Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Afspannen Kavango  (gelezen 2289 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laukia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok
Afspannen Kavango
« Gepost op: juli 03, 2021, 03:49:18 pm »

Zoeken is niet mijn sterkste kant, dus wellicht heb ik het topic gemist....maar.....
Als kersverse eigenaars van een 10 jaar oude Kavango hebben we de afgelopen weekenden besteed aan het uitproberen van onze vouwwagen. Als ie eenmaal staat, is het een prachtige tent, maar ik moet bekennen dat ik mezelf teleurstel in hoe lang het duurt voordat ik 'm mooi strak in vol ornaat heb staan. Dat moet sneller/beter/efficienter kunnen. De instructies die ik tot op heden heb gevonden, beperken zicht tot het openklappen van de wagen en het omhoog trekken van de voortent. Maar dan begint het pas. Wie wil ons laten delen in zijn/haar tips en trucs?
En... in navolging van een van de vorige topics: ik wordt niet gelukkig van een tent die niet mooi strak staat  :)
« Laatst bewerkt op: juli 03, 2021, 03:54:21 pm door Laukia »
Gelogd

kasper_kavango

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango Game Drive XL
Re: Afspannen Kavango
« Reactie #1 Gepost op: juli 03, 2021, 08:14:59 pm »

Heb je hier iets aan?


Wanneer je de wagen open vouwt en de tent vervolgens naar je toe hebt getrokken kan je de 2 schuine stokken uitschuiven. Daarmee kan je de voortent op spanning zetten. Verder is het een kwestie van de haringen en lijnen neerzetten.

Het slaapgedeelte hoort niet strak te staan. Maar als je dat wilt, kan het wel. De schuine stokken kunnen onderin iets worden versteld zodat je het slaapgedeelte op spanning kan zetten. LET WEL OP, dit MOET je bij inklappen weer op de laagste stand zetten. Anders sloop je de stokken.

Last but not least de 3 rare touwtjes aan de achterkant/onderkant kan je aan de wagenbak of poot van het slaapgedeelte bevestigen (zie foto's)

Verstuurd vanaf mijn FP3 met Tapatalk

Gelogd

Laukia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok
Re: Afspannen Kavango
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2021, 05:11:27 pm »

Heb je hier iets aan?

[/color]

Dat helpt al zeker. Dank! Waar ik ook nog niet uit ben: wanneer span je de uitstekende vleugeltjes uit.... dat bredere deel waar de wagentent overgaat in de voortent. En hoe strak, en in welke richting?

Wat we tot nu toe het beste vonden werken, is, na het uitklappen van wagentent met voortent, grondzeil inritsen, voorwand erin en helemaal dicht. Daarna van achter naar voren de boel opspannen. Maar telkens moesten we corrigeren omdat de boel te strak of te los kwam te staan. Dat ben ik niet gewend, en ik gok dat dat ook niet nodig is. Conclusie: we doen iets nog niet goed. Uiteraard zullen we door schade en schande wijs worden, maar dat proces kan natuurlijk flink worden versneld door de tips en trucs van jullie. Waarvoor nogmaals dank!
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Afspannen Kavango
« Reactie #3 Gepost op: juli 04, 2021, 08:59:07 pm »

Je hebt voor het afspannen met haringen wel alle ritsen van de wagentent dicht geritst? Dus rondom de bak en tweede bed? En uiteraard de garderobe stang geplaatst?
De 'vleugels' zoals je ze noemt trek je strak in lijn met de bak, inderdaad na inrijden van het grondzeil. Uitgaande van een vlakke ondergrond maakt de boel een 90° hoek t.o.v. de bak.

Daarnaast ook de tip om niet de staanders te plaatsen voor afspannen, die komen pas naderhand.

Overigens is mijn ervaring dat de wagentent wel degelijk strak staat, maar wellicht dat dat door de ramen bij de Kavango net iets anders is dan bij de Flexi.
Gelogd

Laukia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok
Re: Afspannen Kavango
« Reactie #4 Gepost op: juli 05, 2021, 07:08:06 pm »

Je hebt voor het afspannen met haringen wel alle ritsen van de wagentent dicht geritst? Dus rondom de bak en tweede bed? En uiteraard de garderobe stang geplaatst?
De 'vleugels' zoals je ze noemt trek je strak in lijn met de bak, inderdaad na inrijden van het grondzeil. Uitgaande van een vlakke ondergrond maakt de boel een 90° hoek t.o.v. de bak.

Daarnaast ook de tip om niet de staanders te plaatsen voor afspannen, die komen pas naderhand.

Overigens is mijn ervaring dat de wagentent wel degelijk strak staat, maar wellicht dat dat door de ramen bij de Kavango net iets anders is dan bij de Flexi.


Opnieuw dank voor de tips. Hopelijk blijft het volgend weekend droog, dan doen we weer een poging. Anders wordt het aan de voet van de Mt Blanc.... ook geen straf  W:
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal