Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)  (gelezen 14953 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #30 Gepost op: februari 07, 2021, 08:46:33 pm »

Wel benieuwd wat dan de precieze redenen zijn waarom je dat niet zou doen:) maar misschien zijn mijn eisen ook anders?

Voor de goede orde: onze keuze ging tussen Aart Kok en Holtkamper, dus we zijn ook fan van Aart Kok. Dus geen AK dissen, ik vind die wagens ook erg mooi! :J

Maar omdat je er naar vraagt: ik vind de indeling van de Kavango met twee bedden naast elkaar niet prettig. 3 weken pal naast de kinderen liggen is niet mijn ding. Maar onze kinderen zijn 8 en 11 en liggen gezellig bij elkaar in een tentje, dus andere afweging ws. Vandaar dat we destijds naar de Livingstone keken, die heeft een indeling die bij ons past. Ook de keuken middenin de vouwwagen lijkt me niet prettig. Je kookt in dezelfde ruimte als waar je bed staat. Even thee zetten moet je dus naast slapende kinderen doen? Biertje/wijntje/kaasje ook? Maar misschien zie ik dat fout. Verder hoor ik wat wisselende verhalen over de service van Aart Kok, en bij Holtkamper weet ik dat die gewoon goed is. En bij een wagen van deze prijs (Aart Kok of Holtkamper) moet dat gewoon goed zijn. En qua prijs: wij hebben een ongebruikte Kyte bij Holtkamper zelf uit 2015 gekocht met een nieuwe tent, voor de prijs van een nieuwe Aart Kok. Dus qua prijs: als je goed zoekt hoeft een Holtkamper niet de hoofdprijs te kosten. Maar ik snap de opmerking, ik vind het ook (te)veel geld voor een vouwwagen.  ::)
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #31 Gepost op: februari 08, 2021, 09:15:23 am »

Dank voor je super reactie! Ik zou holtkamper zeker niet dissen hoor!

Die service heb ik ook gelezen hier op het forum... volledig mee eens!
Het zijn toch een beetje de mercedes en lexus van de vouwwagens, dus moet gewoon goed zijn!

Ja die indeling van de kariba hebben we eigenlijk ook in de tent dus dat zie ik niet als een probleem.
Kinderen in een eigen tent is wel een risico! Daarom nog niet 100% de livingstone afgestreept.

Keuken zou bij ons altijd buiten/onder de luifel staan dus alleen voor de overnachting een probleem! Vooral die waterkoker haha! Biertje uit de koelkast zal wel lukken :P
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #32 Gepost op: februari 16, 2021, 10:29:04 pm »

Deze zagen we op vakantie staan. Bij mij past het niet (we doen elk jaar 5-6 campings, en opzetten, afbreken en constant de scheerlijnen strakker zetten is niet mijn hobby, hoe sneller in sta hoe beter. Maar dat is elk z'n ding uiteraard met alle respect voor mensen die daar wel belang aan hechten. Blijft mooi, als zo'n wagen mooi staat. Absoluut!)

Wat ik me deze zomer afvroeg toen ik deze zag staan (stonden met 2 dezelfde naast elkaar) was, of het niet aardedonker is vanbinnen? Je hebt geen enkel raam opzij in de leefruimte? Als je dan ook geen panoramadak hebt (panoramadak zekeraf te raden in het zuiden. wij hebben ons panoramadak (trigano odyssee) altijd dicht. Veel te warm , enkel bij een uitzonderlijke regendag doen we dat open voor wat meer licht).

Benieuwd hoe je dat ervaart vanbinnen, zo zonder ramen. Wij vroegen ons dat elke keer als we erlangs liepen af :)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Normaal doen wij ook gemiddeld 6 campings in 3 weken.... opzetten word je steeds sneller in.
Wij hebben onze Kariba in oker... oftewel oranje... en dat geeft een heerlijk warm licht binnen, standje zonsopkomst ... ook bij tegenslagen.
Wist je dat er rondom in het slaapgedeelte ook ramen zitten?
Wij hebben de tent nooit als donker ervaren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #33 Gepost op: februari 18, 2021, 11:12:37 am »

We hebben nu een albatros, ramen? Ja aan de voorkant onder de luifel. Als het lekker weer is zit ik buiten, is het klote weer wil ik die regen niet zien!
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #34 Gepost op: februari 18, 2021, 12:42:15 pm »

Onze aart kok livingstone heeft ook een licht doek op het dak en de zijkanten. Hierdoor eigenlijk nooit de noodzaak gehad om de ramen te openen.
Er zitten ook nog van die panorama ramen in rondom, maar gebruiken we eigenlijk nooit. Veels te veel werk :)
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #35 Gepost op: februari 18, 2021, 01:36:40 pm »

Onze aart kok livingstone heeft ook een licht doek op het dak en de zijkanten. Hierdoor eigenlijk nooit de noodzaak gehad om de ramen te openen.
Er zitten ook nog van die panorama ramen in rondom, maar gebruiken we eigenlijk nooit. Veels te veel werk :)
Bij regen wel eens donker, maar als je de ramen van de zijdeur openzet. Dat kan van binnenuit dat geeft dat voldoende licht.
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #36 Gepost op: februari 18, 2021, 07:34:28 pm »

Bij regen wel eens donker, maar als je de ramen van de zijdeur openzet. Dat kan van binnenuit dat geeft dat voldoende licht.

Klopt, dat doen wij ook soms wel eens. Maar we zitten eigenlijk nooit binnen als het nog licht buiten is. We zetten altijd de varioluifel er bij op, dan heb je eigenlijk geen last meer van slecht weer.
Soms zetten we 1 voorwand er in (keuken kant) dan kan je er mooi beschut achter ziten en met een kacheltje eigenlijk nooit te koud voor ons.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re:nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango) (livingstone gekozen)
« Reactie #37 Gepost op: februari 22, 2021, 10:09:41 am »

We gaan voor de Livingstone!

- met keuken
- met grondzeil
- klassieke luifel
- achtertent
- windscherm

nu nog bedenken hoe we dit jaar de fietsen mee gaan nemen we gaan naar Terschelling (ik vertrouw die corona nog niet dus NL dit jaar)
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #38 Gepost op: februari 22, 2021, 10:13:54 am »

Gefeliciteerd, goede keuze   :P

Gaan jullie vast veel plezier van hebben op Terschelling! Wij hebben de Livingstone nu 3 jaar en we zijn er heel erg blij mee!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

kasper_kavango

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango Game Drive XL
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #39 Gepost op: februari 22, 2021, 11:05:39 am »

Nice! Veel plezier ermee en groot gelijk dat je in NL blijft!
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #40 Gepost op: februari 22, 2021, 07:19:14 pm »

Gefeliciteerd, mooi ding! Ben toch wel benieuwd waarom geen Kavango/Kariba  :)
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re:nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango) (livingstone gekozen)
« Reactie #41 Gepost op: februari 22, 2021, 07:44:45 pm »

We gaan voor de Livingstone!

- met keuken
- met grondzeil
- klassieke luifel
- achtertent
- windscherm

nu nog bedenken hoe we dit jaar de fietsen mee gaan nemen we gaan naar Terschelling (ik vertrouw die corona nog niet dus NL dit jaar)

Wij zijn afgelopen jaar naar Terschelling geweest en we hebben daar fietsen gehuurd, dat is wellicht ook een optie?
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #42 Gepost op: februari 23, 2021, 02:49:13 pm »

Gefeliciteerd, mooi ding! Ben toch wel benieuwd waarom geen Kavango/Kariba  :)

Ja goede vraag haha
We zijn btw opeens weer gaan twijfelen, omdat de optie van zeil in de voortent (die volgens aart Kok eerst op maat gemaakt kon worden voor de classic luifel), nu toch niet mogelijk is. En dat is een eis voor ons.

Maar belangrijkste reden: meer binnen ruimte en toekomst vaster voor ons als kinderen in hun eigen tentje willen!

De boogluifel vinden we lelijk, dus dat is geen optie. Als het vaste grondzeil in de voortent niet mogelijk is gaan we mogelijk voor de combi camp country, ja geen mooie tent, maar dat vinden wij de boogluifel ook niet. En die is praktischer dan de Aart kok, makkelijker fietsen mee, vaste water aansluiting, gas in de bak.

Dus even het antwoord van Aart Kok afwachten.

Btw. fietsen huren zou kunnen, maar moeten dan ook 2 kinder fietsen zijn ga eens informeren wat mogelijk is!

Groet Lars
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2021, 02:54:32 pm door LarsNL »
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re:nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango) (livingstone gekozen)
« Reactie #43 Gepost op: februari 23, 2021, 03:09:41 pm »

Kan uiteraard niet ontkennen dat ik dit een goede keuze vind  :P, veel plezier met deze mooie wagen.

Een optie bij de Livingstone is een fietsendrager op de dissel maar deze is wel voor twee fietsen gemaakt.
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2021, 10:41:02 am door Rijksen »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Tips..... (nieuwe Klapper en gecharmeerd van de Kariba/Kavango)
« Reactie #44 Gepost op: februari 23, 2021, 09:48:02 pm »

Je bedoelt kuipzeil onder de luifel? Wij hebben daar een strook tenttapijt, ook als we de voorwanden erin hebben, nooit aan gedacht om daar zeil te willen eigenlijk   ::)

Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal