak en de keuken waren beter bij de Kyte.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #22 Gepost op: februari 07, 2021, 01:42:19 pm »

Ja zeker aan gedacht maar het prijs verschil niet waard voor ons. Naast dat ik ze niet mooi vind. Livingstone vind ik qua indeling ook niet je van het. En de Holtkampers hebben hetzelfde idee (wel een invouwbare gastentent, maar veel te veel losse stokjes bij de nieuwe types in ieder geval!

Maar advocaten van de duivel stellen meestal goede vragen!
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #23 Gepost op: februari 07, 2021, 02:53:40 pm »

Ik zou zelf niet voor een Kavango gaan, maar zo zie je maar: goed dat er ruime keuze is in vouwwagenland. Succes met je keuze!
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #24 Gepost op: februari 07, 2021, 03:56:04 pm »

Als je dan ook geen panoramadak hebt (panoramadak zekeraf te raden in het zuiden. wij hebben ons panoramadak (trigano odyssee) altijd dicht. Veel te warm , enkel bij een uitzonderlijke regendag doen we dat open voor wat meer licht).

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Bij Aart Kok kan het panoramadak juist niet open met regen. Er zit nl alleen horgaas in. Wij gebruiken hem nooit.
1 keer wel gedaan, maar toen het begon te regenen kregen we hem niet dicht:)2960]
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #25 Gepost op: februari 07, 2021, 04:13:24 pm »

Ik zou zelf niet voor een Kavango gaan, maar zo zie je maar: goed dat er ruime keuze is in vouwwagenland. Succes met je keuze!

Wel benieuwd wat dan de precieze redenen zijn waarom je dat niet zou doen:) maar misschien zijn mijn eisen ook anders?
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #26 Gepost op: februari 07, 2021, 04:50:28 pm »

Bij Aart Kok kan het panoramadak juist niet open met regen. Er zit nl alleen horgaas in. Wij gebruiken hem nooit.
1 keer wel gedaan, maar toen het begon te regenen kregen we hem niet dicht:)2960]

Het panorama dak is juist als het warm is een aanrader vind ik. Heerlijk frisse lucht en slapen onder de sterrenhemel is echt geweldig. Bij ons is het dak alleen maar met regen dicht geweest afgelopen zomer  :)
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #27 Gepost op: februari 07, 2021, 04:50:51 pm »

Even advocaat van de duivel spelen  >:( : al eens aan een Holtkamper gedacht? Diverse types, oud en nieuw, voldoen aan je eisen. Wij hadden een Flyer en hebben nu een Kyte XL gekocht. Wij hebben ook gekeken naar een Aart Kok Livingstone, maar vooral het opzetgemak en de keuken waren beter bij de Kyte.

Zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft  :). Nadeel van de kyte keuken vind ik juist dat er geen deurtjes inzitten. Ben je aan het koken kun je niet meer bij de spullen die er onder liggen.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #28 Gepost op: februari 07, 2021, 05:14:50 pm »

Bij Aart Kok kan het panoramadak juist niet open met regen. Er zit nl alleen horgaas in. Wij gebruiken hem nooit.
1 keer wel gedaan, maar toen het begon te regenen kregen we hem niet dicht:)2960]
Oei! Sorry, dan gaf ik verkeerd advies zonder voldoende kennis van zaken.

Bij onze trigano is het panoramadak eigenlijk een venster. Plastic dus. Enkel om licht (geen lucht) binnen te laten, en als het heet is, dus hitte :)

Bij de Aart is't dus andersom. Daar kan in Zuid Frankrijk het dak dus de hele vakantie open blijven. Heerlijk. Ik wist niet dat dat horgaas was. In dát geval.... Lijkt me dat idd in het zuiden absoluut zalig :)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #29 Gepost op: februari 07, 2021, 08:24:25 pm »

Lijkt me dat idd in het zuiden absoluut zalig :)

In nederland bij 35 graden ook niet verkeerd hoor  :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal